کد خبر: ۱۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: امسال بیش از 100 تن پوشاک قاچاق با ارزش 100 میلیارد ریال در این استان کشف شده است.
 دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: امسال بیش از 100 تن پوشاک قاچاق با ارزش 100 میلیارد ریال در این استان کشف شده است.

ابراهیم شهریاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرونده های دیگری که گزارش تفصیلی آنها در آینده ارائه خواهد شد نیز به ارزش بالغ بر 500 میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده کالاهای قاچاق ورودی به استان کرمان از مسیرهای زمینی وارد می شود گفت: توسعه پاسگاه های ایست و بازرسی یکی از ضروریات در مسیر مبارزه با قاچاق کالاست.
وی تصریح کرد: 55 تا 60 درصد کالاهای موجود در بازار استان از کالاهای قاچاق یا ممنوع است که خارج از ضوابط قانونی وارد کشور شده و در بازار به فروش می رسند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان به کشف 540 میلیارد ریال کالای قاچاق در سال گذشته اشاره کرد و افزود: دستگاه های اجرایی استان کرمان همکاری بسیار خوبی برای مبارره با قاچاق کالا دارند.

وی با اشاره به مبادی ورودی کالای قاچاق به استان کرمان بیان کرد: مسیرهای هرمزگان به سیرجان، سیستان و بلوچستان به کرمان، خراسان جنوبی به کرمان و تهران به کرمان از مبادی ورودی کالای قاچاق به استان کرمان به شمار می رود.

شهریاری گفت: بخش عمده کالاهای قاچاق از مسیر هرمزگان به سیرجان مربوط به لوازم خانگی، پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی، در مسیر سیستان و بلوچستان به کرمان مربوط به دام، پوشاک و میوه، خراسان جنوبی به کرمان مربوط به دام و تهران به کرمان نیز داروهای نیروزای بدنسازی، تلفن همراه، پوشاک، آرایشی و بهداشتی است.

وی افزود: مسیرهای خروجی کالای قاچاق از استان نیز از سیرجان به هرمزگان و کرمان به سیستان و بلوچستان است که بخش عمده کالاهای قاچاق خروجی از استان مربوط به سوخت و دام است.

وی خرد شدن موضوع کالاهای قاچاق بین مردم، سودجویی برخی افراد و خلاء های قانونی در مسیر مبارزه با قاچاق کالا را از دلایل دشوار شدن مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان به کارهای قوی اطلاعاتی برای مبارزه با قاچاق کالا اشاره و بیان کرد: تفاوت قیمت بین کالاهای داخلی و قاچاق، تفاوت کیفیت برخی کالاها و تنوع موجود موجب روی آوردن برخی افراد به عرضه یا خرید کالای قاچاق می شود.

وی گفت: متاسفانه زمانی که برای برخورد با کالای قاچاق در بازار اقدام می شود، قیمت آن رشد زیادی می یابد.

شهریاری اظهار کرد: باید این موضوع در جامعه نهادینه شود که افراد با خرید کالاهای قاچاق به ویژه مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی علاوه بر ضربه به اقتصاد و اشتغال کشور، سلامت خود را به خطر می اندازند.

وی افزود: برخی افراد به عوارض استفاده از کالاهای قاچاق توجهی ندارند و اطلاع رسانی نیز در این زمینه ضعیف بوده است.

وی با تقدیر از همراهی همه دستگاه های استان کرمان در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: استانداری، دادگستری، اطلاعات، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، دامپزشکی، استاندارد، شرکت نفت، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، اموال تملیکی و شرکت نفت از جمله دستگاه های نقش آفرین در این عرصه هستند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)