کد خبر: ۱۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس جمهور روحانی در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی:
رئیس جمهور با بیان اینکه وظایف مشخص دولت و مجلس جدا از یکدیگر است، گفت: مسئولیت‌های مشترک فراوانی نیز بین دولت و مجلس وجود دارد و همه قوا در مشکلات و موفقیت‌ها سهمی دارند.
رئیس جمهور با بیان اینکه وظایف مشخص دولت و مجلس جدا از یکدیگر است، گفت: مسئولیت‌های مشترک فراوانی نیز بین دولت و مجلس وجود دارد و همه قوا در مشکلات و موفقیت‌ها سهمی دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (شنبه، 8 خردادماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد نظام جمهوری اسلامی را مدیون شهیدانی دانست که در مجالس گذشته چون شهید مدرس(ره) در راه اسلام جان خود را فدا کردند و گفت: سلام بر روح بلند امام راحل(ره) که راه مردمسالاری را به ما یاد دادند که میزان رأی ملت است و بر این نکته تأکید کردند که مجلس شورای اسلامی در جایگاه رفیعی تحت عنوان رأس امور قرار دارد و همچنین با سلام و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری که راه آن امام عزیز و راحل(ره) را به خوبی ادامه داده و از انقلاب و کشور و نظام به احسن وجه حراست کردند.

با انقلاب مشروطه قوه سومی تحت عنوان قوه مقننه به وجود آمد

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه مردم ایران از بیش از 100 سال پیش همواره مجلسی قوی و کارآمد، مجلسی که قدرت قانونگذاری در چارچوب منافع ملی و در چارچوب موازین اسلامی داشته باشد و بتواند خودسری ها را مهار کند، دنبال می کردند، گفت: به یک معنا قوه مجریه و قوه قضاییه از قبل به صورتی وجود داشت اما با انقلاب مشروطه قوه سومی تحت عنوان قوه مقننه به وجود آمد که این قوه مقننه مظهر حاکمیت مردم، مظهر نظارت عمومی و پایگاهی برای اتصال بخش های مختلف کشور، تنوع سلایق و آرا در یک مرکزیت به نام مجلس شورای اسلامی بودند.

وی افزود: من این روز مبارک و فرخنده، روز افتتاح دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در ماه مبارک شعبان، ماه پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و در تقارن با اعیاد شعبانیه است به همه منتخبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، همه حضار گرامی و همه ملت ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم.

قوا در عین رسالت‌های جداگانه وظایف مشترکی دارند و در مشکلات و موفقیت‌های کشور سهیم هستند

حجت الاسلام روحانی در ادامه با تأکید بر اینکه مجلس و دولت رسالت ها و وظایف مشخص و جدا از هم دارند، بیان داشت: اما در عین حال وظایف مشترک فراوان و مسئولیت های فراوانی نیز در کنار یکدیگر دارند گرچه معمولا اگر جامعه با مشکلی مواجه شود مردم مشکل جامعه را از آن دستگاه اجرایی و دولت می دانند و یا گاهی موفقیت های بزرگ را از آن دولت می خوانند، اما واقعیت این است که آنجا که موفقیت است، مجلس و قوه قضاییه از ارکان سهم خود را دارند و آنجا که مشکلی وجود دارد آنجا نیز مجلس شورای اسلامی به ویژه سهم خواهد داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: بنابراین برای حل معضلات و مشکلات کشور ما نیازمند به تعامل هستیم. البته همه در نهایت تسلیم قانون هستیم. اجرای قانون گاهی کمی سخت، کمی تلخ اما در عین حال الزامی و ضروری است.

همه باید تسلیم قانون باشیم

روحانی با بیان اینکه بنده برای وزیر علوم 5 بار و برای ورزش و جوانان 4 بار به مجلس آمده ام، گفت: ممکن است با انتظارها منطبق نباشد، اما در عین حال ما باید تسلیم قانون باشیم و هر آنچه مقررات قانونی است ولو سخت و مشکل، آن را مجری باشیم.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون ما می توانیم از مشکلات کشور عبور کنیم، افزود: مردم ما در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که همزمان با پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، رشادت فوق العاده ای و رشد عقلی و فکری  از خود نشان دادند.

هیچ گروه و جناحی در هیچ مرحله ای  انتخابات را تحریم نکردند

وی افزود: هیچ گروه و جناحی در هیچ مرحله ای  انتخابات را تحریم نکردند. هیچکس از پیچ و خم های مربوط به مقررات انتخاباتی خسته نشد و همه از حداقل فرصت حداکثر استفاده و بهره برداری را کردند. حتی مردم در این انتخابات از جناح ها، احزاب و تشکل ها با نام های مشهورکمی پا را فراتر گذاشتند. لیست هایی درست کردند، ترکیب جناح ها و گروه ها که گویی مردم و نمایندگانی که خود را در معرض آرای مردم قرار داده بودند، این بار قبل از احزاب و جناح ها به فکر همگرایی بیشتر و همکاری بیشتری بین قوا برای حل مسائل کشور بودند.

روحانی ادامه داد: همه به خوبی می دانند اگر مشکل بزرگی هم در این کشور باشد، با اتحاد و وحدت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین با انسجام و مقاومت ما می توانیم به خوبی از مشکلات عبور کنیم.

در طول 3 سال گذشته از تلاطم اقتصادی خبری نبوده است

رئیس جمهور دولت یازدهم افزود: ما در آغاز شروع به کار دولت با مشکلات و تلاطم های اجتماعی روبرو بودیم که با همکاری مجلس و حمایت مردم توانستیم از بسیاری از آنها عبور کنیم. در طول 3 سال گذشته از تلاطم اقتصادی خبری نیست و جای آن را آرامش در بازار گرفته است.

از تورم 40درصد به 10 درصد رسیدیم

وی تاکید کرد: از ادامه تورم خطرناک دو رقمی که می توانست برای جامعه ما خطرناک باشد، گذشته ایم و امروز از تورم 40 درصدی به 10 درصد رسیده ایم.

وی با بیان اینکه همه تلاش های دولت این بوده که به تورم به تک رقمی رسیده و از رشد منفی بگذریم، تصریح کرد: رشد منفی شایسته مردم نبود و لذا با کمک خداوند در سال 93 ما رشد 3 درصدی را داشتیم و در سال 94 علی رغم تمامی مشکلات اجازه ندادیم که به رشد منفی برسیم.

روحانی ادامه داد: امید است در 10 سال جاری ما به رشد 5 دهم درصد رسیده و همه برنامه های بر این است که مردم و جامعه ما از لحاظ فقر و بیکاری در امان باشند.

وی افزود: هیچ دولت و مسئولی نیست که برای مردم خود فقر و بیکاری بخواهد، ما باید اشتغال و زندگی که مردم بتوانند با راحتی در آن امرار معاش کرده و درآمد قابل قبول داشته باشند فراهم کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: برای اشتغال و فقر ما نیاز به اختراعی نداریم، کشورهای فراوان در این زمینه تجربه های فراوانی دارند، بسیاری از کشورها هستند که از لحاظ استعداد انسانی و همچنین از لحاظ منابع مادی شرایط شان از ما پایین تر است، اما دارای رشد اقتصادی مناسبی هستند. ما برای اینکه در این کشور جوانان تحصیلکرده بیکار نداشته باشیم، راهی جز رشد اقتصادی و رونق اقتصادی نداریم.

وی گفت: در دو دهه اخیر ما کشوری سراغ نداریم که بدون تعامل با جهان به رشد اقتصادی مناسب و اشتغال کافی دست یافته باشد. ما در چارچوب اقتصاد مقاومتی که اقتصادی است درون زا و برون گرا، اقتصادی که زایش و تولد او در درون است اما گرایش اون به بیرون است.

تحقق رشد اقتصادی 8درصد نیازمند سرمایه گذاری است

روحانی افزود: در سایه اقتصاد مقاومتی و در سایه یک رشد اقتصادی مناسب اگر امسال به رشد 5 درصدی که هدف ما است دست یابیم این رشد برای اشتغال ما کافی نیست، همانطور که در سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری آمده است که ما باید به سمت رشد 8 درصدی حرکت کنیم و اگر قرار است که به رشد 8 درصدی برسیم ما نیاز به سرمایه گذاری داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: شرایط کشور ما، درآمدهای نفتی ما و قیمت نفت به گونه ای نیست که ما فکر کنیم در سال های پیش رو به راحتی به قیمت نفت بشکه ای 100 دلار دست پیدا می کنیم.

روحانی گفت: امروز خوشحالیم سهم ما را در اوپک دیگران نمی برند. ما به زودی به سهمیه قبلی در زمینه صادرات نفت خواهیم رسید. ما در طول سال 91 تا 94 حدود 180 میلیون دلار صادرات نفتی که باید نصیب ما شود، در سایه تحریم به دست ما نرسید که اگر این موضوع محقق می شد، امروز شاهد اشتغال های فراوان در بخش های مختلف کشور بودیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: بی تردید ما نیاز به همکاری داریم، اراده دولت مثل گذشته حُسن سلوک با دیگر قوا و مجلس شورای اسلامی خواهد بود و امید داریم که با همکاری قوا بتوانیم رضای حق و مردم را ایجاد کنیم./
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)