کد خبر: ۱۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با ارسال نامه‌ای به رییس شورای شهر کرمان ضمن تقدیر از مصوبه شورای شهر کرمان در خصوص تاسیس فرهنگسرای رسانه خواستار نامگذاری این فرهنگسرا یا یک خیابان به نام مرحوم محمد دانشور خبرنگار پیشکسوت و تاریخ‌پژوه کرمانی شد.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با ارسال نامه‌ای به رییس شورای شهر کرمان ضمن تقدیر از مصوبه شورای شهر کرمان در خصوص تاسیس فرهنگسرای رسانه خواستار نامگذاری این فرهنگسرا یا یک خیابان به نام مرحوم محمد دانشور خبرنگار پیشکسوت و تاریخ‌پژوه کرمانی شد.

متن کامل نامه محمدرضانژادحیدری به شرح ذیل است:

جناب آقای مهندس مشرفی
رییس محترم شورای شهر کرمان
با سلام و احترام
آنچه انگیزه نگاشتن این نامه شد، مصوبه شورای شهر در زمینه تأسیس فرهنگسرای رسانه و ارائه یک پیشنهاد در این خصوص بود. موضوع این نامه تجلیل از شخصیتی است که از ابتدای جوانی خدمت به مردم را در کسوت خبرنگاری آغاز کرد و در سال های پایانی عمر بابرکتش با انتشار آثار ارجمندی که ماحصل مطالعات گسترده و فراوان وی بود، دین خود را به فرهنگ کرمان ادا کرد.
سخن از «روانشاد محمد دانشور» است که در طول دوران زندگی خود علاوه بر فعالیت های مطبوعاتی در شهرداری کرمان نیز مشعول به خدمت بود.
او در دوره حیات خود چندین کتاب ارزشمند منتشرکرد. این کتاب ها شامل «تاریخچه محله و مسجد خواجه خضر(ع)» «از قلعه دختر تا دقیانوس»، «تاریخچه محلات کرمان»، «چهره های ماندگار کرمان» و «تاریخچه شوراها و شهرداری ها در استان کرمان» می‌شوند. هر یک از آثار مرحوم دانشور دارای ویژگی های خاص خود است. اولین کتاب ایشان «تاریخچه محله و مسجد خواجه خضر(ع)» برنده جایزه کتاب سال شد و از نویسنده با حضور رییس جمهور وقت تقدیر گردد. کتاب دیگر ایشان یعنی «از قلعه دختر تا دقیانوس» مورد استقبال خیره کننده مخاطبان قرار گرفت و به چندین چاپ رسید.
nejad-14-1
دو کتاب دیگر یعنی تاریخچه محلات کرمان و چهره‌های ماندگار کرمان ماحصل یادداشت‌های تاریخی ایشان در مطبوعات بود که بخش‌هایی از آن توسط ایشان در رادیو کرمان نیز نقل می‌شد.
«تاریخچه شوراها و شهرداری‌های کرمان» البته زمانی منتشر شد که دانشور دیگر در قید حیات نبود. در کنار این آثار، انتشار صدها مقاله تاریخی، حضور در برنامه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی، کسب جوایز متعدد به عنوان بازنشسته نمونه و نویسنده برجسته باعث وجه تمایز او با دیگران شده است.
با وجود خدمات فرهنگی و منحصر بفرد مرحوم دانشور در حوزه پژوهش و روزنامه‌نگاری در حوزه تاریخ اما تاکنون حرکت شایسته‌ای از سوی شهر و شهرداری کرمان به منظور تقدیر و تکریم آن نویسنده فقید که جزو بازنشستگان شهرداری نیر به شمار می‌رفت صورت نگرفته است. تصدیق می‌فرمایید که اگر امروز نام و یاد بسیاری از شعرا، نویسندگان و چهره‌های پر فروغ علم و ایمان بر تارک این شهر می‌درخشد به دلیل گرامیداشت این افراد توسط پیشینیان بوده است. لذا با عنایت به خلاصه سوابق طرح شده در این نامه و همچنین ویژگی‌های متعدد نامبرده خواهشمند است نامگذاری «فرهنگسرای رسانه» یا یکی از خیابان‌ها یا میادین شهر کرمان به نام «شادروان محمد دانشور» را در دستور کار شورای شهر قرار داده تا بدین طریق حرکتی شایسته در جهت تجلیل از تلاشگران عرصه مطبوعات و فرهنگ شهر کرمان به عمل آید.
بدون تردید اقدام مساعد در این زمینه برگ زرینی در کارنامه شورای محترم شهر کرمان خواهد بود. ضمن تقدیر از مصوبه آن شورا در خصوص تاسیس «فرهنگسرای رسانه» توفیق جنابعالی و همه همکاران را از درگاه ایزد متعال خواستارم.
محمدرضا نژاد حیدری
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)