کد خبر: ۱۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
آيت الله هاشمي خطاب به نمايندگان زن مجلس:
آیت الله هاشمی رفسنجانی، با یادآوری مسؤولیت پذیری زنان در همه مقاطع انقلاب اسلامی، اظهار امیدواری کرد که از توانایی های علمی و مدیریتی زنان برای مدیریت ها و مسؤولیت ها استفاده شود که پاکدستی و موفقیت آنان اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، با یادآوری مسؤولیت پذیری زنان در همه مقاطع انقلاب اسلامی، اظهار امیدواری کرد که از توانایی های علمی و مدیریتی زنان برای مدیریت ها و مسؤولیت ها استفاده شود که پاکدستی و موفقیت آنان اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست.
 
به گزارش انتخاب؛ از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، صبح دوشنبه در دیدار جمعی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با ارائه تحلیلی از جایگاه زنان در تاریخ بشریت، به خصوص از زمان طلوع اسلام تاکنون افزود: سیره زندگی، همسرداری و مبارزه زنان بزرگوار زیادی در تاریخ اسلام و نهضت عاشورا درخشیده است که همه آنها به ویژه حضرت زهرا(س)، معلم واقعی زنان مدینه و الگوی زنان در طول تاریخ بودند و خواهند بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به خدمات حضرت خدیجه، حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و دیگر زنان صدر اسلام، گفت: حضور زنان در میادین جنگ ها و برای مداوای مجروحین، نشان از اعتماد پیامبر(ص) به توانایی های زنان است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به تفسیر آیات مربوط به زنان در قرآن، مخصوصا سوره حضرت مریم، آیه «لیس الذکر کالانثی» را برای مسلمانان افتخارآمیز دانست و با بیان اشارات قرآنی به زن فرعون، ملکه سبا و زنان متشخّص صدر اسلام، ادامه داد: قرآن کریم با بیان تفاوت های ذاتی زن و مرد در فلسفه آفرینش، بر برابری آنها در بسیاری از جهات زندگی فردی و جمعی انسان ها، تأکید می نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور زنان در همه مقاطع تحصیلات را مقدمه ای برای باور جامعه به توانایی های سیاسی و مدیریتی آنان دانست و گفت: افزایش حضور زنان در مجلس این دوره، نوید خوبی در مورد خودباوری زنان است که مطمئنا در دوره های آینده افزایش می یابد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، اقلیت شدن صاحبان افکار افراط و تفریط در مجلس شورای اسلامی را نتیجه آگاهی جامعه، به خصوص زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه دانست و افزود: به خاطر رشد آگاهی مردم، جامعه دیگر به شرایط قبل بر نمی گردد که بعضی ها خانه نشینی را فرهنگ اسلام می دانستند و برای آن تلاش می کردند.

وی با تاکید بر عدم ممنوعیت شرعی حضور زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، ادامه داد: اکنون در بسیاری از مناطق کشور حتی روستایی، زنان در کارهای سخت معیشتی مشغول فعالیت هستند که نمونه آن کارهای کشاورزی، به خصوص در شمال کشور و برای برنج کاری است.

وی افزود: زنان متدیّن ایران که اخیرا به زینت تحصیل هم آراسته شدند، از همه آزمون های تاریخی سربلند بیرون آمدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به تقاضای چند نفر از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی که «توصیه شما به ما چیست؟»، گفت: در تریبون مجلس و محافل سیاسی، اجتماعی، حرف های خود را منطقی و بر پایه استدلال بزنید و از هیاهوی یک اقلیت صاحب تریبون نهراسید

وی افزود: توصیه دیگرم این است که کتاب های مربوط به زندگی و روش زنان موفق تاریخ و مطالبات زنان را بخوانید و در جامعه و مواجهه با مردم و گروه های مختلف، مسلح به آگاهی باشید.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، با یادآوری مسؤولیت پذیری زنان در همه مقاطع انقلاب اسلامی، اظهار امیدواری کرد که از توانایی های علمی و مدیریتی زنان برای مدیریت ها و مسؤولیت ها استفاده شود که پاکدستی و موفقیت آنان اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به ایام محرم، عملکرد و پیام رسانی نهضت عاشورا توسط حضرت زینب (س) را الگوی مناسب زنان شیعه و مسلمان دانست و با یادآوری صبر و تحمل این بانوی بزرگوار، گفت: اقدامات این زن که روزگاری زن اول مدینه و کوفه بود، اهداف قیام اباعبدالله(ع) را تکمیل کرد.

در آغاز دیدار، هر یک از نمایندگان عضو فراکسیون زنان، پروانه سلحشور، سهیلا جلودارزاده، سید فاطمه ذوالقدر، ناهید تاج الدینی، پروانه مافی، زهرا ساعی، فاطمه سعیدی، فریده اولاد قباد و طیبه سیاوشی شاه عنایتی، با ارائه گزارشی از حوزه های فعالیت های خویش، به بیان دیدگاه ها در خصوص مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)