کد خبر: ۱۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دستگاه قضا:
اژه‌ای گفت: پرونده فوت مرحوم مهرداد اولادی در دستگاه قضا تشکیل شده و پزشکی قانونی باید در این زمینه نظر بدهد. البته نظریات ابتدایی در این زمینه ارائه شده ولی نتیجه سم‌شناسی و آزمایشات به صورت نهایی مشخص نشده است.

اژه‌ای گفت: پرونده فوت مرحوم مهرداد اولادی در دستگاه قضا تشکیل شده و پزشکی قانونی باید در این زمینه نظر بدهد. البته نظریات ابتدایی در این زمینه ارائه شده ولی نتیجه سم‌شناسی و آزمایشات به صورت نهایی مشخص نشده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در نود و پنجمین نشست خبری خود اظهارداشت: امروز یکی از سالروزهای شکست آمریکا مقابل جمهوری اسلامی ایران است و شیطان بزرگ در آن زمان با تکیه بر قدرت نظامی و اطلاعاتی خود در اوایل انقلاب که جمهوری اسلامی ایران هنوز ارکان آن استقرار نیافته بود و نیروهای اطلاعاتی و نظامی اول کار خود را آغاز کرده بودند تلاش کرد در اقدامی غافلگیرانه برای ایران ایجاد مشکل کند که خداوند ریگ‌ها را مأمور مبارزه با بالگردهای نظامی با آمریکا کرد و همه این بالگردها در آتش خشم الهی سوختند.

وی در مورد رفع تصرف اراضی غیر مجاز در استان‌های مختلف‌، اظهارداشت: در سال 94 تعداد 19 هزار و 990 پرونده در این رابطه منجر به حکم و صدور رأی نهایی شد.

وی افزود: 37 هزار و 297 هکتار از اراضی که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود به دولت بازگشت و رفع تصرف شد. قیمت این 37 هزار هکتار عدد قابل توجهی بوده که با کمکی که دستگاه قضا انجام داده است رفع تصرف شد.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد تصرفات غیرمجاز و ساخت و ساز غیر مجاز در استان زنجان افزود: تعداد زیادی از این تصرفات در 2 روستا تخریب شده و تعدادی از ساختمان‌ها نیز حکم قلع و قمع آن صادر شده است همچنین از طریق دادستانی و وزارت جهاد کشاورزی به کسانی که این زمین‌ها را متصرف شده و یا دستی بر تصرف داشتند هشدار داده شد که بدون هیچ اغماضی ساختمان‌ها و ساخت و ساز آنها تخریب می‌شود.

محسنی اژه‌ای در رابطه با میزان شکایت از عربستان در مورد شهدای مناء گفت: از بیش از 440 نفر که در مناء مظلومانه به شهادت رسیده بودند 185 نفر از خانواده‌های آنها از مقامات عربستانی به دلیل قصور شکایت کرده و 11 نفر از مصدومان نیز در این رابطه شکایت داشتند.

به گفته وی، بقیه خانواده شهدا و مصدومان شکایتی در این زمینه نداشتند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: افرادی هستند سودجو و دلال که می‌خواهند از مردم پول بگیرند تا در پرونده قضایی آنها نفوذ کنند لذا به مردم هشدار می‌دهیم که نسبت به این مسئله آگاه باشند چرا که فعالیت این افراد تاثیری در پرونده آنها ندارد و علاوه بر اینکه پول خود را از دست می‌دهند، پرونده نیز ممکن است برای آنها به دلیل پرداخت رشوه ایجاد شود.

وی افزود: در فروردین سال 95 با تلاش دستگاه‌های نظارتی داخل قوه قضاییه که از سال 93 و 94 کارش را تشدید کرده است باندی را در این زمینه در تهران شناسایی کرده که این باند ادعا می‌کردند فعالیتشان حقوقی بوده ؛ در شهرستانها نیز اقدام به شعبه زدن کرده بودند همچنین این باند چندین دلال و وکیل را به کار گرفته و با برخی افراد داخل قوه ارتباط برقرار کرده‌اند و به نام افراد مختلف در قوه قضاییه پول می‌گرفتند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه این مسئله موجب بدبینی مردم می‌شود و آنها را سرگردان می‌سازد، گفت: 8 نفر در رابطه با این مسئله در تهران دستگیر شدند و رسیدگی به پرونده هنوز ادامه دارد ولی باید همه افراد هوشیار باشند که پول خود را به این دلالان ندهند چرا که نه تنها مشکلشان حل نشده بلکه مشکلی بر مشکلاتشان افزوده می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به پرونده بورسیه‌ها اظهارداشت: بعد از آنکه ریاست قوه قضاییه نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتند و از ایشان خواستند همانند احکامی که در دادگاه‌ها صادر و قطعی می‌شود مانند ماده 477 که مشابه آن در مورد تصمیماتی که دیوان اجازه می‌دهد، مقام معظم رهبری اجازه فرمودند و ریاست قوه قضاییه از وزارت علوم خواستند شاکیان مربوط به پرونده بورسیه‌ها معرفی شوند.

وی افزود: تعدادی معرفی شدند و چند قاضی باید نظر مشورتی در این خصوص به ریاست قوه قضاییه بدهند و اگر تخلفی صورت گرفته از دیوان عالی می‌خواهند نظر نهایی را ارائه کند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به موضوع پرونده شرکت تعاونی ثامن‌الحجج خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده این شرکت یکی از کارهای موفقی بود که با هماهنگی چند دستگاه انجام شد.

وی افزود: بانک مرکزی یک نفر را مسئول و آن فرد شب و روز وقت گذاشت و دادستان تهران نیز بازپرسی را مأمور کرد و آنها نیز وقت گذاشتند؛ وزارت اطلاعات هم در این رابطه یک اداره کل را مجهز کرد اما این کار هنوز پایان نیافته است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تا امروز 800 هزار صاحب حساب تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: براساس آنچه که خودشان گفته‌اند 2 میلیون و 400 هزار سپرده‌گذار دارند و برای این 800 هزار نفر 1225 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه چند حکم صادر شده نیز داریم اما به علت اینکه هنوز قطعی و ابلاغ نشده از ارائه جزئیات آن معذورم، گفت: دادگاه‌ها برخی احکام را امضاء کرده و در مرحله ابلاغ هستند که یکی از آنها مربوط به پرونده ارضی‌ها است و امروز و فردا حکم آن ابلاغ می‌شود.

وی افزود: همچنین چند نفر که چند ماه پیش در بحث ارتباط با خارج از کشور، دادن اطلاعات و اخذ وجه بازداشت شده بودند با حضور وکیل محاکمه شدند و 4 نفر از 5 نفر حکمشان صادر شده و پس از ابلاغ می‌توانیم از جزئیات حکم صحبت کنیم.

اژه‌ای درخصوص پرونده‌ای که مربوط به سیگار مارلبرو بود، گفت: در خصوص این پرونده 8 نفر کیفرخواست صادر شد و دادگاه از این موارد نقص گرفت و الان در مرحله رفع نقص است.

وی به پرونده دیگری که مربوط به یکی از نهادهای اطلاعاتی بود اشاره و تصریح کرد: گزارشی به دادستانی در خصوص باند رشاء و ارتشاء در سازمان امور مالیاتی ارائه شد که افرادی دستگیر شدند؛ از این افراد 1500 میلیارد تومان فاکتور سوری کشف شد.

وی افزود: هنوز در اوایل کار هستیم و تعداد افراد مشخص نیست ضمن اینکه این موضوع مربوط به تهران است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به برخی تخلفات مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در انتخاباتی که گذشت قبل از شروع رسمی قانونی تبلیغات یکسری تخلفات زودرس انجام شد.

وی افزود: در جریان برگزاری انتخابات و پس از آن 943 پرونده در کل دادگستری‌های کشور تشکیل داده شده است که تعدادی از آنها تشخیص داده شد که جرم نیستند و گفتند تخلف است اما جرم نیست؛ برخی تخلفات نیز مستقیم به انتخابات مربوط نبود که در مجموع 443 پرونده تعیین تکلیف قطعی شد و مابقی در حال رسیدگی است.

اژه‌ای با اشاره به اقدامات پیشگیرانه یا برخورد با مسائل خلاف عفت عمومی توسط ناجا خاطرنشان کرد: در این باره حرف‌های زیادی در رسانه‌ها مطرح می‌شود اما نمی‌خواهم پاسخگوی این مسائل باشم.

وی افزود: اصل هشتم قانون در خصوص امر به معروف و نهی از منکر است که سالیان سال برای آن قانونی نوشته نشده بود که در نهایت قانونی در این باره تصویب، به تائید شورای نگهبان رسید و ابلاغ شد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه ریاست جمهوری در مرحله ابلاغ این قانون تعلل کرد اما در نهایت ابلاغ شد، گفت: براساس قانون، حکومت وظایف، و آحاد مردم نیز وظایفی دارند؛ در این باره حتی افرادی که باعث منکر می‌شوند و حتی برای ناهیان از منکر هم شرایطی عنوان شده است.

وی افزود: در موارد مختلف این قانون تکالیفی را برای دولت و تکالیف خاصی برای قوه مجریه و قوه قضاییه صادر شده است؛ در اینجا دولت و قوه قضاییه و مردم وظیفه دارند که مطابق ماده 4 امر به معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که قسمت قلبی، زبانی و نوشتاری آن به عهده دولت و آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: اما مرتبه عملی آن به عهده دولت است و سئوال اینجاست که دولت در قبال این قانون چه کاری انجام داده یا اینکه قوه قضاییه چه کاری انجام داده است.

وی با اشاره به از جمله وظایف قوه قضاییه در این خصوص تصریح کرد: اگر یک آمر به معروف و ناهی از منکر در این خصوص صدمه دیده باشد جرم آن فردی که صدمه زده قابل تعلیق نیست ضمن اینکه دستگاه قضایی موظف بوده شعب ویژه تشکیل و حمایت از ناهیان منکر را تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه دولت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه در این خصوص تکالیفی برای آنها در نظر گرفته شده، اظهار کرد: باید مطالبه شود که آیا این تکالیف انجام شده است یا خیر.

وی ادامه داد: ناجا هم از لحاظ این قانون و سایر قوانین موظف است با جرایم مشهود مقابله کند؛ برخی لباس‌هایی که امروز در کشور تولید و یا توزیع می‌شود طبق قانون خلاف است و حتی استفاده و پوشیدن آن نیز خلاف است.

حجت‌ الاسلام محسنی اژه‌ای در رابطه با پرونده ستایش اظهار داشت: این پرونده چند وجه دارد که یکی از وجه‌های آن وقوع این جنایت بوده که به طور طبیعی همه از چنین جنایتی متأثر شدیم.

وی افزود:‌ دختر بودن، 6 ساله بودن و غریبه بودن ستایش بر شدت تألم انسان تأثیرگذار بوده و همه مسئولین،‌دستگاه‌ها،‌مردم و حکومت با مسئولیت تمام وارد این پرونده شدند همه با آن همدردی کردند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول به جد در اولین زمان وارد این پرونده شده و با حساسیت بالا پرونده را گشودند و اینک نیز با جدیت این مسئله دنبال می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه،‌ با تأکید بر اینکه گاهی هزاران جنایت همچون جنایت‌های آمریکا به وقوع می‌پیوندد و توجه‌ها این چنین جلب نمی‌شود، گفت: علیرغم این مسئله در اولین زمان ممکن همه دستگاه‌ها مسئولانه و خارج از ضوابط دست و پاگیر پرونده را دنبال کردند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه پسری که مرتکب به این قتل شده نابالغ نبوده و 16 سال و چند ماه دارد گفت:‌ پرونده این فرد به دادگاه می‌رود و دادگاه موضوع را رسیدگی می‌کند ولی از الان اعلام می‌کنم که مدعیانی که امروز می‌گویند چرا این پسر را مجازات نمی‌کنید، فردا با مجازات آن فریاد حقوق بشر سر می‌دهند.

سخنگوی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه با مجازات قاتل ستایش مدعیان حقوق بشر آمریکا سر و صدا به پا می‌کنند،‌گفت: البته بحث جریان ضد انقلاب انگیزه سوء‌دارند جدا بوده ولی خودمان باید توجه کنیم چرا که گاهی بیان جزئیات به نفع خانواده فرد صدمه‌دیده نیست.

وی افزود:‌ خانواده مقتول قلبشان جریحه‌دار است حالا ما هم جزئیاتی از این فاجعه را هر روز در رسانه‌ها بزنیم به نفع خانواده آن نیست.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در حد بالایی همه طوایف مختلف از مردم و مسئولان از این خانواده دلجویی کردند و با دقت تمام پرونده قضایی آن دنبال می‌شود. اکنون نیز نظریات پزشکی قانونی در مورد این قتل حائز اهمیت بوده و بر اساس این نظریات پرونده قاتل و مقتول به دادگاه ارسال می‌شود.

محسنی اژه‌ای درباره آخرین اقدامات پرونده متهم فراری "خاوری" اظهار داشت: بنده از استکبار و کسانی که مدعی مبارزه با فساد و تروریست هستند ناامید شدم و قطعا این افراد دروغ می‌گویند.

وی افزود: چند تن افراد فرادی از کشور داریم که اتهام آنها فساد مالی، پولشویی و اختلاس است و وقتی که مکان این افراد در خارج از کشور مشخص شده است چه بهانه‌ای دارند که آنها را تحویل نمی‌دهند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: محاکمه غیابی خاوری هنوز صورت نگرفته است و بنده نیز بعید می‌دانم که وی به کشور بازگردد.

اژه‌ای پیشنهاد داد: محاکمه غیابی خاوری برگزار و سپس حکم دادگاه ابلاغ شود و هنگامی که به کشور بازگشت راه برای بررسی پرونده متهم باز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره گشت نامحسوس پلیس اظهار داشت: در مورد عنوان گشت نامحسوس از سوی پلیس به نظر بنده خوش سلیقگی صورت نگرفته است.

وی افزود: پلیس روشی را برای برخورد با فساد و جرایم مشهود اتخاذ کرده است .

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: نسبت به اصل برخورد با جرایم مشهود نیروی انتظامی اقدام خوب و درستی را انجام می‌دهد ولی شیوه و روش آن قابل بحث است.

اژه‌ای اظهار داشت: ممکن است سو استفاده‌ای در این خصوص صورت بگیرد که پلیس باید مواظب باشد کسی از این بابت سو استفاده نکند.

 حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در اواخر سال 94، عده‌ای از افراد تحت عنوان جریان نفوذ فعال در رسانه‌های کشور دستگیر شدند و آخرین وضعیت رسیدگی به ابن پرونده چگونه است، اظهار داشت:‌حکم 4 نفر از آن 5 نفر صادر شده اما اجازه دهید تا حکم ابلاغ شود و درباره آن صحبت کنیم.

وی افزود‌:دادگاه بدوی است حکم آنها صادر شده ولی هنوز ابلاغ نشده است و میزان محکومیت آنها نیز هنوز مشخص نیست.

اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اتهام آقای بقایی موضوع امنیتی و جاسوسی است، گفت:‌ اتهام جاسوسی به ایشان تفهیم نشده است و یک بخشی از این اتهامات مالی است؛‌ پرونده چون به دادگاه نرفته و حکمی صادر نشده قانوناً مجاز نیستم مسائلی را بیان کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده‌هایی برای فساد آقازاده‌ها در دولت قبل و دولت کنونی تشکیل شده است، گفت:‌ آقازاده‌ها ربطی به دولت قبلی و فعلی ندارند و اکنون هم مشغول رسیدگی هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به این پرسش که یکی از اعضای شبکه‌های تلویزیونی ضد انقلاب در جشنواره فیلم تهران حضور دارد و آیا در این خصوص کاری انجام شده یا خیر، گفت: در خصوص فضای مجازی و رسانه‌ای اگر فساد را ترویج می‌کنند سیستم‌های اطلاعاتی و نیروی انتظامی آنها را رصد و تعقیب می‌کند.

وی افزود:‌اگر این افراد متنبه شدند تعقیب قضایی نمی‌شوند وا گر متنبه نشدند دستگیر یا احضار می‌شوند؛‌ اگر این افراد خارج از کشور باشند، در هنگام ورود به کشور تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه امیرعباس سلطانی عضو پرونده بابک زنجانی اعلام کرده که یک تیم پشت پرده زنجانی و ضراب را هدایت می‌کنند و آیا این موضوع درست است، اظهار کرد: اگر کسی اطلاعاتی دارد باید در اختیار سیستم‌های اطلاعاتی قرار دهد.

وی در خصوص احضار معاون امور بانوان ریاست جمهور نیز تصریح کرد: ایشان یک بار احضار شدند و مطالبی که خبرنگار از وی مطرح کرده بود را گفتند اینطور نیست و حالا قرار است خبرنگار احضار شود و توضیحاتی ارائه دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره امید کوکبی که به جرم جاسوسی محاکمه شده است اظهار داشت: این مجرم به 10 سال حبس محکوم شده است و اگر کسی به کشور و مردم خود خیانت کند باید مورد مجازات قرار بگیرد.

وی درباره بیماری این مجرم نیز اظهار داشت: افرادی که در زندان هستند نیز مانند دیگر افراد ممکن است بیمار شوند که اگر بتوان آنها را در داخل زندان معالجه کرد این اقدام انجام می‌شود در غیر این صورت به بیمارستان برای مداوا منتقل خواهند شد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: اگر پزشکی قانونی نظر دهد که زندان به طور مطلق موجب تشدید بیماری یک زندانی شود آن زمان سازمان زندان‌ها و دادیار می‌تواند تسهیلاتی را برای آنها فراهم کند.

در ادامه اژه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر فروش املاک بابک زنجانی اظهار داشت: اموال زنجانی تا جایی که شناسایی شده است توقیف می‌باشد و املاکی نیز در اختیار شرکت نفت قرار گرفته تا برای تسویه فروخته شود.

وی افزود: اینکه اموال این متهم در خارج از کشور به فروش رسیده باشد یا خیر اطلاعی ندارم.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره حکم دیوان عالی آمریکا مبنی بر غرامت 2 میلیارد دلاری که برای ایران در نظر گرفته‌اند گفت: یکی از اقدامات ظالمانه و خلاف مواضع بین‌المللی که توسط آمریکا صورت گرفته است همین غرامت است. 

وی افزود: بانک مرکزی وزارت امور خارجه باید نسبت به این اقدام ظالمانه خلاف قانون واکنش جدی نشان دهند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: بی‌انصافی است هر وقت و هر جا کم می‌آوریم فرافکنی می‌کنیم و همه گناهان را گردن دیگری می‌اندازیم.

اژه‌ای افزود: اینکه ناکامی‌،‌ کم‌کاری و هر چیزی را گردن دیگری بیندازیم به دور از انصاف است.

وی گفت: این حکم ظالمانه خلاف موازین است و باید به طور جدی جلوی این اقدام خلاف قانون گرفته شود.

 سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سؤال خبرنگاری در رابطه با فعالیت محمود احمدی‌نژاد برای نامزد شدن در انتخابات بعدی ریاست جمهوری و پرونده وی در قوه قضاییه اظهار داشت: پرونده محمود احمدی‌نژاد در مسیری است که هفته‌های پیش اقدام کرده‌ایم ولی تشخیص صلاحیت افراد برای شرکت در انتخابات الزاماً به داشتن یا نداشتن پرونده همچنین محکوم شدن یا نشدن آن نیست.

وی افزود: صلاحیت فرد باید برای شرکت‌ در انتخابات احراز شود ولی ممکن است کسی پرونده‌ای نداشته ولی صلاحیت آن برای انتخابات احراز شود. همچنین ممکن است فردی پرونده قضایی داشته محکوم شده باشد ولی این مسئله مانع از احراز صلاحیت آن نباشد.

اژه‌ای با بیان اینکه به طور مثال یک فردی که در حادثه رانندگی مقصر شناخته شده و محکوم به دیه است این مسئله مانع از ورود آن به دستگاه‌ها و... نیست. لذا این مسئله ارتباط مستقیم با صلاحیت و غیرصلاحیت ندارد. قوه قضاییه فعالیت خود را انجام می‌دهد و اکنون نیز پرونده محکوم احمدی نژاد در حال انجام است.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با موضوع یک زن مشهدی و دخترش که توسط مرد خانواده مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند، گفت: این خبر که گفته می‌شود شوهر این خانم با 20 میلیون وثیقه آزاد شده دروغ بوده و صحت ندارد. این فرد در حال حاضر بازداشت و پرونده آن تشکیل شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در رابطه با اینکه آیا قوه قضاییه از تولید داخل در مقابل تولیدات خارجی حمایت می‌کند یا خیر، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مؤظفند همچنین باید سیاست‌های کلی و قوانین موضوعه را اجرا کنند.

اژه‌ای ادامه داد: اگر کسی این قوانین مصوب را انجام ندهد بازرسی کل کشور گزارش تهیه کرده و اگر تخطی باشد این موضوع را اطلاع می‌دهند. البته قوه قضاییه تشکیلات مستقیمی برای رسیدگی به کسانی که در زمینه تولیدات داخل متضرر شده‌اند، ندارد. همچنین دستگاه قضایی این برنامه را دارد که در سال 95 از فعالان اقتصادی سالم حمایت کند.

به گفته وی، اگر کسانی در دستگاه دولتی عمداً چوب لای چرخ مردم بگذارند و یا عمداً آنها را معطل کرده و ضربه به تولید داخل بزنند اگر گزارشی در این زمینه شود برخورد می‌کنیم. همچنین دستگاه‌های همچون دادستانی و شورای حفظ حقوق بین‌الملل در این زمینه جلساتی داشته و مرتب از کسانی که فعالیت اقتصادی سالم دارند دعوت می‌کند و مشکلات آنها را شنیده و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد علت مرگ یا پرونده مرحوم مهرداد اولادی گفت: پرونده فوت مرحوم مهرداد اولادی در دستگاه قضا تشکیل شده و پزشکی قانونی باید در این زمینه نظر بدهد. البته نظریات ابتدایی در این زمینه ارائه شده ولی نتیجه سم‌شناسی و آزمایشات به صورت نهایی مشخص نشده است.

اژه‌ای در پایان گفت: موضوع خودکشی مرحوم اولادی منتفی است و علت تامه مرگ را پزشکی قانونی باید مشخص کند.

 محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا حکم بابک زنجانی تغییری کرده است اظهار داشت: لایحه اعتراضی به دفتر دادگاه داده‌اند و پرونده برای رسیدگی ارجاع می‌شود.

وی افزود: تغییری در اساس حکم صادر نمی‌شود؛ گفتند چک‌هایی وجود دارد که باید به سازمان تامین اجتماعی مسترد شود یا رد مال به بانک مسکن انجام شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: اینها رای اصلاحیه داشته و رد مال و رد چک‌ها به تأمین اجتماعی، بانک‌مسکن و یک شرکت وابسته به نفت باید انجام شود.

اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که پرونده نگین غرب در نهایت به کجا رسید تصریح کرد: اینها دو پرونده است که مربوط به آقایان فروغی و ریاضی است که با هم متفاوت هستند.

وی افزود: از 10 تا 15 هزار شاکی که وجود داشت خبر ندارم چقدر مرتفع شد اما شاکیان می‌توانند وکیل داشته باشند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده‌ای در قوه قضائیه درخصوص خرید یا اجاره هواپیما چند برابر قیمت تشکیل شده است تصریح کرد: در جریان نیستم و اطلاع ندارم اما اگر درباره گران‌ خریدن یا تبانی باشد دادستان کل کشور وارد می‌شود.

وی در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه آیا حکم مدیرعامل سابق بانک صادرات صادر شده است گفت: حکم صادر شده اما ابلاغ نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که هتک حرمتی به دانشجویانی در موضوع بورسیه‌ها در فضای مجازی باز شد و رسیدگی به آنها به کجا رسیده است خاطرنشان کرد: آنها یک شکایت کیفری دارند که در دادسرای تهران در حال رسیدگی است و پرونده هنوز به قرار نهایی نرسیده است.

وی افزود: یک بحث اصل قطع بورسیه‌ها هم وجود دارد؛ آن وقتی که خود دانشگاه درباره قطع بورسیه تصمیم گرفته بررسی می‌شود و چنانچه تصمیم آنها خلاف شرع بوده مورد بررسی قرار می‌گیرد.


منبع: برنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)