کد خبر: ۱۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در صنایع بزرگ که با هزینه های هنگفت راه اندازی می شود اشتغالزایی کم است و در مشاغل خرد با کمترین هزینه می توان به اشتغال پایدار و رونق اقتصادی رسید.
به گزارش ایرنا رضا اسماعیلی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی که در محل کاروانسرای شاه عباسی رفسنجان برگزار شد افزود: در طرح حرکت و تکاپو که مورد تاکید رئیس جمهوری است، ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال مشاغل خرد و خانگی مورد اهمیت واقع شده است.
وی تصریح کرد: در این راستا زنجیره ای ایجاد می شود تا تولیدات در بازار فروش، عرضه شود.
وی مهمترین چالش و معضل در تولیدات مشاغل خانگی را نبود بازار فروش اجناس تولید شده برشمرد و اظهار کرد: در طرح تکاپو و حرکت تلاش داریم این بازار فروش راه اندازی شود تا محصولات تولید شده به خوبی به فروش برسد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: کارخانه ای در زرند با 150 میلیون دلار در دست احداث است که برای 150 نفر اشتغالزایی خواهد کرد در حالی که با مشاغل خرد و کوچک می توان بیشتر از این رقم نیرو به کار گرفته و اقتصاد پویا شود.
وی ادامه داد: از سال 92 همت دولت تدبیر و امید بر رشد اشتغال است زیرا هرم سنی کشور که 70 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد نیروی جوان و کارآمد می باشد و بهترین موقعیت است که می تواند کشور را به توسعه برساند.
اسماعیلی گفت: با تحلیلی که در استان های مختلف کشور در خصوص اشتغال انجام داده ایم به این نتیجه رسیدیم که رفسنجان بهترین موقعیت برای توسعه فرهنگ اقتصادی است.
وی افزود: در رفسنجان سالانه چهار هزار میلیارد ریال گردش مالی در بخش کشاورزی و شش هزار میلیارد ریال در بخش صنعت مس دارد که این گردش مالی بنا به جمعیت 300 هزار نفری در طول سال 2 هزار و 500 تا چهار هزار نفر را وارد بازار کار می کند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی، فرآوری و بسته بندی در حوزه محصول پسته و در بخش صنعت و مس می توان صنایع تبدیلی و کارگاه های کوچک را راه اندازی کرد.
وی گفت: فعالیت در این زمینه و ایجاد مشاغل خرد و کوچک زمینه رشد و توسعه رفسنجان را فراهم می سازد زیرا در حال حاضر محصول پسته و مس به صورت فله و خام صادر می شود و خارج از کشور به فرآوری می انجامد و هزینه استحصالی از این کار نصیب خارجی ها می شود.
فرماندار رفسنجان هم اقتصاد مقاومتی را اقتصادی علم محور، درونگرا، دانش بنیان و اعتدال گرا عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم مشکل بیکاری و اقتصاد حل شود باید بخش سرمایه گذاری خصوصی به کمک دولت بیاید.
حمید ملانوری افزود: رفسنجان با وجود موسسه های پژوهشی، دانشگاه ها، نخبگان و ایده های نو و جدید به همراه بخش خصوصی و سرمایه گذاران می تواند مشکلات حوزه اقتصاد را مرتفع سازد.
نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال به مدت سه روز در محل کاروانسرای شاه عباسی با مشارکت جهاد دانشگاهی و انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی شهرستان رفسنجان در قالب 23 غرفه از مشاغل خرد و خانگی برپا بود
برچسب ها: مدیرکل تعاون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)