کد خبر: ۱۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
واکنش دو نماینده اصولگرا به موضوع «نهی احمدی نژاد از کاندیداتوری»:
یک سالی می شود که بر دایره سفرهای استانی اش، آن هم به سبک و سیاق 8 سال پیش افزوده شده است. احمدی نژاد علی رغم سکوت چندین ساله اش، به یک باره حضورش در مجامع عمومی پررنگ شد و در این میان صحبت های چند پهلو مهمترین مشخصه میتینگ های انتخاباتی بود که از سوی رئیس دولت آبادگران شکل گرفت

یک سالی می شود که بر دایره سفرهای استانی اش، آن هم به سبک و سیاق 8 سال پیش افزوده شده است. احمدی نژاد علی رغم سکوت چندین ساله اش، به یک باره حضورش در مجامع عمومی پررنگ شد و در این میان صحبت های چند پهلو مهمترین مشخصه میتینگ های انتخاباتی بود که از سوی رئیس دولت آبادگران شکل گرفت.

هرچند به گمان خود طرفدارانی دارد و می تواند دوباره به شخصیت اول اجرایی مملکت تبدیل شود اما کارنامه اش شعله شک و تردید را آنچنان در میان دوستان خود که روزگاری تمام قد از او دفاع می کردند شعله ور ساخت که امروز هرگاه صحبت از حضور احمدی نژاد در انتخابات به میان می آید، نظر اکثریت اصوگرایان، فاصله گرفتن و سپردن ریش و قیچی به دست فردی دیگر است؛ اما از آنجایی که احمدی نژاد در بروز رفتارهای پوپولیستی استادی صاحب نام است و از این طریق می تواند بر موج افکار عمومی سوار شود، گاه موجب می شود تا دل کندن اصولگرایان از این قدرت برایشان سخت باشد. 

با تمام حرف ها و حدیث ها، 25 شهریور ماه 95 و سفر به گرگان، پایان فعالیت انتخاباتی احمدی نژاد معرفی شد چرا که بعد از این  تاریخ  امیری فر اعلام می کند"طبق خبری موثق، نامزد شدن احمدی نژاد منتفی است و طبق نظر ارشادی یکی از مقامات عالی رتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی، سفر استانی هم بصلاح نمی باشد و طبق خبر موثق و دقیقی که دارم سفر استانی گرگان هم آخرین سفر استانی بوده و بنابر اخبار غیررسمی 10 نفر از اعضای محترم شورای نگهبان در جلسه غیررسمی که داشته اند نظرشان رد صلاحیت بوده است و فقط دو نفر موافق ایشان بوده اند". 

این خبر، خیال اصولگرایان را راحت و آنها را از یک دوراهی بزرگ نجات می دهد، به گونه ای که این حس رضایت در صحبت های  برخی اعضای جناح راست به وضوح مشخص است.

حسن نوروزی نماینده اصولگرای رباط کریم و عضو فراکسیون ولایت به «انتخاب» می گوید: آقای احمدی نژاد چنانچه وارد انتخابات هم بشود به نظر نمی رسد اصولگرایان در مورد آن به ائتلاف برسند. 

او ادامه داد: مسلم است جناح اصولگرایی باید به دنبال یک گزینه جایگزین باشند.

نوروزی همچنین با اشاره به ماجرای نهی احمدی نژاد، اضافه کرد: طبق شنیده ها آقای احمدی نژاد از حضور در انتخابات نهی شده است بنابراین حتی به خواست خود نمی تواند در انتخابات سال 96 در میان نامزدهای ریاست جمهوری قرار گیرد. 

او گفت: مادامی که نظر مبتنی بر نهی احمدی نژاد باشد طبیعی است که شورای نگهبان هم  او را رد صلاحیت خواهد کرد.

محمد فرهنگی دیگر نماینده اصولگرای مجلس دهم در خصوص انتخابات 96 به «انتخاب» گفت : من پیش از این هم بیان کرده بودم چنانچه اگر احمدی نژاد زمینه ای برای حضور در انتخابات داشته باشد رقابت بسیار جدی خواهد بود در غیر این صورت روال طبیعی گذشته ادامه و  روحانی شانس بالاتری خواهد داشت .

فرهنگی در پاسخ به این سوال که در صورت آمدن به میدان انتخبات رفتار اصولگرایان در برابر او چه خواهد بود گفت: چنانچه آقای احمدی نژاد حضور داشته باشد رقابت بین اشخاص خواهد بود و نه جریان های سیاسی اما نکته حائز اهمیت این است که تمام این موارد مربوط به زمانی است که زمینه حضور برای احمدی نژاد وجو داشته باشد. بنابراین  در یک جمله می توان گفت یا با حضور احمدی نژاد رقابت بسیار تنگاتنگی شکل می گیرد و یا به احتمال بسیار بالا روحانی رئیس جمهور خواهد بود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)