کد خبر: ۱۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در گفت‌وگو با ایسنا:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: فضای مجازی ظرفیت بسیار مهمی است و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم وهمه سازمان ها و رسانه ها باید فضای مجازی را مدیریت کنند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: فضای مجازی ظرفیت بسیار مهمی است و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم وهمه سازمان ها و رسانه ها باید فضای مجازی را مدیریت کنند.

دکتر"فاطمه السادات حسینی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر،  افزود: متاسفانه آسیب های اجتماعی در خانواده ها و جامعه ما زیاد شده و امروزه شاهد استرس ها و اضطراب های زیای در خانواده هستیم و یکی از راهکارهایی که به کاهش این استرس ها کمک می کند، چنگ زدن به کلام وحی است که موجب انس با قرآن می شود که هدایت بوده و بسیاری از مشکلات و گرفتاری های زندگی با انس گرفتن با آیات و آموزه های قرآنی رفع می شود.

حسینی تصریح کرد: اگر آگاه سازی بانوان نسبت به خود، کرامت ذاتی، توانمندی ها و وظایفی که در خانواده و اجتماع دارند، صورت بگیرد، می توانند اعتدال و توازنی بین رسالت و مسوولیتشان در خانه و جامعه برقرار کنند.

وی با اشاره به اهمیت تمسک به آموزه های قرآن بیان کرد: می بینیم تکنولوژی در جامعه تحول به وجود آورده اما ظاهرا مردم از نظر تجهیزات و امکانات وضعیت خوبی دارند اما آرامش ندارند و قطعا آرامش را با قرآن می توانیم به دست بیاوریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: متاسفانه در حال حاضر ماهواره و شبکه های اجتماعی نقش پررنگی دارند و موجب آسیب دیدن خانواده شده و باید خانم ها و به ویژه زنان شاغل توجه ویژه ای داشته باشند و محیط کار و خانواده را مدیریت کنند.

وی افزود: هر چه جلوتر می رویم، سبک زندگی خانواده های ما تغییر کرده و ارتباطات متفاوت از گذشته بوده که موجب شده با مبانی اعتقادی و سبک زندگی اسلامی ایرانی زندگی خود بیگانه شده و فرهنگ بیگانه در ما اثر بگذارد و زاویه نگاه جوانان ما به زندگی تغییر پیدا کرده است.

حسینی با بیان اینکه متاسفانه چشم و هم چشمی ها، تجملات، کاهش تمایل به ازدواج و ... در حالی جامعه ما رواج یافته که اسلام درباره اصلاح الگوی مصرف و ازدواج سفارشات بسیاری دارد، بیان کرد: وضعیت کنونی به دلیل این است که از مبانی فاصله گرفته ایم و با توجه به این آسیب ها یکی از اصلی ترین مسوولیت هایی که باید به آن توجه کنیم، آسیب شناسی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این اداره کل گفت: یک بانک اطلاعاتی تعریف کرده ایم و نقشه راه را با نگاه فرهنگسازی و آگاه سازی خانواده به ویژه دختران و زنان تدوین نموده ایم.

وی افزود: در این زمینه با دستگاه های متولی فرهنگ و خانواده تعامل داریم و از جمله طرح های فرهنگی که در سطح استان برگزار می کنیم، آموزش مهارت های زندگی و ارتقاء توان افزایی وتقویت تاب آوری زنان و خانواده که برای خانواده ها به ویژه خانواده های دچار آسیب برگزار شود.

حسینی با اشاره به برگزاری نشست های معرفتی و آگاه سازی و دوره های مستمر در این زمینه در ادارات با رویکرد تحکیم بنیاد حانواده تصریح کرد: باید این برنامه ها با توجه به نیازهای واقعی باشد.

وی بیان کرد: طرح هایی در زمینه آگاهسازی دختران در آسیب های اجتماعی، آموزش مشاوران برای برقراری ارتباط با دختران، طرح خانواده سالم و متعالی و ... را با سازمان های مختلف به صورت جلسات آموزشی و مهارت های زندگی برگزار کرده ایم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اجرای طرح «سفیران فرهنگی، اسطوره های ماندگار» گفت: همانگونه که خانواده ها برای کلاس زبان و موسیقی فرزندانشان هزینه می کنند، باید برای اخلاق و مهارت های زندگی نیز هزینه کرده و مدیر تربیت کنند.

وی افزود: اگر خانواده ها و سازمان ها برای اجرای طرح ها و برنامه های در نظر گرفت شده همکاری کنند، موفقیت های خوبی خواهیم داشت و در این طرح در مساجد محلات مختلف افرادی را آموزش داده و اینها به عنوان سفیر در محله خود فعالیت می کنند.

حسینی اظهار کرد: فضای مجازی ظرفیت بسیار مهمی است و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم وهمه سازمان ها و رسانه ها باید فضای مجازی را مدیریت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه زنان کرمان خیلی مطالبه گر نیستند و برنامه های زیادی برای آنها داشته ایم که خیلی استفاده نمی کنند، گفت: این مسئله موجب آسیب دیدن آنها در بلند مدت می شود و باید خودشان کمک کرده و همراهی داشته باشند تا شاهد تحولی در زمینه مسائل فرهنگی، مشارکت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بانوان ر استان باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به همکاری سازمان های مردم نهاد در اجرای برنامه های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: این درخشش را نسبت به دیگر استان ها داریم و بسیاری از طرح های ما ملی شده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)