کد خبر: ۱۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان:
مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کرمان یادآور شد: اگر مذاکرات انجام نمی گرفت و برجام به نتیجه نمی رسید و هیچ قطعنامه و تحریمی علیه کشور وضع نشده بود، امروز فروش نفت کشور به 294 بشکه کاهش می یافت.
 مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان با تاکید براینکه مردم گمشده خودشان را در تبیین برنامه ها و شعارهای حسن روحانی در ستاد تبلیغاتی ریاست جمهوری یافتند، خاطر نشان کرد:  متاسفانه منتقدان با نقدهای غیرسازنده از تریبون های مختلف اعلام می دارند که دولت یازدهم عملا دستاوردی نداشته است در صورتی که دولت یازدهم با گام های موثری که در عرصه های مختلف برداشته است، منتقدان حاضر به پذیرش این دستاوردها نیستند.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، علیار اسکندری نسب در نشست مشورتی بخشداران استان کرمان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، دولت یازدهم را ماحصل تصمیم آگاهانه و از روی تدبیر جامعه در سال 92 دانست و افزود: ملت با رای خود در سال 92 شخصی روحانی و مدبر را در منصب اجرایی کشور قرار داد، فردی که ملت به توانایی آن ایمان داشتند.

اسکندری نسب با تاکید براینکه مردم گمشده خودشان را در تبیین برنامه ها و شعارهای حسن روحانی در ستاد تبلیغاتی ریاست جمهوری یافتند، خاطر نشان کرد:  متاسفانه منتقدان با نقدهای غیرسازنده از تریبون های مختلف اعلام می دارند که دولت یازدهم عملا دستاوردی نداشته است در صورتی که دولت یازدهم با گام های موثری که در عرصه های مختلف برداشته است، منتقدان حاضر به پذیرش این دستاوردها نیستند.

وی یادآور شد: امروز منتقدین می دانند، اقداماتی که دولت یازدهم در استان کرمان با انتصاب علیرضا رزم حسینی استاندار خلاق کرمان آغاز شده، دو سال آینده نتیجه خود را نشان می دهد و جایی را برای آنها در میان مردم باقی نمی گذارد. 

مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کرمان به دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه بین الملل و برجام اشاره کرد و گفت: خطرناک ترین دولت آمریکا، دولت باراک اوباما بود که توانست اجماع جهانی را علیه جمهوری اسلامی ایران نسبت به بقیه دولت های آمریکا در صحنه بین المللی بوجود آورد.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه آمریکا و جامعه جهانی فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تهدید برای امنیت و صلح جهانی مطرح کرده بود، افزود: آنها در قالب همین تفاهم های خود توانستند تولید نفت کشور را از 2 و نیم میلیون بشکه به کمتر از یک میلیون بشکه کاهش دهند و تنها پنج کشور از جمهوری اسلامی ایران نفت خریداری می کردند و این به گونه ای بود که همین کشورها هم نمی توانستند هزینه فروش نفت به را ایران پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده بود تا پایان سال 92 خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران به صفر برسد، یادآور شد: اولاند در سفر ریاست جمهوری به کشور فرانسه اعلام کرده بود که کشورهای عضو 5+1 در خصوص حمله به ایران هیچ اختلاف نظری نداشت بلکه اختلاف بر زمان حمله بود.

مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کرمان با تاکید براینکه دولت یازدهم با تدابیر مقام معظم رهبری، توان ملی و مقاومت مردم مذاکرات را به نتیجه رسانده و سایه جنگ را از کشور دور و عزت ملی را حفظ نماید، گفت: در مذاکره با تیم 5+1 به دنیا ثابت شد که جمهوری اسلامی ایران برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی شود و این امر موجب شد تا حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل برای ایران به رسمیت شناخته شود.

اسکندری نسب به تاثیرات برجام در استان کرمان اشاره و خاطر نشان کرد: شرکت ملی مس ایران جز شرکت های مشمول تحریم بود و نمی توانست با دیگر کشورها مراودات اقتصادی داشته باشد و در حال ورشکستگی بود اما پس از برجام این شرکت توانست علاوه بر پرداخت بدهی ها، با کشورهای مختلف قراردادهای بلند مدت منعقد نموده و محصول خود را به فروش برساند.

مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کرمان گفت: خودروسازی شهرستان بم نیز تولید محصولش در سال 92 تنها 30 هزار دستگاه با هزار و 500 نفر اشتغال روبرو بود اما امروز با اشتغالزایی 9 هزار نفر تولید محصول خود را به 85 هزار دستگاه افزایش داده است.

اسکندری نسب به اخذ مجوز و کلنگ زنی پروژه پتروشیمی فجر کرمان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 8 شرکت توانمند اروپایی با جمهوری اسلامی ایران قرارداد منعقد کرده اند و در آینده ای نزدیک عملیات احداث پتروشیمی کرمان کلید می خورد.

وی با تاکید براینکه هم اکنون در حال پشت سر گذاشتن دوران رکود هستیم، خاطر نشان کرد: رشد برق صنعتی، از افزایش تولید خبر می دهد و این درحالیست که تولید ناخالص ملی به 4.4 درصد رسیده است.

مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کرمان یادآور شد: اگر مذاکرات انجام نمی گرفت و برجام به نتیجه نمی رسید و هیچ قطعنامه و تحریمی علیه کشور وضع نشده بود، امروز فروش نفت کشور به 294 بشکه کاهش می یافت.

اسکندری نسب در ادامه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) اشاره کرد و گفت: غالب نامگذاری های مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته مباحث اقتصادی و معیشت مردم بوده است و این یکی از دغدغه های معظم له از سال 89 تاکنون بوده است لذا این مبحث به طور جد در دستور کار مسئولین بلندپایه کشوری قرار گرفته است.

وی اعمال تحریم های ظالمانه و آسیب های اقتصاد جهانی را دو عامل اصلی اقتصاد ایران عنوان کرد و افزود: به دستور مقام معظم رهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شد و این امر موجب گردید تا دولت به نامگذاری سال از منظر شعار نگاه نکند بلکه آن را یک استراتژی و راهبرد برای اقتصاد کشور بداند به گونه ای که با فراز و نشیب های اقتصاد جهانی، آسیب نبیند.

مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کرمان با تاکید براینکه گفتمان اقتصاد مقاومتی باید نهادینه شود، خاطر نشان کرد: منتقدان اقتصاد مقاومتی در داخل و خارج کشور کم نیستند و فکر می کنند که این مبحث با تئوری های اقتصادی دنیا همخوانی ندارد و از آن به عنوان اقتصاد ریاضتی یاد می کنند.

اسکندری نسب، شناسایی ظرفیت های مناطق را در چارچوب اقتصاد مقاومتی از یکی از وظایف بخشداران دانست و گفت: بخشداران باید با شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل ها برای مناطق حوزه ماموریتی برنامه ریزی و تاریخ شفاهی اقتصاد منطقه خود را تهیه کنند.

وی به اقدامات انجام گرفته در شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی قلعه گنج اشاره کرد و افزود: راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی هنگامه ای را در منطقه آفریده است و مردم از محل یارانه ها  نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می کنند.

مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کرمان با اشاره به اینکه سالانه هزار و 800 میلیارد تومان یارانه در استان کرمان پرداخت می شود، یادآور شد: اگر بخشداران بتوانند تنها 10 درصد از یارانه ها را که معادل بودجه عمرانی استان است، جذب کنند، می توانند اقدامات بزرگی انجام دهند.

اسکندری نسب به شعار «هرخانه یک کارخانه» اشاره و خاطرنشان کرد: در سال های 77-78 در ارزوئیه فرهنگ کشت ذرت و سیب زمینی نداشتند اما امروز با تلاش های صورت گرفته این شهرستان به مرکز تولید بذر کشور تبدیل می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)