کد خبر: ۱۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: عوامل گروه های تکفیری که با هوشیاری و اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در جنوب استان دستگیر شدند، به دنبال عملیات تروریستی در آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در این منطقه بودند.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: عوامل گروه های تکفیری که با هوشیاری و اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در جنوب استان دستگیر شدند، به دنبال عملیات تروریستی در آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در این منطقه بودند.

هادی پژوهش جهرمی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) به محض رصد حرکت هایی در راستای اجرای عملیات خرابکارانه در یکی از شهرهای جنوبی استان فارس، فعالیت های خوبی در راستای ناکامی این حرکت خرابکارانه داشتند. 

وی اظهار کرد: عوامل انتظامی، امنیتی و قضایی استان نیز در این عملیات با محوریت اداره کل اطلاعات استان فارس مشارکت داشتند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در این عملیات، عوامل این گروه تکفیری شناسایی شدند و لحظه به لحظه فعالیت های آنها رصد شد تا این که همکاران آنها نیز شناسایی و دستگیر شدند. 

پژوهش جهرمی اظهارکرد: بیشتر بازداشت شدگان در این عملیات از اتباع خارجی بودند. 

وی اظهار کرد: آنها قصد داشتند در یکی از شهرهای جنوبی استان اقدامات خرابکارانه ای در جمع عزاداران حسینی انجام دهند و با این هدف، ماشین هایی را به ابزارهای انفجاری مجهز و در بین عزاداران حرکت کنند که به دلیل شناسایی، اقدام به موقع و دستگیری، اقدامات آنها ناکام ماند. 
معاون استاندار فارس ادامه داد: از این افراد 100 کیلو مواد منفجره کشف شد که خنثی شد. 

پژوهش جهرمی با بیان این که پیش از این چنین رویداد مشابهی در استان فارس صورت نگرفته بود، ادامه داد: امروز در پرتوی هوشیاری کامل دستگاه های مسئول، امنیت کامل در استان فارس وجود دارد و جای نگرانی نیست. 

وی ادامه داد: پس از شکست داعش در عراق و سوریه و ناکامی گروه های تکفیری در مرزهای شرقی کشور، جریان تکفیری در صدد ورود به داخل کشور و انجام اقدامات تخریبی بودند و آنها با این تفکر، یک اقدام تخریبی را در استان فارس طراحی کرده بودند.

پیش از این وزیر اطلاعات شامگاه چهارشنبه از کشف و خنثی سازی عملیات تروریستی گروه های تکفیری و دستگیری چند تبعه خارجی در استان فارس خبر داد. 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در حاشیه مراسم شام غریبان سید الشهدا(ع) در تهران افزود: در این عملیات 100کیلو گرم مواد منفجره کشف و چند تن از اتباع خارجی نیز دستگیر شدند.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: اسناد موجود نشان دهنده خط دهی دشمنان ایران اسلامی از آن سوی مرزها در هدایت عناصر تروریست برای ایجاد نزاع های مذهبی در داخل کشور بوده که با هوشیاری مردم شریف ناکام مانده است.

دستگیری اعضای گروه انحرافی در زاهدان
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان گفت: گروه انحرافی مذهبی همزمان با تاسوعای حسینی در زاهدان پیش از هر اقدامی از سوی نیروهای اطلاعات سپاه شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

محمد مرزیه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فتوای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب ترسم کننده خط قرمز نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی کشور است اظهار داشت: یک هیات مذهبی در زاهدان که از طریق دعوت از مداح حاشیه ای از قم و توزیع کتب و جزوات انحرافی و وحدت ستیزانه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به دنبال منحرف کردن افکار مردم این شهر بودند با هوشمندی نیروهای اطلاعات سپاه سلمان و دستگاه قضایی شناسایی و منحل شد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: دراین راستا یک مداح با طرز تفکر افراطی، اهانت به مقدسات و حاشیه ای از قم که برای اجرای برنامه های این هیات دعوت شده بود با پیگیری دستگاه قضایی و مرکز اطلاعات سپاه سلمان در فرودگاه زاهدان قبل از وارد شدن به این شهر شناسایی و بلافاصله از همان فرودگاه دوباره به قم بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: همچنین یک نفر از کسانی که در این هیات قصد اقدام به توزیع و پخش جزوات و کتب انحرافی و وحدت ستیزانه داشت بازداشت و بقیه افراد فریب خورده این هیات نیز بعد از دستگیری و ارشاد و اخذ تعهد آزاد شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)