کد خبر: ۱۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
کسبه میدان آزادی از عدم تحقق وعده ها می گویند
نمی خواهد مصاحبه کند می گوید: از رادیو و تلویزیون آمدند نماینده مجلس و استاندار آمدند و ما در خصوص مشکلاتمان صحبت کرده ایم اما هیچ تاثیری نداشته است.

گفتارنو/ مهدیه هاشمی: 

نمی خواهد مصاحبه کند می گوید: از رادیو تلویزیون آمدند نماینده مجلس و استاندار آمدند و ما در خصوص مشکلاتمان صحبت کرده ایم اما هیچ تاثیری نداشته است.
وارد خیابان استقلال شدم باریکه ای به اندازه عبور دو نفر ایجاد کرده بودند و ردیف مغازه دارانی که چشم به راه مشتری نشسته بودند.

باید پروژه ها را یکی یکی شروع می کردند 
وارد مغازه ی بزرگ پوشاک شدم. لبخندی زدم و خودم را معرفی کردم. او هم نمی خواست صحبت کند معتقد بود هر چه حرف بزند فایده ای ندارد. خودش را علی معرفی می کند و می گوید: قبلا مغازه ما به حدی شلوغ بود که چند نفر را به عنوان نگهبان گذاشته بودیم تا جلوی سرقت های احتمالی را بگیرند. اما از وقتی ساخت پروژه آغاز شده تعداد مشتری ها خیلی کم شده و ما به سمت ورشکستگی کشیده می شویم.  می گوید با اجرای این طرح مخالف نیستیم اما طبق وعده ای که داده اند عمل کنند و کار را زود تمام کنند. 

به نظر علی اگر پروژه ها را یکی یکی شروع می کردند و تمام می شد به نفع همه بود.
او با اشاره به باریکه راهی که برای رفت و آمد باز گذاشته بودند افزود: این باریکه هم باعث نشده ما مشتری داشته باشیم و اکثرا همان مشتری های سابق هستن، که هر از گاهی به مغازه برای خرید می آیند.

مغازه دار دیگری هم که از این وضع به ستوه آمده می گوید: پله های برقی برای من و امثال من که سنی را پشت سر گذاشته ایم خیلی خوب بود اما حالا هر روز من باید این پله ها را بالا و پایین شوم و باعث شده پادرد و درد زانو به سراغم بیاید.

شاید بعدا تصمیم گرفته شود

طرف دیگر میدان وارد پاساژ حافظ شدم. پاساژی که در روزهایی نه چندان دور مملو از جمعیت بود و  حالا گویی ساکت و آرام به خوابی عمیق فرو رفته است. مغازه هایی با اجناس خاک گرفته و از مد افتاده و خالی از جمعیت با  فروشندگانی که از سر بیکاری جدول حل می کنند.

وارد مغازه روسری فروشی می شوم، جنس جدید در میان اجناس مغازه نیست. خانم محمدی می گوید از وقتی این پروژه آغاز به کار کرده،  بدبختی ما مغازه داران هم شروع شده  است. چند بار اعتراض کردیم حتی تحصن کردیم. رفتیم وسط میدان و اعتراض کردیم. اما نیروی انتظامی جلوی ما را گرفت. استاندار آمد به هیچ کس اجازه ندادند با استاندار صحبت کند. به ما گفتند مغازه ها مان تا اتمام پروژه معاف از مالیات هستند، اما من چند روز پیش که به اداره مالیات مراجعه کردم به من گفتند که باید مالیات را صفر کنی شاید بعدا این تصمیم گرفته شد.

خانم محمدی با بیان این که از وقتی پروژه آغاز به کار کرده نور اینجا بسیار کم شده و در مواردی با تاریکی روبرو هستیم،  می گوید ساعت 7 و نیم شب به بعد زنان در این قسمت امنیت  کافی را ندارند.

خانم محمدی ادامه می دهد: کوچه های خلوت اطراف، جایگاهی شده برای افراد معتاد که به محض تاریکی هوا به اینجاها پناه می آورند.
او می گوید: اطراف میدان پر شده از دستفروشانی که اجناس بی کیفیت را به بهایی بیش از قیمت کالا ارائه می کنند و این مستقیم روی فروش ما تاثیر گذاشته است.

به مغازه دیگری وارد می شوم. فروشنده مغازه می گوید حتی صاحبان مغازه ها از کرایه هایی که می دادیم هیچ چیز کم نکردند و بعضی از مغازه ها حتی کرایه ها را بالا برده اند.
او می گوید: ما حتی نمی توانیم اجناس جدید را وارد مغازه کنیم چون مشتری کم است و فروش نمی رود.

روی کاسبی تمام مغازه ها اثر گذار بوده
مغازه گلفروشی توجهم را جلب می کند وارد مغازه می شوم. برخلاف هوای گرم بیرون، هوای دلپذیر و خنک با عطر گل های مختلف حس تازگی و نشاط را در انسان زنده می کند فروشنده مردی میانسال است با رویی گشاده. در خصوص پروژه میدان آزادی می گوید:  قطعا روی کاسبی تمام مغازه ها اثر گذار بوده و ما هم مستثنی از این امر نیستیم. می گوید قبلا اینجا از مشتری خالی نبود و گاهی در روزهای خاص، تعداد مشتری ها به حدی بود که چند نفر را به کمک می آوردم اما حالا در روزهای خاص هم مشتری انگشت شمار شده و کسانی که به مغازه ام مراجعه می کنند از مشتری های سابق و قدیمی هستند.

کرایه مغازه را از جیب می دهیم
وارد پاساژ دیگری اطراف میدان می شوم. اولین مغازه توجهم را جلب می کند وارد مغازه می شوم، مغازه ای با لباس های مردانه خاک گرفته. جز فرو شنده و شخصی که بعد خودش را دوست فروشنده معرفی می کند، کسی در مغازه نیست. 

دوست فروشنده می گوید: در بلوار جمهوری مغازه دارم. اوایل فکر می کردم وقتی میدان آزادی و خیابان های اطرافش بسته شود قطعا مغازه های ما رونق بیشتری می گیرد اما اینطور نشده و حتی مشتری کمتر هم شده.

فروشنده می گوید: مشتری خیلی کم شده در روز شاید ما یکی دو تا مشتری داشته باشیم. چند ماهی می شود که کرایه مغازه را از جیب می دهیم. اوایل حرفی دهان به دهان می چرخید که مغازه های اطراف میدان از مالیات معاف هستند اما در عمل این اتفاق نیفتاده است.

این در حالی است که چندی پیش استاندار کرمان در نشست جمع بندی پروژه های شهری کرمان گفته بود: کسبه میدان آزادی به دلیل اجرای پروژه های شهری با مشکلاتی مواجه بوده اند که برای حل بخشی از این مشکلات، این افراد از پرداخت عوارض شهری معاف شده و در پرداخت مالیات نیز از تخفیفات و تقسیط بدهی برخوردار می شوند.

هر چند یوسف جعفری عضو شورا  و رئیس اتاق اصناف استان در همین جلسه از پیشرفت کند این پروژه با گلایه مندی گفته بود بخشودگی عوارض در برابر خسارتی که به کسبه این منطقه از شهر وارد شده رقمی نیست.

همچنین فتح الله مویدی دیگر نماینده ی اصناف در شورای شهر گفته بود کل عوارض سالانه هر واحد صنفی در این محدوده بین 200 تا 300 هزار تومان می شود.




نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
متاسف هستیم برای ا داره مالیات که برای مردم احترام قایل نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)