کد خبر: ۱۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اتاق کرمان خبر داد:
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان برای تکمیل پروژه‌ها‌ی جاری به 45 تا50 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد، ادامه داد: اگر منابع مالی این پروژه ها قرار باشد از طریق سرمایه های خارجی تامین شود باید سالانه 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گیرد تا به جایگاه مدنظر برسیم که این مهم به سختی امکان پذیر است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان برای تکمیل پروژه‌ها‌ی جاری به 45 تا50 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد، ادامه داد: اگر منابع مالی این پروژه ها قرار باشد از طریق سرمایه های خارجی تامین شود باید سالانه 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گیرد تا به جایگاه مدنظر برسیم که این مهم به سختی امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، "سید مهدی طبیب زاده" در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان با سرپرست بانک صادرات استان برگزار و مسائل و مشکلات بانکی بخش خصوصی، با بیان اینکه اتاق به مسائل و شرایط بانک‌ها آشناست، گفت: اگر چه گاهی افرادی مشکلاتی را برای بانک ها ایجاد کرده‌‌اند اما بانک ها نیز نباید فعالان اقتصادی را مانند این عده محدود ببینند زیرا بسیاری از آنها برای توسعه و رونق اقتصاد کشور تلاش می کنند. 

طبیب زاده، افزود: در استان پروژه، طرح و ایده بسیار زیاد وجود دارد اما تامین مالی آنها با مشکل روبروست و در بانک ها نیز مصارف از منابع پیشی گرفته و تجهیز منابع نیز آن طور که باید صورت نمی‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه استان کرمان برای تکمیل پروژه‌ها‌ی جاری به 45 تا50 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد، ادامه داد: اگر منابع مالی این پروژه ها قرار باشد از طریق سرمایه های خارجی تامین شود باید سالانه 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گیرد تا به جایگاه مدنظر برسیم که این مهم به سختی امکان پذیر است.

 طبیب زاده خاطرنشان کرد: در شرایطی که نمی توان به فاینانس های خارجی تضمین داد، تجهیز منابع نیز امکان پذیر نیست و همچنین به تامین مالی از طریق بازار و بازار سرمایه نمی‌توان چندان دل بست، از این رو بانک ها باید همراهی بیشتری با بخش خصوصی داشته باشند. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بر بهبود محیط کسب و کار در استان تاکید و بیان کرد: بر روی فضای کسب و کار از نظر تئوری اقداماتی انجام شده اما باید به دنبال بهترین راهکار برای بهبود این محیط در اجرا بود.

در ادامه رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان نیز از بانک صادرات درخواست کرد پروفایلی را برای هر یک از مشتریان تهیه کند و قرار نباشد با هر گونه تغییر، مجددا همه اطلاعات را از مشتری بخواهند. 

عباس جبالبارزی، با اشاره به اینکه نوع نگاه به مشتری باید تغییر کند و همچنین محاسبات شفاف به مشتری ارائه شود، بیان کرد: با توجه به اینکه مشتری شریک بانک است بانک ها باید برای پایین آوردن هزینه های مشتریان تلاش و در این زمینه نسبت به سایر بانک‌ها و موسسات موفق تر عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم پیامک یا مانیتورینگ برای پرونده‌های تامین اعتباری در بانک ها در نظر گرفته شود و همچنین بودجه کم بانک های استان به ویژه در مناطق محروم  افزایش یابد تا بتوان سرمایه گذاری بیشتری انجام داد. 

جبالبارزی، بیان کرد: در بخش معدن بانک ها برخی وثیقه ها را نمی پذیرند در حالی که باید با نگاه مثبت تر به نخستین استان معدنی کشور نگاه شود و برای افزایش سرمایه گذاری ها در این بخش کمک کنند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان با بیان اینکه در اعطای تسهیلات باید اهلیت محوری به جای وثیقه محوری بررسی شود، افزود: بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش باید حداقل پنج ماه پس از اعطای آن باشد زیرا بنگاهها زودتر از این زمان نمی توانند پول خود را برگردانند. 

وی اظهار کرد: تسهیلات سرمایه ثابت نیز باید با بازپرداخت حداقل 10 تا 15 سال داده شود زیرا در مدت بازپرداخت پنج ساله که هم اکنون وجود دارد، امکان بازگشت سرمایه و رسیدن به سود بسیار کم وجود دارد

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)