کد خبر: ۱۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون وزیر کشور:
معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات کنونی کشور، نابرابری های توسعه ای و نبود رشد متوازن بین بخش هاست که در استان کرمان نیز به تبعیت از کشور، این امر وجود دارد.
به گزارش ایسنا، "محمد حسین فروزان‌مهر" صبح امروز 6 اردیبهشت ماه در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج با تشکر از همت بالا و روحیه بسیجی استاندار کرمان اظهار کرد: روز به روز شاهد یک تحرک و حرکت جدید در استان کرمان هستیم و فکر می کنم استان کرمان در آستانه یک جهش است.

وی با اشاره به اقدامات استاندار کرمان افزود: طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان ایده بسیار ارزشمندی بود و به لحاظ ایجاد روحیه هم افزایی در مدیریت استان، سعی کردیم تسری بدهیم و موجب تحول چشمگیری در این زمینه شده است.

فروزان‌مهر تصریح کرد: شاید یکی از فرازهای مهمی که باید در اقتصاد مقاومتی دنبال کنیم، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و با توجه به آمارها می بینیم کشور ما سهم ناچیزی از سرمایه گذاری خارجی دارد بطوری که هم اکنون این سرمایه گذاری در کشور کمتر از 0.2 درصد است.

معاون وزیر کشور  با بیان اینکه باید با حرکت های مجدانه ای و با استفاده از ظرفیت های داخلی تلاش کنیم تا اهداف برنامه ها محقق و برنامه های توسعه ای دنبال شود، اظهار کرد: استان کرمان در جذب سرمایه گذاری، به نوعی سرآمد استان هاست و اعتقاد دارم در سایر زمینه ها از جمله صادرات غیر نفتی پیشروی استان های کشور است.

وی افزود: این نتایج و اقدامات موجب شد که دو استان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی به ستاد مرکز پیشنهاد شوند که کرمان یکی از این استان هاست و به حوزه معاون اول رییس جمهور اعلام شده تا در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مورد توجه قرار گیرد.

فروزان‌مهر با بیان اینکه این اتفاق می تواند یک آغاز جدید برای توسعه استان و عملیاتی کردن فرمایش مقام معظم رهبری و شعار سال باشد، بیان کرد: اقتصاد ما می طلبد با روحیه جهادی در این عرصه حرکت کنیم و می دانیم تحریم های ظالمانه استکبار علیه جمهوری اسلامی، چه شرایطی را پیش روی کشور ما قرار داد.

معاون اقتصاد و توسعه منطقه ای وزارت کشور، درون زا بودن و برون گرایی را یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: باید بهره برداری حداکثری و با بهره وری بالا از ظرفیت ها و مزیت های درونی اقتصاد کشور در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آنچه که اقتصاد مقاومتی دیکته می کند، تغییر رویکرد درون نگری به درون زایی و برون زایی به برون گرایی است و ما در نظام اقتصادیمان دنبال این هستیم که آرمان های نظام اسلامی در مواجهه با نظام سلطه حفظ شود بنابراین علی رغم وجود چالش های پیش رو در پافشاری بر آرمان ها، نیازمند رویکرد جدید و جدی هستیم.

فروزان مهر بیان کرد: اگر پافشاری بر آرمان ها همراه با عدم پیش بینی ساز و کار مناسب با آن فشار نباشد، آن فشار را با الگوی اقتصاد ریاضتی به جامعه منتقل خواهیم کرد و به یک الگوی اقتصاد وابسته تبدیل خواهیم شد.

معاون وزیر کشور گفت: 12 برنامه ملی در راستای اقتصاد مقاومتی با تعدادی طرح و پروژه مشخص شده که بالغ بر 320 پروژه در حال حاضر مشخص شده و تعدادی از اقدامات دستگاه های اجرایی به آنها ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی جدا از برنامه ششم توسعه نیست، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در واقع بستر اجرای برنامه های توسعه‌ای کشور است که حرکت متوقف نشدنی و مستمر خواهد بود و باید با جامعیت به این موضوع با رویکرد جهادی توجه شود.

فروزان‌مهر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه بلندمدت است و شاید در دو الی سه برنامه باید زیرساخت های تحقق این امر را عملیاتی کنیم، بیان کرد: یکی از مشکلات کنونی کشور، نابرابری های توسعه ای و نبود رشد متوازن بین بخش هاست که در استان کرمان نیز به تبعیت از کشور، این امر وجود دارد.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: در جنوب استان کرمان علی رغم همه ظرفیت ها و نیروی انسانی توانمند، نتوانسته‌ایم به درستی از پتانسیل ها استفاده کند و باید با استقرار پروژه های سرمایه گذاری که می تواند در جهت اهداف توسعه استان باشد، به این مهم دسترسی پیدا کنیم.

وی افزود: شهرستان قلعه گنج ظرفیت های بسیار خوبی دارد و حداکثر کمک را برای توسعه شهرستان خواهیم داشت و با مصوبات دولت در زمینه رفع موانع تولید امیدواریم بتوانیم سال جاری اقدامات موثر در خروج از رکود انجام دهیم و استان کرمان نیز از این روند جدا نیست.

فروزان‌مهر تصریح کرد: باید سالانه با 782 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری به اهداف رشد هشت درصدی تولید ناخالص داخلی در برنامه ششم توسعه برسیم و اگر قرار است به نرخ بیکاری هفت درصد برسیم، سالانه 862 هزار فرصت شغلی جدید می خواهیم.

وی بیان کرد: استان کرمان با توجه به ظرفیت هایی که دارد، می تواند از فرصت به وجود آمده در قلعه گنج استفاده کرده و با تلاش، منجر به افزایش سطح رفاه و معیشت مردم و منجر به مهار بیکاری در منطقه شود.

معاون وزیر کشور گفت: بحث خوداتکایی استان ها باید به عنوان طرح مهم ذیل پروژه های ملی اقتصاد مقاومتی دنبال شود و استاندار کرمان طرحی را در جهت اداره استان مبتنی بر غیرنفت و توانمندی های خود استان ارائه کرده و می تواند اقدام پیش عملیاتی در حوزه اقتصادی باشد تا در این زمینه کارها را دنبال کنیم.

وی با اشاره به بازدید از پروژه های در حال انجام بنیاد مستضعفان در قلعه گنج افزود: دیگر بنیادهای دیگر ظرفیت قرار گرفتن در خدمت توسعه مناطق محروم را دارند و الگو شدن قلعه گنج در اقتصاد مقاومتی ایده به جایی است و این ظرفیت را دارد.
برچسب ها: فروزان مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)