کد خبر: ۱۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر عامل مدیکو:
مدیرعامل شرکت میدکو اظهار کرد: کل سنگی که از معدن جلال آباد دریافت می کردیم، 400 هزار تن بود در حالی که 200 میلیون تن ذخیره دارد و باید اکنون 8 میلیون تن سنگ داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) گفت: در ارتباط با زغالسنگ حداقل 3 و نیم میلیون تن زغال خام می خواهیم که رقم بالایی است و تاکنون کل زغال خامی که از استان کرمان گرفتیم، 88 هزار تن بوده است و داریم برای تولید، زغال خام به استان می آوریم.

به گزارش ایسنا، "علی اصغر پورمند" صبح امروز 8 شهریورماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه منطقه پنج(زرند و کوهبنان) اظهار کرد: شان ما ثروت آفرینی است و نتیجه اقتصاد مقاومتی نیز ثروت آفرینی است.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان های زرند و کوهبنان در حوزه معادن افزود: ثروت آفرینی کار ساده ای نیست و در این راه همه مخالفت می کنند و تاکنون ثروت آفرینی که باید انجام می شده، صورت نگرفته است.

پورمند با اشاره به پشت سر گذاشتن سختی هایی در روند کار معدن جلال آباد زرند و با بیان اینکه در حال حاضر کنسانتره زرند بهترین کنسانتره کشور است، تصریح کرد: کارخانه کوره بلند زرند هم اکنون در دست احداث است که به لحاظ تکنولوژی بالاترین فرآیند کوره بلند در کشور است و متاسفانه علی رغم فرصت های زیاد، از آنها خوب استفاده نمی کنیم.

مدیرعامل شرکت میدکو اظهار کرد: کل سنگی که از معدن جلال آباد دریافت می کردیم، 400 هزار تن بود در حالی که 200 میلیون تن ذخیره دارد و باید اکنون 8 میلیون تن سنگ داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ظرفیت استخراج و عملکرد را افزایش بدهیم،افزود: جای سوال است که چرا در حالی که در فاصله پنج کیلومتری کارخانه 200 میلیون تن ذخیره سنگ آهن داریم، باید از جای دیگر سنگ آهن را خریداری کنیم و بیاوریم؟

پورمند گفت: در ارتباط با زغالسنگ حداقل 3 و نیم میلیون تن زغال خام می خواهیم که رقم بالایی است و تاکنون کل زغال خامی که از استان کرمان گرفتیم، 88 هزار تن بوده است و داریم برای تولید، زغال خام به استان وارد می کنیم.

وی تصریح کرد: بالغ بر 200 میلیون تن در زرند و کوهبنان ذخیره زغال داریم اما جای سوال دارد که چرا نمی توانیم استفاده کنیم؟ معادن منطقه تعطیل هستند و روز به روز بر تعطیلی ها افزوده می شود؟

مدیرعامل شرکت میدکو اظهار کرد: فعالیت معادن زغال سنگ پول نقد بدون بهره می خواهد و متاسفانه کارخانه زغالشویی ما در کوهبنان با 20 درصد ظرفیت کار می کند.

پورمند تصریح کرد: معتقدیم کار را باید از عمق شروع کرد و این استراتژی را استاندار کرمان نیز دارد و می دانیم تصمیم گیری برای یک شهرستان از مرکز، عملی نخواهد شد.

وی بیان کرد: فولاد زرند در حال حاضر در بهره برداری نزدیک به یک هزار و 300 نفر پرسنل دارد که 24 نفر از این افراد در تهران، 25 نفر در کرمان و دیگر همکاران در عمق کار و در شهرستان زرند فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه گفت: نسل ما باید بپذیرد که طی چند سال آینده، نسل جوان باید کارهایی را که ما انجام می دهیم، انجام دهد و بیش از 90 درصد نیروهای ما جوان هستند و بر جوان بودن و بومی بودن نیروها تاکید داریم زیرا به نفع ماست.

وی افزود: ثروت، انباشت فرصت هاست و این فرصت ها، جوانان هستند که باید به آنها اعتماد کرد و با این رویکرد در میدکو کار می کنیم.

پورمند با ابراز خوشحالی از انتخاب میدکو در راستای همکاری تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه پنج استان کرمان بیان کرد: کار را از روستاها و به وسیله جوانان آغاز می کنیم و کار را از عمق به سطح انجام می دهیم و برنامه ریزی اولیه صورت گرفته و براساس گزارش های سازمان های مدیریت و برنامه ریزی، برای هر شهرستان یک دهستان و چند روستا انتخاب شده است.

برچسب ها: مدیکو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)