کد خبر: ۱۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
سید حسین مرعشی در همایش شکرانه حضور در کرمان:
سید حسین مرعشی گفت: این انتخابات نشان داد که یک جناج را نمی توان حدف کرد آنهم جناحی که در انقلاب، نظام و مردم ریشه دارد با هیچ شعار و تهمت و به هیچ قیمتی حذف شدنی نیست.
سید حسین مرعشی گفت: این انتخابات نشان داد که یک جناج را نمی توان حدف کرد آنهم جناحی که در انقلاب، نظام و مردم ریشه دارد با هیچ شعار و تهمت و به هیچ قیمتی حذف شدنی نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ سید"حسین مرعشی"عصر امروز پنجشنبه 13 اسفندماه 94 در ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان و حامیان دولت استان کرمان در ویژه برنامه شکرانه که درمحل خانه شهر کرمان برگزار شد با تحلیل نتایج انتخابات اظهار داشت:

سخنگوی حزب کارگزاران با بیان اینکه نخستین پیام انتخابات این بود که هیچ جناحی به هیچ قیمتی حذف شدنی نیست افزود: رقیب ما به درستی یا نادرستی از همه امکاناتی که در دسترس داشت برای حذف جناح ما استفاده کرد ولی با امکانات حداقلی که ما داشتیم به لطف خداوند پیروز شدیم.

عضو شورای عالی اصلاح طلبان کشور گفت: درتهران در نخستین جلسه بعد از ردصلاحیت ها فقط پنج نفر تایید صلاحیت شده شناسایی کردیم؛ ما با ژنرال های آینده و با سربازان خیلی ساده و با بازوان بسته با رقیب کشتی گرفتیم و سه هیچ بردیم.

مرعشی ادامه داد: این نشان داد که یک جناح را نمی توان حدف کرد، جناحی که در انقلاب، نظام و مردم ریشه دارد با هیچ شعار و تهمتی حذف شدنی نیست.

عضو ارشد حزب کارگزاران با بیان اینکه همه شاهد هستند که آیت الله هاشمی رفسنجانی از سال 1388 تحت چه فشارهای ناجوانمردانه ای قرار گرفت افزود: در حالیکه آنچه وی در آخرین خطبه ای که خواند  و قابلیت پخش مجدد دارد طرفین را به گفت وگو با یکدیگر دعوت کرد.

مرعشی ادامه داد: این خطبه آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار دقیق، کارساز و تعین کننده بود که نه تنها شنیده نشد بلکه به هاشمی سران فتنه گفتند.در صورتیکه او حساب شده مردم را قانع کرد و جمعیت را به خانه ها فرستاد اما در طول این شش سال تهمتی نبود که به هاشمی نزنند.

استاندار پیشین کرمان افزود: هاشمی در تمام سال هایی که مرحوم آیت الله مشکینی رییس مجلس خبرگان بود نایب رییس اول خبرگان و اداره کننده آن مجلس بود، پس از درگذشت آیت الله مشکینی ایشان مدتی مسوولیت مجلس خبرگان را برعهده داشتند ولی پس از آن آیت الله مهدوی کنی به صحنه آمدند و در حالیکه  در تمامی صحنه ها جایگاه آقای هاشمی بالاتر بود ولی وی احترام کرد و جمله آیت الله مهدوی کنی بعد از ریاست در خبرگان که مستند است این بودکه"ریاست خبرگان را آیت الله هاشمی رفسنجانی به من هدیه کرد".

مرعشی افزود: اما برخی بار دیگر بعد از فوت آیت الله مهدوی کندی همه امکانات را به کار بستند تا هاشمی رییس خبرگان نشود و امروز باید گفت بعد از شش سال، آیا این حجم رای برای پایان دادن به این تخریب ها کفایت نمی کند؟

عضو ارشد شورای اصلاح طلبان کشور با بیان اینکه یکی از نکات مهم این انتخابات بود که نمی شود شخصیت های ریشه دار و انقلابی را با تهمت و حرف های سخیف از صحنه بیرون کرد تصریح کرد: به پیشگاه ملت ایران باید عرض ادب کرد، مردم مستحق خدمت صادقانه هستند و باید قدر آنها را بدانیم.

وی ادامه داد: وظیفه خود می دانم از دولت و وزیر کشور قدرانی کنم و هرچند که ما در برخی عرصه ها منتقد سیاست های داخلی بودیم ولی شهادت می دهم که آقای رحمانی فضلی انتخابات کشور را به شایستگی اداره کرد.

مرعشی در تشریح آخرین وضعیت نتایج انتخابات گفت : بر اساس اخرین آمار، 124 نماینده از 218 نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، یعنی 57 درصد ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت رای آورده اند و 71 کرسی در اختیار اصولگرایان است همچنین 23 کرسی هم متعلق به نیروهای مستقل است که باید بعدا موضع خود را مشخص کنند از این رو از 67 کرسی باقی مانده هم اصلاح طلبان می توانند به راحتی 40کرسی را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: هرچند که 71 کرسی اصولگرا هم یک طیف نبوده و از جبهه پایداری و .. هستند اما اینکه در مجلس چطور عمل کنیم تصمیم گروهی این است که انتخاب به عهده منتخبان مردم در فراکسیون باشد.

مرعشی ادامه داد:  در استان هم شش کرسی را ائتلاف اصلاح طلبان و یک کرسی براساس تقسیم کار مربوط به حزب اعتدال و توسعه می باشد.

مرعشی با بیان اینکه اصلاح طلبان 70 درصد از کرسی ها را در استان دارا هستند افزود: ضمن اینکه به کسانی که به خاطر دو یا یک کرسی کرمان نگران بودند حق می دهم، اما باید گفت ما در هیچ دوره ای در گذشته شاهد نبوده ایم که 70 درصد کرسی های استان را داشته باشیم، درگذشته در بهترین حالت 60 درصد کرسی ها را دارا بوده ایم.

وی  با بیان اینکه کسانی که پیروز شده اند نباید مغرور باشند تاکید کرد:  جناح رقیب ما هم باید باشد وحذف شدنی نیست چنین تصوری واقع بینانه نبوده و نیست.

مرعشی ادامه داد: اگر نمایندگان منتخب، به مردم پشت کنند و به آنها خدمت نکنند رای نیاوردن در انتظار آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: از نظر من هم کشور و هم استان در معرض برنامه های سازندگی خوبی می توانند قرار گیرند چراکه شرایط برای یک جهش صنعتی در ایران و استان فراهم است.

مرعشی افزود: به عنوان برادر کوچک با همه ارادتی که به دولت و نمایندگان منتخب مردم دارم با قاطعیت می گویم که اگر قرار باشد دوستان ما در مجلس کوچک ترین تعللی در خدمت به مردم کنند من اولین کسی هستم که جانب مردم را خواهم گرفت و حق را به مردم خواهم داد.

عضو ارشد حزب کارگزاران ادامه داد: مردم اصل هستند پس کوچکترین وقت کُشی و غفلت در اولویت ها، ما را چهار سال دیگر شرمنده مردم می کند، همه هم پیمانان ما و نیروهای سیاسی که ما پشت سر این افراد جمع شدند هدفشان این بود که به مردم خدمت کنند از این رو کوچکترین غفلت را تحمل نخواهیم کرد. زیرا مردم آینده را رقم زده و در مقابل نفوذ، خارجی ها و بیگانگان ایستادگی می کنند.

مرعشی در پایان خطاب به دو نامزد اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه کرمان و راور گفت: کاندیداهای جریان اصلاح طلب در کرمان و راور یعنی دکتر سالاری و نوذری هم توجه کنند که اعتماد وسیع مردم در دوره کوتاه نوید خوبی از موفقیت بود البته ما باید در حوزه کرمان و راور در بحث تشکیلات سیاسی ارزیابی کرده و همت بیشتری داشته باشیم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)