کد خبر: ۱۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
با توجه به کهولت سن آیت‌الله جنتی حضور ایشان را طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کمتر به نمازجمعه بیایند.
شرق نوشت: آیت‌الله جنتی آخرین‌بار چهارم دی ماه ٩٤ به نماز‌جمعه آمد. بار قبل مهرماه همان سال. این طولانی‌ترین فاصله حضور در نماز‌جمعه از زمانی است که او، به عنوان یکی از خطبای این تریبون ایفای نقش می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدیدالله شیرمردی، رئیس ستاد نماز‌جمعه تهران پیش‌تر گفته بود: با توجه به کهولت سن آیت‌الله جنتی حضور ایشان را طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کمتر به نمازجمعه بیایند.

حالا یک ماه بعد از دو انتخابات مهم که در یکی ناظر و دیگری نامزد و ناظر توأمان بود باز او خطیب نماز‌جمعه می‌شود. آن‌طورکه خبرگزاری ایسنا گزارش داده است نماز‌جمعه این هفته تهران با امامت آیت‌الله جنتی و سخنرانی امیر سرتیپ پوردستان و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اختری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

آیت‌الله جنتی در انتخابات خبرگان تهران نفر شانزدهم شد. پیش‌بینی می‌شود در نبود آیت‌الله مهدوی‌کنی و راه‌نیافتن آیت‌الله محمد یزدی به خبرگان، یکی از گزینه‌های احتمالی برای ریاست خبرگان هم هست. پیش‌بینی می‌شود آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی نفر اول انتخابات خبرگان تهران که نزدیک به هفت سال است دیگر به عنوان خطیب در نماز‌جمعه تهران حاضر نشده است، در کنار آیت‌الله محمود هاشمی‌شاهرودی گزینه‌های احتمالی دیگر برای ریاست این مجلس باشند.

پیش‌ازاین هم یک ‌بار آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله جنتی با هم رقابت کرده بودند. پس از درگذشت آیت‌الله علی مشکینی در سال ٨٦، محمد یزدی و احمد جنتی و اکبر هاشمی‌رفسنجانی گزینه‌های مطرح بودند که یزدی به‌ نفع جنتی نامزد نشد. به‌این‌ترتیب انتخابات میان جنتی و هاشمی برگزار شد که پس از شمارش رأی‌ها، هاشمی‌رفسنجانی ۴۱ رأی و جنتی ۳۴ رأی به دست آورد.


گزینه ریاست خبرگان
اما آیت‌الله محسن حیدری٬ امام‌جمعه اهواز دو روز قبل به استقبال از ریاست آیت‌الله جنتی در برابر هاشمی رفت و گفت که مجلس خبرگان وقتی می‌تواند انقلابی باشد که رئیس آن هم انقلابی باشد و باید منتظر بود تا در چهارم خرداد چه اتفاقی خواهد افتاد. او گفته که در بین افرادی که مطرح هستند، آیت‌الله جنتی اولویت بیشتری برای ریاست مجلس خبرگان دارد. او با اشاره به اینکه تهران برای کل کشور تعیین تکلیف نمی‌کند، گفته بود که «آیت‌الله جنتی اگر در اصفهان یا خوزستان کاندیدا می‌شد، حتما نفر اول می‌شد؛ چراکه فتنه سال ٨٨ در خوزستان اتفاق نیفتاد؛ بلکه در تهران بود. همان کسانی که فتنه را به پا کردند، در مقابل آیت‌الله جنتی قرار گرفتند».

امام‌جمعه موقت اهواز گفته بود که ما نمی‌توانیم طرفداران فتنه را ملاک کار خودمان قرار دهیم. باید افرادی که شخصیت و لیاقت دارند و سوابق خوبی هم دارند، برای ما ملاک باشند؛ پس قطعا رأی مردم تهران برای ریاست مجلس خبرگان ملاک نخواهد بود. اگرچه او گفته است که از رفتار آیت‌الله نشانه‌ای مبنی‌بر تمایل به ریاست دیده نمی‌شود؛ اما ابراز امیدواری کرده که با اصرار آقایان خواهند پذیرفت. امام‌جمعه اهواز گفته است که «مایل نیستم با وجود ایشان، از کس دیگری اسم ببرم!»

نامزدهای انتخابات خبرگان هرکدام سهمی برای تبلیغات تلویزیونی داشتند. آیت‌الله احمد جنتی در نطق انتخاباتی خود درباره برخی اموالش، ازجمله خانه و خودروی خود توضیح داده بود. ماجرای خودروی او و خودروی آیت‌الله هاشمی زمانی به سوژه رسانه‌ای بدل شد.
برچسب ها: جنتی ، هاشمی ، ریاست مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)