کد خبر: ۱۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
شوهانی:
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که تاثیرات اجرای برجام پروسه‌ای کوتاه‌مدت و حتی چند ماهه نیست که برخی تصور می‌کنند که باید اکنون تاثیرات آن را به‌خصوص در ابعاد اقتصادی در کشور مشاهده کنند.
احمد شوهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آقایانی که این روزها به اظهارنظرهایی در مخالفت با برجام می‌پردازند و این موضوع را به افکار عمومی القا می‌کنند که برجام نتوانسته نمود عینی در زندگی مردم داشته باشد خود می‌دانند که کنترل نظام بین‌الملل دست ما نیست و نمی‌توان انتظار داشته باشیم یک شبه کل مشکلات حل شود. این موضوع پروسه طولانی دارد و نظام جهانی بخصوص آمریکا و اروپا نیز به کارشکنی‌هایی می‌پردازند. این همان موضوعی است.

وی افزود: در این بین مردم عادی از این جزئیات اطلاع ندارند و این آقایان به اصطلاح دلواپس این موضوع را در بین مردم طرح می‌کنند که علی‌رغم اجرایی شدن برجام هنوز مشکلات کشور بخصوص در ابعاد اقتصادی، گرانی و اشتغال حل نشده است. حال اینکه به جای این صحبت‌ها ضمن آگاهی دادن به مردم، این موضوع را روشنگری کنیم که آثار اجرای برجام یک‌روزه، یک ماهه و حتی یک ساله نمی‌تواند ظهور و بروز کند چون تحریم‌ها در یک روز اتفاق نیفتاده است که انتظار داشته باشیم یک روزه برداشته شود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در طول هشت سال دولت احمدی‌نژاد آرام آرام شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در نهایت به تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت منتهی شد. طبیعتا برداشته شدن تمامی این تحریم‌ها زمان‌بر است و اکنون نیز دولت در این مسیر حرکت می‌کند. مسیری که متاسفانه رسانه ملی در جهت خلاف آن برنامه می‌سازد.

شوهانی در ادامه گفت: همه ما بخصوص مذاکره‌کنندگان می‌دانند نظام جهانی نظام ظالمانه‌ای است و در راه اجرای برجام مانع‌تراشی‌هایی صورت می‌گیرد. در همین شرایط باید مجلس و دولتمردان این مسیر را به مردم توضیح دهند و همه با یکدیگر اتحاد داشته باشیم. نباید انتظار داشت که همه مشکلات یک روزه حل شود حتی شاید به عمر چهار ساله دولت یازدهم و قرار گرفتن کارها روی ریل منتهی شود و بعد دولت روحانی در چهار سال دوم بتواند دستاوردهای اقتصادی از قبل اجرای برجام را به صورت ملموس در زندگی مردم اجرایی کند. واقعیتی است که آقایان می‌دانند اما طور دیگری وانمود می‌کنند.
برچسب ها: مجلس ، شوهانی ، برجام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)