کد خبر: ۱۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان خواست برای راه‌اندازی بازارچه‌ دائمی برای فروش محصولات مددجویان کمیته امداد با این نهاد همکاری کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان خواست برای راه‌اندازی بازارچه‌ دائمی برای فروش محصولات مددجویان کمیته امداد با این نهاد همکاری کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه کویر، "یحیی صادقی" در نشست با اعضای شورای شهر کرمان از تکدی‌گری به‌عنوان یکی از معضلات شهر کرمان یاد کرد و افزود: ما مسوول جمع‌آوری و نگه‌داری متکدیان نیستیم، اما از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

وی ورود جدی استانداری، شورای تأمین و دستگاه‌های متولی در برخورد با پدیده‌ تکدی‌گری را خواستار شد و تاکید کرد: یکی از بهترین کارهایی که می‌تواند در مقابله با پدیده‌ تکدی‌گری مؤثر باشد، کمک نکردن مردم به متکدیان است.

صادقی با تأکید بر اینکه باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا مردم به متکدیان کمک نکنند، افزود: وقتی مردم کمک نکنند، متکدیان دیگر بازاری نخواهند داشت.

وی همچنین از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان خواست برای راه‌اندازی بازارچه‌ دائمی برای فروش محصولات مددجویان کمیته امداد با این نهاد همکاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با بیان اینکه 100 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: از این تعداد 6500 خانواده تحت پوشش کمیته امداد شهر کرمان می باشند.

صادقی یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد را توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش دانست و بیان کرد: هیچ خانواده‌ای قرار نیست همیشه تحت پوشش کمیته امداد باقی بماند؛ بنابراین تلاش برای توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های تحت پوشش، از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است.

وی افزود: سال گذشته 5 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد به خودکفایی رسیده‌اند و امسال نیز باید خودکفایی 2500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد را جشن بگیریم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، از معرفی یکی از شهرستان‌های استان کرمان به‌عنوان شهرستان بدون مددجو تا پایان امسال خبر داد و افزود: یکی از این شهرستان‌ها، شهرستان کوهبنان است که در تلاش هستیم اشتغال پایداری برای مددجویان این شهرستان ایجاد کنیم تا چند برابر دریافتی از کمیته امداد، درآمد داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه پیش از این نیز در شهرستان کوهبنان تعدادی طرح اشتغال‌زایی ایجاد کردیم که خوب جواب داده است، گفت: در آینده‌ای نزدیک تمام مددجویان کمیته امداد در شهرستان کوهبنان را از طریق اجرای این طرح‌ها و اشتغال پایدار، توانمند خواهیم کرد.
وی با تأکید بر اینکه توانمندسازی، اولویت اصلی کمیته امداد است، گفت: همچنین 1200 سهمیه برای طرح انرژی خورشیدی به استان کرمان داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: خانواده‌هایی که امکان اجرای این طرح اشتغال‌زایی را در خانه‌هایشان دارند، می‌توانند نیروگاه‌های کوچک با هزینه‌ 20 تا 25 میلیون تومان در حیاط خانه و یا روی پشت‌بام نصب ‌کنند و شرکت برق به‌صورت تضمینی برق تولیدی آن‌ها را خریداری می‌کند.

صادقی افزود: خرید برق این نیروگاه‌ها را شرکت برق تا 20 سال تضمین می‌کند؛ ضمن اینکه هر سال نیز 15 درصد افزایش قیمت خواهد داشت و با اجرای این طرح هر خانواده‌ مددجو بین 700 تا 900 هزار تومان درآمد خواهد داشت.

وی از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه ولایت به زودی در شهر کرمان خبر داد و گفت: این صندوق باهدف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان راه اندازی می شود و به منظور خدمت رسانی بهتر به محرومان خواستار سپرده گذاری خیران نیکوکار در این صندوق هستیم و از منابع این صندوق صرفأ برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در زمینه‌ اشتغال مددجویان استفاده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بر ایجاد ارتباط با خیران کرمانی که خارج از استان زندگی می‌کنند، تأکید کرد و از اعضای شورای شهر خواست تا در این زمینه به کمیته امداد کمک کنند.

صادقی افزود: فعالیت ما در کمیته امداد کاملأ شفاف است و حاضریم به خیران گزارش عملکرد ارائه دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه در طول سال تعدادی سهمیه‌ محدود برای ساخت ساختمان مسکونی ویژه‌ مددجویان به استان کرمان تعلق می‌گیرد، گفت: متاسفانه در کرمان برای احداث ساختمان مسکونی برای مددجویان با مشکل زمین مواجه هستیم که درخواست داریم شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان در این زمینه با ما همکاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بر پرهیز از ورود این نهاد به مسائل حاشیه‌ای تأکید کرد و گفت: رسالت ما که همان کمک به محرومان است، از تمام مسائل حاشیه‌ای مهمتر است و وقتی که هزاران معضل و فقر فرهنگی و معیشتی در جامعه وجود دارد، اگر وارد مسائل حاشیه‌ای بشویم، گناه کرده‌ایم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)