کد خبر: ۱۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان خبر داد:
استاندار کرمان گفت: باند فرودگاه متروکه شهداد اصلاح می‌شود تا گردشگران خارجی و داخلی بتوانند از سفر هوایی به شهداد برخوردار شوند.
استاندار کرمان گفت: باند فرودگاه متروکه شهداد اصلاح می‌شود تا گردشگران خارجی و داخلی بتوانند از سفر هوایی به شهداد برخوردار شوند.

به گزارش گفتارنو علیرضا رزم‌حسینی ظهر یکشنبه در جمع نمازگزاران مهدیه بخش شهداد افزود: شهداد با ثبت جهانی کویر لوت در دولت تدبیر و امید جهانی شد و انتظار می‌رود حضور گردشگران خارجی در منطقه افزایش یابد.

وی گردشگری را یکی از مزیت‌های جدی در بخش شهداد برشمرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به دنبال این است تا در دهه توسعه و پیشرفت بتواند اقتصاد خانوارهای روستایی و شهری را توسط مردم تقویت کند.

استاندار کرمان عنوان کرد: ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه یکی از وظیفه های دولت‌های پیشرفته است.

رزم‌حسینی با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف، تصریح کرد: هم اکنون 76 درصد استان کرمان زیر پوشش گازرسانی است و بخش سلامت در دولت یازدهم توفیقات خوبی داشته است.

وی افزود: پس از انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، تسری الگوی قلعه گنج در سطح استان موردتوجه جدی قرار گرفت ودر این راستا این استان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم شده است تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف این خطه باشیم.

رزم‌حسینی عنوان کرد: روحانیت اگر به حوزه اقتصاد توجه کنند، مردم نیز از علمای دین خود در حوزه فرهنگ اقتصادی پیروی می‌کنند.

وی بیان کرد: در شهداد می‌خواهیم با همکاری مردم در راستای تقویت اقتصاد منطقه تلاش کنیم و مدیر معین منطقه اقتصادی شهداد مدیریت را انجام می‌دهد و آموزش‌های لازم به مردم ارائه می‌شود.

رزم‌حسینی ابراز داشت: امروز هیچ کس نمی‌تواند خودش را از گردونه اقتصاد مقاومتی بیرون بکشد، بلکه همه باید دست به دست هم دهیم تا کارها پیش رود.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم استان کرمان در مسیر وحدت، آبادانی و نداشتن گروه‌بازی و سیاسی‌کاری و حسادت قرار دهیم و به مسیری برویم که در سایه امنیت کشور همه به شغل دست پیدا کنند و پیشرفت کنیم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مستمر و دائمی است، اظهار داشت: در سال آینده شاهد ثمره طرح‌های اجرایی در بخش شهداد خواهیم بود.
 
فرماندار کرمان نیز در این آئین گفت: سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی مرتبط با اقتصاد روستایی را در شهرستان کرمان شناسایی و بومی‌سازی کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: شهداد یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های ایران است که بیش از 20 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

وی بیان کرد: اقتصاد بخش شهداد متکی بر کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی است و به برکت انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در این منطقه صورت گرفته است و 36 روستای بالای 100 نفر و 20 خانوار از مجموع 60 روستای شهداد تمام خدمات زیربنایی را دارند.

فرماندار کرمان تصریح کرد: بخش شهداد با وجود استعدادهای فراوان اما به علت خشکسالی‌های پی در پی بخشی از جمعیت خود را به دلیل مهاجرت از دست داده است.

توحیدی اضافه کرد: با توجه به گام‌های اقتصادی استاندار کرمان امید داریم مهاجرت معکوس را در شهداد داشته باشیم و به دلیل حوادث طبیعی امروز اصلاح باند فرودگاهی در شهداد آغاز شد و امروز 25 واحد بوم‌گردی بخش شهداد را افتتاح کردیم.

وی یادآور شد: فاز نخست کاشت سیر در شهداد را از 40 هکتار آغاز کردیم و به دنبال این هستیم که کاشت بالای 500 هکتار سیر را داشته باشیم و کاشت سیر اقتصاد خوبی را برای مردم منطقه داشته است.

فرماندار کرمان بیان کرد: در راستای احیای قنوات بخش شهداد با دستور استاندار کرمان در حد بضاعت خود هر سال رقمی را اختصاص داده‌ایم و امیدواریم در سال جاری بتوانیم اعتبار بیشتری را در این زمینه اختصاص دهیم.

توحیدی ابراز داشت: سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی مرتبط با اقتصاد روستایی را در شهرستان کرمان شناسایی و بومی‌سازی کرده‌ایم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)