کد خبر: ۱۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز:
یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، محمود احمدی نژاد را به دلیل «مردم فریبی»، «هدر دادن ۷۰۰ میلیارد درآمد نفتی»، «قانون شکنی» و «بی اخلاقی» واجد صلاحیت شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری ندانست.
یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، محمود احمدی نژاد را به دلیل «مردم فریبی»، «هدر دادن ۷۰۰ میلیارد درآمد نفتی»، «قانون شکنی» و «بی اخلاقی» واجد صلاحیت شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری ندانست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفتگو با پایش در پاسخ به این سوال که «آیا صلاحیت احمدی نژاد توسط شورای نگهبان تایید خواهد شد؟» گفت: من از نظر شورای نگهبان نسبت به وی اطلاعی ندارم اما به دلایل مختلفی وی را واجد شرایط کاندیداتوری ریاست جمهوری نمی دانم.

نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی گفت: احمدی نژاد به دلیل قانون شکنی، عدم رعایت اخلاق و بیان برخی اظهاراتی که در داخل و خارج کشور ضررهایی به همراه داشت، نباید کاندیدا شود. او هزینه های زیادی برای سیاست خارجی کشور ایجاد کرد و قطعنامه های صادر شده علیه ایران را کاغذ پاره می دانست.

چرا احمدی نژاد؟

وی به موضوع قهر و خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی نژاد اشاره کرد و گفت که او به دلیل ایستادن در برابر فرمان رهبری واجد صلاحیت نیست. او فکر می کرد با قهرش، صداهایی در کشور بلند می شود اما دیدیم که هیچ کس اعتنایی نکرد تا اینکه خود به سرکار برگشت.

اکرمی با اشاره به دعواهای مکرر او با روسای دیگر قوای کشور گفت: احمدی نژاد از ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد درآمد نفتی استفاده درستی نکرد و ما شاهد بودیم که دوران ریاست جمهوری اش با قرض و بدهکاری به وزارتخانه ها و سازمانها و پیمانکاران به پایان رسید و روحانی دولت را با خزانه ای خالی و با بدهی تحویل گرفت.

وی احمدی نژاد را عوامفریب توصیف کرد و افزود: وی مرتب وعده می داد که با مافیا مقابله می کند اما در عمل هیچ اقدامی نکرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که اگر احمدی نژاد کاندیدا شود، میزان موفقیت وی چقدر است، گفت: در حال حاضر نمی توان در این زمینه پیش بینی کرد چرا که زود است.

اکرمی افزود: باید زمان انتخابات فرا رسد و داوطلبان مشخص شوند تا معلوم شود مردم برای ریاست جمهوری به چه کسانی میل و رغبت دارند.

وی در عین حال گفت: عرف جامعه ما تاکنون این بوده که هر رئیس جمهوری حداکثر دو دوره مورد اقبال قرار می گیرد و ما تاکنون رئیس جمهوری نداشتیم که سه دوره و یا بیشتر رئیس جمهور شود.

وی گفت: مثلا آقای هاشمی رفسنجانی بعد از دو دوره ریاست جمهوری برای ریاست جمهوری دوره نهم داوطلب شد که رای نیاورد. اگر روسای جمهور گذشته هم کاندیدا شوند، زمینه عرفی برای رای آوردن آنها وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به عملکرد احمدی نژاد بخصوص در چهار ساله دوم ریاست جمهوری گفت: کارنامه وی مخصوصا در دولت دهم خوب نبود و کمکی به کاندیدا شدن مجدد وی نمی کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)