کد خبر: ۱۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس ستاد انتخابات استان تهران:
چاووشی اضافه کرد: مناطق ثبت احوال کل استان تهران امروز و فردا مشغول ارائه‌ی خدمات هستند تا هموطنانی که شناسنامه‌شان را گم کرده‌اند بتوانند در انتخابات شرکت کنند.
رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به این‌که مجموعه شعب اخذ رای استان تهران 6138 شعبه است گفت: در حوزه انتخابیه تهران 4641 شعبه و پنج حوزه مابقی استان تهران 1497 شعبه دارد.

به گزارش ایسنا، شهاب‌الدین چاووشی، رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به این‌که برای اقلیت‌های مذهبی 35 شعبه در استان تهران در نظر گرفته شده است، گفت: 13 نماینده از اقلیت‌های مذهبی برای این دوره از انتخابات رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که برای این دوره از انتخابات 5697 شعبه ثابت و 441 شعبه سیار داریم، اظهار کرد: 2307 دستگاه احراز هویت الکترونیکی در سطح شعب تهران توزیع شده است و رای‌دهندگان بدانند داشتن شناسنامه با همراه شماره ملی جهت حضور پای صندوق آراء‌ الزامی است.

چاووشی اضافه کرد: مناطق ثبت احوال کل استان تهران امروز و فردا مشغول ارائه‌ی خدمات هستند تا هموطنانی که شناسنامه‌شان را گم کرده‌اند بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به این که بین 18 تا 20 نیروی فعال در هر یک از شعب مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود، ادامه داد: 18 میلیون و 450 تعرفه برای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان برای استان تهران توزیع شده است و در استان‌ تهران 399 هزار و 972 نفر رای اولی داریم.

وی با بیان این‌که انتخابات خون تازه‌ای است که در رگ نظام سیاسی جاری می‌شود و مردم در انتخابات نسبت به صاحبان قدرت سیاسی در جامعه اظهار نظر کرده و تصمیم می‌گیرند، گفت: نظام جمهوری اسلامی از ابتدا متکی به رای مردم بوده و ایمان اکثریت جامعه به دین اسلام است پس هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام اقتضاء می‌کند که مسوولان پاسخگوی افکار عمومی باشند.

معاون سیاسی استاندار با بیان این که در آستانه یک حماسه تاریخی بزرگ هستیم، اظهار کرد: مردم به مرحله‌ای از بلوغ و رشد فکری رسیده‌اند که خودشان اهمیت حضورشان پای صندوق آراء را بدانند. همچنین مقام معظم رهبری، رییس جمهور و شخصیت‌های مطرح همه در رابطه با اهمیت حضور مردم بسیار سخن گفته‌اند.

چاووشی خاطر نشان کرد: همه معتقدند نظام جمهوری اسلامی اگر بتواند در فرصت‌هایی مثل انتخابات به بازسازی چارچوب‌های مورد قبول جامعه بپردازد، به ثبات و استمرار نظام کمک کرده است.

وی با بیان این‌که مردم در جهت صیانت از جمهوری اسلامی فرصت دارند افرادی که عملکرد‌شان را قابل قبول‌تر می‌دانند به قدرت برسانند، تصریح کرد: با وجود تکثر‌های فراوان در کشور ما مردم در چارچوب ایرانی بودن اتفاق نظر دارند و حضور در انتخابات را فرصتی برای اصلاح امور جامعه می‌دانند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اهمیت بسیار بالای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان اظهار کرد: مجلس خبرگان صیانت از مهم‌ترین رکن نظام اسلامی است و جایگاه رهبری و مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرای قانون، اصلاح و تدوین قانون است.

چاووشی با بیان این‌که همه باید پایبند به آموزه‌های اخلاقی باشیم و از غبارآلود شدن فضای انتخابات سالم جلوگیری کنیم، گفت: دشمنان ملت از فضای غبارآلود انتخاباتی بهره‌ می‌برند.

وی با اشاره به این‌که همه نیروهای وفادار به جمهوری اسلامی و انقلاب را به رقابت منطقی و رفاقت‌آمیز فرا می‌خوانیم، ادامه داد: اگر اخلاق و معنویت از سیاست و مدیریت جدا شود نمی‌توانیم از مبنای حکومت دینی صیانت کنیم، چرا که لازمه‌ی صیانت از اسلامی‌بودن نظام پرهیز از ایراد تهمت و افترا به رقبای سیاسی است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به این‌که در انتخابات اگر رقیب نباشد پیروزی بی‌معنا خواهد بود، افزود: در نگاه اخلاقی اسلام همه شرکت‌کنندگان در انتخابات باید مورد احترام هم قرار بگیرند و کسانی که صلاحیت آنها برای حضور در انتخابات تایید شده برای مجریان قانون یکی هستند چه آنهایی که برای اولین‌بار در انتخابات شرکت می‌کنند و چه آنهایی که در حال حاضر نماینده هستند همه از نظر مجریان قانون یکسان هستند.

چاووشی با اشاره به این‌که شعار وزارت کشور همواره اعتمادسازی بوده است، گفت: باید تلاش کنیم افکار عمومی باور کنند مسوولین و مجریان، افرادی امین هستند.

وی با بیان این‌که وقتی نفس رقابت برای خدا باشد ارزشمند است و ادامه داد: این‌که چه کسانی به قدرت برسند در انتخابات روشن می‌شود و انتخابات یک مسابقه است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر این‌که باید نامزدهای انتخاباتی از تهمت‌زدن ناروا به رقبای خود پرهیز کنند، تصریح کرد: تهمت ناروا جو التهاب و بدبینی را دامن می‌زند و کمکی به پیروزی نامزدها نخواهد کرد.

چاووشی با اشاره به این‌که شورای نگهبان پس از بررسی‌های فراوان صلاحیت عده‌ای را تایید کرده است، گفت: ایراد تهمت از سوی نامزدها و یا رسانه‌های رسمی و غیررسمی علیه کسانی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند به دور از اخلاق و قانون‌گرایی است و هرگونه شایعه پراکنی علیه افرادی که صلاحیت‌شان تایید شده است مجرمانه خواهد بود و از سوی مراجع قضایی قابل پیگیری است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از دو قطبی شدن انتخابات افزود: زمانی که انتخابات تمام می‌شود باید رفاقت و همدلی و همزبانی جایگزین شود و انتخابات عامل وفاق و همبستگی ملی باشد یعنی از کدورت و دشمنی بعد از انتخابات باید دوری کنیم.

رییس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: توجه داشته باشیم که نمی‌توان با توسل به شیوه‌های نامقدس در جست‌وجوی خدمت مقدس به هموطنانمان باشیم و پایبندی کاندیداها به قانون نشانگر مشروعیت فعالیت آنهاست.

چاووشی گفت: در این دوره از انتخابات در مجموع تا به حال تخلفات گسترده‌ای را شاهد نبودیم به جز چند مورد بداخلاقی برخی گروه‌ها بقیه اشکالات عمدتا شکلی بوده‌ است.

وی با تاکید بر این‌که کاندیداها از تخریب رقبای خود پرهیز کنند و به بیان شایستگی‌ها و سوابق خدماتی خود بپردازند، اظهار کرد: انصاف نیست افرادی که آبرویشان را برای انقلاب گذاشته‌اند از سوی عده‌ای مورد هجمه و بی‌اخلاقی قرار بگیرد.

چاووشی با تاکید بر این‌که مدیران رسانه‌ها و کاندیداها از پیش‌داوری پرهیز کنند، ادامه داد: رسانه‌ها و کاندیداها از پیش‌داوری در مورد نتیجه انتخابات بپرهیزند و توجه داشته باشند که با رفتارهای غیرمتعارف قانون و مجریان قانون را زیرسوال نبرند و بدانند برخی پیش‌داوری‌ها ممکن است تنش‌ها را در جامعه دامن بزند.

وی با اشاره به رقابت 1142 نفر کاندید برای استان تهران و وقت‌گیر بودن شمارش آرا به صورت دستی گفت: از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که در زمان شمارش آراء فضای آرامش سیاسی و اجتماعی را مورد توجه قرار دهند، چرا که تجربه نشان داده است هر زمان عقلانیت بر رفتارهای عمومی جامعه حاکم شده است بهره برده‌ایم و توجه داشته باشیم که نظام ما به حد کافی در خارج از مرزها دشمن دارد و نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر این‌که باید از نقل اخبار غیرموثق و ناصحیح که آرامش افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، پرهیز کنیم گفت: این‌که کدام جناح در نتیجه انتخابات رای می‌آورند را صندوق‌ها نشان می‌دهند.

چاووشی در مورد وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌هایی که شعب اخذ رای هستند توضیح داد: فعالیت هیچ کدام از مدارس و دانشگاه‌های ما متوقف نخواهد شد و بعداز فرآیند انتخابات تنها یک اتاق برای انجام بقیه موارد کفایت می‌کند. البته در موارد خاص و استثنا بنا به ضرورت تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود عده‌ای از خارج از تهران برای شرکت در انتخابات به تهران خواهند آمد، گفت: این قبیل شایعات معمولا در روزهای نزدیک به انتخابات مطرح می‌شود و ستاد انتخابات استان تهران هرگونه موردی را پیگیری و بررسی خواهد کرد. اما لازم می‌دانیم از انتشار شایعات این چنینی پرهیز شود چرا که معمولا اینگونه موارد اثبات نمی‌شوند و تنها باعث تشویش اذهان عمومی خواهند شد.
برچسب ها: چاووشی ، انتخابات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)