کد خبر: ۱۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اجرایی رئیس جمهور:
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: بالغ بر 70 درصد تعهدات مالی دولت های سابق همچنان بر دوش استانداری کرمان سنگینی می کند که برای تکمیل این طرح ها، 22 هزار میلیارد تومان منابع، نیاز است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ محمد شریعتمداری با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی، بر مبنای امید آفرینی برای حل مشکلات استان ها در حد توان استوار است، تاکید کرد: برای انجام این سفر از ماه ها قبل مقدماتی اماده شده است و در استان نیز ستادی برای بررسی پروژه ها و طرح تشکیل شد.

وی چاره جویی برای حل مشکلات اساسی استان ها را یکی از مهمترین اهداف سفرهای استانی ریاست جمهوری برشمرد و گفت: بالغ بر 70 درصد تعهدات مالی دولت های سابق همچنان بر دوش استانداری کرمان سنگینی می کند که برای تکمیل این طرح ها،  22 هزار میلیارد تومان منابع، نیاز است و این در حالی است که کل بودجه عمرانی کشور در سال گذشته حدود این میزان مبلغ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه به یقین با منابع موجود امکان تحقق تمام امور مورد نظر مسئولان محلی استان ها وجود ندارد و در حد توان در این زمینه اقدام می شود،گفت: استاندار کرمان برای حل این مشکل از ظرفیت های غیر دولتی استفاده کرده اند که جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیار مفتخر هستیم که در استانی حضور داریم  که هفت هزار و 500 میلیارد تومان از منابع مختلف بخش غیر دولتی برای فعالیت های توسعه ای به کار گرفته شده است.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: یک هزار و 500 میلیارد تومان نیز در این سفر برای افتتاح از سوی استاندارکرمان پیشنهاد شده است.

شریعتمداری گفت: مجموع موافقت نامه هایی که تمهید مقدمات شده است تا در این سفر امضا شوند، نیز بالغ بر پنج هزار و 200 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل ملاحظه ای از طرح های دولتی نیز در این دوره از سفر ریاست جمهوری انجام می شوند، عنوان کرد: ریاست جمهوری بر اساس دریافت اطلاعات از مردم، دریافت اطلاعات از مسئولان منطقه ای، دریافت اطلاعات از دستگاه های ملی با شناخت کاملی به استان کرمان سفر می کنند.

معاون اجرایی ریاست جمهوری گفت: سفرهای استانی دولت تبدیر  و امید، وعده محور، پروژه محور و مصوبه محور نیست.

وی افزود: سفرهای استانی ریاست جمهوری به منظور ارتباط مستقیم و شناخت از نزدیک مشکلات استان ها و شناخت از نزدیک ظرفیت های استان ها انجام می شود.

شریعتمداری به دو ویژگی برتر استان کرمان اشاره کرد و گفت: در استان کرمان با وجود دارا بود سلایق متعدد سیاسی، همه گروه های سیاسی در جهت توسعه و پیشرفت و خدمت به مردم همگام و همراه هستند.

وی با اشاره به رقابت های گروه های سیاسی در انتخابات ها، عنوان کرد: به محض تمام شدن انتخابات، همه گروه های سیاسی استان کرمان دور میز توسعه و پیشرفت استان جمع می شوند.

شریعتمداری پیشرفت های استان کرمان را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به مشکلات آب در استان کرمان، طرح همیاران آب به عنوان یکی از مهمترین طرح های صرفه جویی در مصرف آب از سوی استاندار کرمان اجرایی شده است.

وی افزود: طرح همیاران آب که اجرایی شده، می تواند به عنوان الگو در کشور معرفی شود تا دراستفاده بهینه از منابع آبی، سایر استان ها نیز بهره مند شوند.

وی یادآور شد: گرچه استان کرمان از کم آبی رنج می برد اما طرح های توسعه ای خوبی در این استان در دست اجرا است.

شریعتمداری عنوان کرد: با وجود کم آبی در استان کرمان، ظرفیت های کشاورزی خوبی در این استان وجود دارد و 25 درصد باغات کل کشور در این استان وجود دارد.

وی یادآور شد: در این سفر تلاش می شود تا جهشی در جهت ارتقای تکنولوژیکی کشاورزی استان کرمان ایجاد شود.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در حوزه صنعت و معدن نیز استان کرمان می توان با توجه به پتانسیل ها و معادن موجود خود طرح های قابل توجهی دارد، گفت: منابع معدنی غنی در استان کرمان وجود دارد و در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی نیز استان کرمان توانمندی های بسیار خوبی است.

وی گفت: پارک  گردشگری خبر از طرح های بسیار خوب موجود در استان کرمان به شمار می رود.

وی افزود: در استان کرمان ظرفیت هایی تاریخی بسیار خوبی وجود دارد که کمتر به آنها توجه شده است که مردم کرمان به خوبی این موارد را می شناسند.

وی عنوان کرد: استان کرمان استان کریمان نام دارد و یکی از کرامت های آن داشتن بزرگانی در تاریخ کشور و شهدای گرانقدر این استان است.

شریعتمداری از ایجاد مرکز سامد نیز تقدیر کرد و گفت: در سفرهای استانی ریاست جمهوری به دور از روش های قدیمی و آزار دهنده، بر پایه تکنولوژی نوین با مردم ارتباط برقرار می شود.

وی با اشاره به اینکه همه موارد مطرح شده از سوی مردم مورد رسیدگی قرار می گیرد، تصریح کرد: این سامانه تا 24 ساعت پس از سفر ریاست جمهوری به استان کرمان فعال خواهد بود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)