کد خبر: ۱۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
ماموران درجريان رسيدگي به اين پرونده با توجه به شواهد و قرائن و سرقت هاي مشابه در شهرستان هاي همجوار متوجه شدند با باندي حرفه اي مواجه هستند که در پوشش لباس شبه نظامي دست به سرقت و اخاذي از شهروندان مي زنند.
فرمانده انتظامي جيرفت از انهدام باند 7 نفره سارقان مسلح مامور نما و کشف اموال مسروقه مالباختگان طي سه عمليات پليسي خبر داد.
به گزارش گفتارنو؛ سرهنگ "ماشاالله ملائي"گفت: هفته گذشته ماموران از وقوع سرقت يک دستگاه خودرو مطلع و براي بررسي موضوع به آدرس اعلامي اعزام شدند.
وي خاطرنشان کرد: با انجام تحقيقات در محل مشخص شد که يکي از شهروندان حوالي ساعت 23 با خودرو شخصي در يکي از نقاط کور و فاقد روشنايي اطراف شهرستان درحال تردد بوده که در بين راه سه نفر با لباس شبه نظامي و علائم هشدار دهنده خودرو وي را متوقف و با تهديد به وسيله ي چاقو و اسلحه او را پياده و خودرو اش را سرقت كرده اند.
وي افزود: به علت حساسيت موضوع در همان ساعات اوليه اتاق فکري با حضور کليه پليس هاي تخصصي شهرستان جيرفت تشکيل و اکيپي متشکل از زبده ترين کارآگاهان رسيدگي به پرونده را به صورت شبانه روزي در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ ملائي تصريح کرد: ماموران درجريان رسيدگي به اين پرونده با توجه به شواهد و قرائن و سرقت هاي مشابه در شهرستان هاي همجوار متوجه شدند با باندي حرفه اي مواجه هستند که در پوشش لباس شبه نظامي دست به سرقت و اخاذي از شهروندان مي زنند.
وي افزود: سرانجام پس از 72 ساعت تلاش شبانه روزي کارآگاهان پليس با اقدامات فني و اطلاعاتي سرنخ هايي از افراد اين باند در يکي از روستاهاي اطراف جيرفت به دست آوردند و پس از تکميل اطلاعات با هماهنگي مقامات قضايي در اولين عمليات خود مخفيگاه سارقان را محاصره كردند و موفق به دستگيري پنج نفر از اعضا اين باند از جمله سردسته آن شدند.
ملائي تصريح کرد: افراد دستگير شده ابتدا منکر هر گونه جرم شدند اما با توجه به شواهد، قرائن و دلايل مستند لب به اعتراف گشودند و ماموران دريافتند اعضا اين باند در شهرستان هاي همجوار نيز اقدام به سرقت محموله هاي خرما كرده اند.
فرمانده انتظامي جيرفت تصريح كرد: ماموران دريافتند ديگر اعضاي اين باند در روزهاي آتي نيز قصد دارند با ايجاد ايست بازرسي در پوشش ماموران اقدام به اخاذي از کاميون هاي عبوري حامل خرما در محور بم-کرمان كنند.
وي گفت: ماموران در عمليات دوم نيز پس از اخذ نيابت قضايي براي دستگيري ديگر سارقان به سرعت به شهرستان بم اعزام شدند و دو نفر ديگر از اعضا اين باند را دستگير كردند و از مخفيگاه آنان اموال مسروقه ي قابل توجهي كشف شد.
سرهنگ ملائي خاطرنشان کرد: کارآگان پليس با گسترش چتر اطلاعاتي خود در استان هاي همجوار متوجه شدند اعضا اين باند يكي از خودروهاي مسروقه را پس از جدا كردن پلاک ها جهت استفاده در حمل مواد مخدر به مرزهاي شرقي كشور منتقل كرده اند.
وي تصريح كرد: در سومين عمليات نيز ماموران پس اخذ نيابت قضايي موفق به توقيف خودرو در يکي از شهرهاي مرزي و انتقال آن به جيرفت شدند.
ملايي با اشاره به دستگيري 6 نفر مرد، يک نفر زن و توقيف سه دستگاه خودرو گفت: در بازرسي از مخفيگاه اين باند تعدادي البسه نظامي و پوتين، يک قبضه اسلحه شکاري دست ساز، دو دستگاه تلفن شبيه بيسيم نظامي، 18 دستگاه گوشي تلفن همراه، 8 دستگاه پخش خودرو، دو دستگاه تلويزيون رنگ LED ، 6حلقه لاستيک خودرو، مقاديري حشيش، لوازم يدکي خودرو و تعدادي اسناد از قبيل گواهينامه و کارت سوخت متعلق به مالباختگان کشف شده، گفت : متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان جيرفت اضافه کرد: در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد اعضاء اين باند داراي سوابق متعددي از جمله چندين فقره سرقت، حمل و نگهداري مواد مخدر و مشروبات الکلي، حمل و نگهداري سلاح غير مجاز، ايراد ضرب و جرح عمدي شهروندان و اخلال در نظم عمومي در کارنامه سياه خود هستند.
وي در پايان ضمن تقدير از همکاري مردم و عملکرد ماموران دخيل در رسيدگي سريع به اين پرونده و ابراز رضايت و خوشحالي شهروندان از اين اقدام قاطع، تاکيد کرد: پليس در برخورد با افرادي كه باعث بروز نا امني و ايجاد بي نظمي در جامعه مي شوند از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهند كرد و به مخلان نظم و امنيت اجازه جولان نخواهد داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)