کد خبر: ۱۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، درباره تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری (بند 10 سیاست های کلی انتخابات) گفت: مسئله بسیار مهمی است شورای نگهبان باید به این مسئله عنایت ویژه داشته باشد چون می خواهد برای دومین مقام رسمی کشور این معیارها را تعریف کند.
وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، درباره تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری (بند 10 سیاست های کلی انتخابات) گفت: مسئله بسیار مهمی است شورای نگهبان باید به این مسئله عنایت ویژه داشته باشد چون می خواهد برای دومین مقام رسمی کشور این معیارها را تعریف کند. رئیس جمهور علاوه بر حوزه اجرایی، سیاسی، نظامی و اجتماعی داخلی، به مسائل بین المللی و مراودات با دیگر کشورهای دنیا را رسیدگی می کند یعنی واقعا باید توانایی، تجربه و آگاهی لازم را داشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: رسیدگی به مسائل کشور، منطقه و جهان براساس خیال پردازی و احساسات نباید انجام شود نمی توان براساس خیالی که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل کاغذ پاره است از کنار آن بی اعتنا عبور کرد. این دید برای کشور، ملت، منطقه و مسلمانان تبعات و عواقب فراوانی دارد. وقتی شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه صادر کند مسئله ساده ای نیست که بشود به سادگی از کنار آن عبور کرد یا اگر 2 میلیارد دلار سهام قرضه خریدیم پول بیت المال است باید حواسمان باشد، در واقع رئیس جمهور با صدها مسئله خرد و کلان داخلی و بین المللی مواجه است. اینجا واقعا مسئولیت بسیار حساس شورای نگهبان معلوم می شود.

به آیت‌الله جنتی گفتم«آقا چرا فلانی را به عنوان رجل سیاسی قبول کردید»

دری نجف آبادی یادآور شد: من در دوره گذشته خدمت آیت الله جنتی هم گوشزد کردم که "آقا چرا فلانی را به عنوان رجل سیاسی و مذهبی قبول کردید؟" حالا ایشان جوابی به من نداد یک جواب دیگری داشت گفت. بنابراین مسئله بسیار مهمی است. وقتی کسی یک وزارتخانه یا استانداری را یک روز هم اداره نکرده است حالا کل کشور را می خواهد اداره کند. این حتما باید در یک شاخص های بسیار روشن و قوی و کارآمد تعریف شود. رئیس جمهور باید ظرفیت بسیار برای رسیدگی به مسائل داخلی و بین المللی را از نظر وقت، استعداد، هوش، مذاکره در عرصه بین المللی داشته باشد بنابراین تعریف معیارهای رجل سیاسی و مذهبی برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری واقعا مسئله بسیار مهمی است که به سادگی ریسک بردار نیست چون کشور حداقل برای چهار سال دچار ضرر و زیان می شود. امیدوارم شورای نگهبان شاخص های بسیار مناسبی را برای این مسئله تعریف کند و قانونگذاری بسیار خوبی نیز داشته باشیم تا چالش هایی که در گذشته بود در آینده تکرار نشود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)