کد خبر: ۱۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر دادگستری:
وزیر دادگستری با تاکید براینکه انتقال آب برای استان کرمان تنها به مثابه تامین آب شرب است، گفت: حکومت خود را موظف به تامین آب شرب مردم کرمان می داند.
وزیر دادگستری با تاکید براینکه انتقال آب برای استان کرمان تنها به مثابه تامین آب شرب است، گفت: حکومت خود را موظف به تامین آب شرب مردم کرمان می داند.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی عصر یکشنبه 9 خردادماه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمان به سخنان حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی براینکه وجود بروکراسی نحس اداری، قوانین مزاحم و نبود اختیارات کافی برای استانداران مانع از توسعه یافتگی می شود، افزود: انتقال آب برای استان کرمان تنها به مثابه تامین آب شرب است و حکومت خود را موظف به تامین آب شرب مردم خود می داند.

وی ضمن قدردانی از همت، پیگیری و تلاش استان و استاندار کرمان در امر توسعه و انتخاب استان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی، از انجام مطالعات پایه در طرح اقتصاد مقاومتی و احصاء دقیق اعداد و ارقام ابراز شادمانی کرد.

وزیر معین اقتصاد مقاومتی استان کرمان، به مسئولین استان سفارش به بروزرسانی و حد تکمیل مطالعات پایه اقتصاد مقاومتی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن کرد و یادآور شد: بسترسازی و مسائل مفهومی این طرح از قبیل طرح مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی که مفهومی است برای مشارکت کلیه گروه ها و مشخص شدن سهم آنان در توسعه انجام شده اما با وجود این ظرفیت و استعدادها در امر توسعه، دچار تضاد و پارادوکس از جمله بی انضباطی اقتصادی در عمل اداری و مردمی می باشیم.

وی در ادامه سخنانش به اقدامات شهرداری ها و شوراها انتقاد کرد و گفت: علارغم اینکه پشتیبان جدی شوراها و شهرداری ها هستم اما منطقا قبول دارم که انتقاداتی وجود دارد و این راه بی بازگشتی است که باید اصلاح شود.

وزیر دادگستری با طرح چند سوال که آیا مردم از فعالیت شوراها و شهرداری ها راضی هستند یا خیر؟ و آیا شورا و شهرداری ها در امر توسعه همگام و آینده نگر همت گماشته اند و شهرها به توسعه مطلوب رسیده اند یا خیر؟، پاسخ داد: طبق گزارشات مردمی رسیده، جواب ها جالب نیست.

پورمحمدی با تاکید براینکه شوراها و شهرداری ها بیش از دولتی ها دارای اختیارات می باشند، خاطر نشان کرد: من پشتیبان جدی تمرکززدایی و افزایش اختیارات هستم هرچند در بحث تفویض اختیارات نیازمند طرح جامع و کامل می باشیم.

وی یادآور شد: ما باید آسیب ها و چالش ها را شناسایی کرده و با نگاه جامع نسبت به تدوین طرح تمرکززدایی و افزایش اختیارات اقدام نمائیم لذا استان کرمان در بحث انتظاراتی که از ستاد اقتصاد مقاومتی کشور دارد باید آنان را رتبه بندی و اولویت بندی نماید.

وزیر دادگستری گفت: پس از رتبه بندی انتظارات از سوی استان، به طور جد در دایره دولت کمک و مساعدت نموده و جایی که نیاز به دریافت مجوزات از سوی وزرا و دولت باشد، پشتیبانی خواهم کرد.

پورمحمدی در پایان بحث تامین آب شرب استان کرمان را موضوعی دارای اهمیت و فوق العاده دانست و خاطر نشان کرد: برای تامین آب شرب استان باید تمام استان و مسئولین آن بسیج شوند زیرا در این بحث نمی توان اختلاف داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)