کد خبر: ۱۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده لیست امید تهران در مجلس دهم:
فاطمه سعیدی با اشاره به بودجه سازمان صداوسیما و هزینه‌کرد آن گفت: تاکنون هیچ مجلسی نتوانسته از سازمان صداوسیما تحقیق و تفحص داشته باشد.
به گزارش ایلنا، فاطمه سعیدی تصریح کرد: چه کسی در کشور ما می‌داند ریز هزینه‌کرد و درآمدهای سازمان صداوسیما چقدر است؟ ما تنها بودجه تخصیص یافته به این سازمان را می‌دانیم؛ هر روز هم مسئولان سازمان صداوسیما از بی‌پولی و کمبود منابع گلایه دارند. شاید هم حق با آنها باشد اما تا زمانی که ندانیم منابع آنها چگونه تأمین و در کجا هزینه می‌شود نمی‌توانیم قضاوت صحیحی داشته باشیم.
او خاطرنشان کرد: به‌طور حتم ما خواستار ایجاد تنش و چالش میان دستگاه‌های مختلف حاکمیت نیستیم اما برای اشراف بر موضوع، نیازمند اطلاعاتی هستیم که در اختیار نداریم.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر رئیس سازمان صداوسیما، گفت: در دوره جدید صداوسیما تنها نشانه‌های اندکی دیده می‌شود که نمی‌توان براساس آن حکم کلی صادر کرد و گفت که فضا تغییر کرده است.
بودجه صداوسیما بیت‌المال است و باید در راستای منافع همه باشد
نماینده لیست امید در مجلس دهم ادامه داد: البته ما به همین اندک روزنه‌ها هم خوش‌بین هستیم و معتقدیم باید کمک کنیم تا صداوسیما به جایگاه حقیقی خودش نزد مردم برگردد و اعتماد همه سلایق سیاسی را دوباره جلب کند. بنابراین امروز نمی‌توان ارزیابی جامع با دقت کافی داشت؛ باید اجازه دهیم تا رویکردهای سیاسی و فرهنگی صداوسیما بیشتر روشن شود.
وی خاطرنشان کرد: آنچه لازم است تا صداوسیما انجام دهد، به رسمیت شناختن همه شهروندان و سلیقه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آنها است.
سعیدی تاکید کرد: هنگام تخصیص بودجه به این نهاد، کسی نمی‌گوید فقط از مالیات اصولگرایان بودجه‌اش را تأمین کنید؛ بودجه صداوسیما بیت‌المال مسلمین است و بدون تردید باید در راستای منافع همه آنها باشد نه یک جریان و قرائت خاص.
ربنای شجریان متعلق به همه مردم است
نماینده تهران در مجلس با اشاره به پخش ربنای استاد شجریان از تلویزیون به عنوان یک مطالبه عمومی، گفت: ربنای استاد شجریان همانطور که خود ایشان هم گفته متعلق به تمامی مردم ایران است.
فاطمه سعیدی ادامه داد: نگذاریم مردم لحظاتی قبل از اذان مغرب صدای گیرنده‌های رسمی خود را قطع کنند و از طریق ابزاری مانند تلفن همراه دل به نوای آسمانی ربنا بدهند؛ چه بهتر که این نوا از صداوسیمای ما پخش شود.
او تصریح کرد: نام شجریان در فرهنگ و هنر این کشور آنقدر بلندمرتبه است که با پخش نشدن صدای او از رسانه‌ای به وسعت صداوسیما، خدشه به اعتبار این دستگاه وارد می‌شود نه شخص شجریان.
مدیریت فرهنگی در کشور یکپارچه نیست
این نماینده مجلس با اشاره به مساله بودجه فرهنگی در کشور، گفت: مساله فرهنگ، به حق دغدغه همه دلسوزان کشور است و در دیداری که نمایندگان با رهبر معظم انقلاب داشتند؛ روشن شد که ایشان نیز در این حوزه نگرانی‌های جدی دارند.
فاطمه سعیدی با تاکید بر اینکه، باید توجه داشته باشیم که وقتی می‌گوییم حوزه فرهنگ، گستره این موضوع تا کجا را شامل می‌شود، گفت: باید از تمامی دستگاه‌ها، اعم از دولتی و غیردولتی، متناسب با بودجه‌ای که در اختیار می‌گیرند، حساب کشید.
او تاکید کرد: نمی‌شود شما بخش عمده بودجه را در اختیار نهادهایی بیرون از دولت قرار دهید و موقع حساب کشیدن وزیر فرهنگ و ارشاد را زیر تیغ ببرید.
سعیدی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر آیا ما هرگز یک سند فرهنگی روشن و شفاف با ذکر مأموریت تمامی دستگاه‌ها داشته‌ایم؟ مدیریت فرهنگی در کشور یکپارچه نیست.
نماینده تهران در مجلس دهم با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص زحمات زیادی کشیده است، گفت: اما اگر به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مراجعه کنیم شاید مهمترین دغدغه‌شان این باشد که مصوبات این شورا کمتر مورد توجه لازم و کافی قرار می‌گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)