کد خبر: ۱۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر کشور:
وزیر کشور گفت: تمام مشکلات و اتفاقات منطقه برای ضربه زدن به ایران است.
وزیر کشور گفت: تمام مشکلات و اتفاقات منطقه برای ضربه زدن به ایران است.
 
به گزارش فارس، امشب عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست مدیران، فعالان اقتصادی و برگزیدگان استان گلستان با اشاره به درخواست‌های حاضران در جلسه در خصوص توجه ویژه به استان گلستان اظهار کرد: همه استان‌ها گلستان را نمونه‌ای از بهشت می دانند.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی وضعیت نامناسبی از نظر خشکسالی دارد و مردم روستاها را ترک کردند، افزود: کشور دچار تنوع اقلیمی است که هر نقطه به نوع خود کاستی‌ها و مشکلاتی دارد.

وزیر کشور با اشاره به سیر تاریخی مدیریتی در کشور از قبل از انقلاب تاکنون تاکید کرد: 53 درصد منابع کشور در تهران تمرکز پیدا کرده و شاید در آینده یک سوم جمعیت کشور در تهران و اطراف تمرکز پیدا خواهد کرد.

تمام مشکلات و اتفاقات منطقه برای ضربه زدن به ایران است
وی گفت: بعد از انقلاب با اقدامات متنوع تحولی را در کشور ایجاد کردیم که امروز بعد از انقلاب توانستیم از نظر زیرساخت به یک عدالت نسبی برسیم اما در حوزه تولید و درآمد شکاف‌ها بیشتر شده و در حال بیشتر شدن است.

وزیر کشور تصریح کرد: برخی از روستاها زیرساخت آب و برق و گاز دارند اما جمعیتی برای زندگی ندارند زیرا شرایطی برای کسب درآمد ندارند.
رحمانی فضلی تاکید کرد: وضع توازن و تعادل در کشور حل نشود با مشکلات و مسائل بزرگی روبرو خواهیم شد که امر توازن و تعادل توسط مقام معظم رهبری نیز چند بار تاکید شده است.
وی گفت: تمام مشکلات و اتفاقات منطقه برای ضربه زدن به ایران است و هفته ای یک عملیات با تروریست ها برای جلوگیری از ورود به ایران انجام می‌شود.

وزیر کشور گفت: کشور در یک آرامش خوبی قرار دارد و اینکه گاهی رسانه‌ای مطلبی می‌نویسد و فردی پاسخ می‌دهد یک چیز طبیعی است و در جامعه دموکراسی چنین چیزی مورد انتظار است.
رحمانی فضلی تاکید کرد: احزاب و گروه‌ها هیچ مشکلی در کشور ندارند و برای صدور مجوز هم هیچ مشکلی ندارد و هر که قانون را رعایت کند می‌تواند مجوز بگیرد و فعالیت کند.

باید فرهنگ کار و تلاش را در کشور احیاء کنیم
وی با بیان اینکه حداقل طی این مدت پنج جلسه با احزاب گذاشتم و حداقل 20 جلسه را معاون من برقرار کرده است، افزود: برخی از سازمام‌ مردم‌نهادها برای تمدید سه سال و نیم پست خط بودند و در این دولت مجوز گرفتند.

رحمانی فضلی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات قانونی در راستای اقدامات اقتصادی اظهار کرد: به طور قطع قوانین مشکل دارد اما دائم در حال اصلاح قوانین هستیم و مهمترین مسأله این است که باید فرهنگ کار و تلاش را در کشور احیاء کنیم.

وی اضافه کرد: به من اعتراض می‌کنند که چرا افغانی‌ها اینجا کار می کنند و سوال من این است که آیا فرزند شما حاضر است آن کار را انجام دهد؟ اگر حاضر است ما مشکلی نداریم و بیایند انجام دهند.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر این است که فرهنگ کار و اشتغال در لایه‌های مختلف جامعه ایجاد شود، افزود: اقتصاد مقاومتی سند راهگشای اقتصاد کشور است و همه نظام، اقتصاددانان و کارشناسان این اصل را قبول دارند.

رحمانی فضلی بیان کرد: سه استانی که انتخاب شد برای پایلوت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و می‌خواهیم کار را طوری انجام دهیم که مشکلات برای تمام استان‌های دیگر از بین برود.

وی تاکید کرد: ما پشت میزهای خدمت نشستیم که به مردم خدمات دهیم و نباید اینگونه تصور کنیم که ما ارباب مردم هستیم بلکه ما مسؤولان در هر جایگاه مسؤولیتی، خادم مردم هستیم.

وزیر کشور گفت: دولت مجاب شده که باید اقتصاد مقاومتی باید اجرایی شود و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که کارها باید به استان‌ها واگذار شود که در این راستا در بودجه سال آینده موضوع احیاء بحث هزینه درآمد انجام شود.

رحمانی فضلی با اشاره به تغییرات انجام شده در بانک‌ها برای کمک به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی متذکر شد: وضعیت امروز بانک‌ها با سه ماه گذشته تفاوت دارد و خودجوش نرخ تسهیلات را پایین آوردند و برای پرداخت تسهیلات هر چه لازم باشد با تامین خواهیم کرد.

برای رقابت با دنیا باید به موضوع استانداردهای مختلف توجه کنیم
وی با تاکید بر توجه به تکنولوژی و استاندارد در تولید محصول خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در دنیا رقابت کنیم و کالا صادر کنیم باید به موضوع استانداردهای مختلف توجه کنیم.
رحمانی فضلی ادامه داد: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کشور را متحول کنیم و برای جذب سرمایه‌گذار در هر استان، استانداران باید برای سرمایه‌گذاران جلسه بگذارد و برای آنها فرش قرمز پهن کند و ظرفیت استان را بیان کند و آنها را برای سرمایه‌گذاری در استان جذب کند.

وزیر کشور تاکید کرد: نگاه غلط این است که متولی همه چیز را دولت می‌دانیم در حالی که دولت می‌خواهد بسیاری از مسائل را به خصوص در اقتصاد مقاومتی به مردم واگذار کند چون باید خودمان مسائل را حل کنیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به انتقاد یکی از سرمایه‌گذاران استان در خصوص قوانین دست و پا گیر گفت: باید برخی از قوانین اصلاح شود و مشکلات باید از سوی کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع به وزارت کشور ارسال شود.
وی با بیان اینکه ما نباید فرصت‌ها را از دست دهیم و تمام استانداران را با نگرش توسعه ای انتخاب کردم و همه باید وارد میدان شویم، افزود: دانشگاه‌ها باید تولید علم کاربردی را در دستور کار قرار دهند.

برچسب ها: رحمانی فضلی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)