کد خبر: ۱۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم در بیم و امید سلامت یا عدم سلامت محصولات تراریخته هستند، گفت: دستگاه های مسئول باید هرچه سریع تر واقعیت ها در خصوص این نوع محصولات را به اطلاع مردم برسانند.
استفاده از محصولات تراریخته یا به عبارتی محصولاتی که دستکاری ژنتیکی شده اند در طی ماه های اخیر بحث داغ رسانه ها و مردم بوده  اما با توجه به برخی گمانه زنی ها در خصوص مزایای احتمالی آن هنوز مردم در شک خوب بودن یا بد بودن مصرف این محصولات قرار دارند.

اظهارنظرهای بسیاری مبنی بر بیماری زا بودن محصولات تراریخته از سوی کارشناسان امر مطرح شده که به شدت افکار عمومی جامعه را دچار نگرانی کرده است.

متاسفانه با وجود هشدارهای بسیار و همچنین بررسی های صورت گرفته از سوی کشورهای مختلف دنیا درباره اثرات، پیامدها و عوارض تولید و مصرف محصولات تراریخته روی انسان و محیط زیست هنوز توقف تولید،واردات و مصرف آن در ایران صورت نگرفته درحالی که طی دو دهه اخیر شواهد و مطالعات در حوزه اثرات منفی محصولات تراریخته بر محیط زیست و سلامت انسان، منجر به تصمیم 21 دولت در جهان بر ممنوعیت کاشت واستفاده از این محصولات شده است.

علی بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه بی ضرر بودن محصولات تراریخته برای کسی اثبات نشده است، گفت: متاسفانه تاکنون واردات و مصرف این نوع محصولات بر اساس خوداظهاری برخی افراد در خصوص بی ضرر بودن این نوع محصولات صورت گرفته است.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظر کمیسیون کشاورزی مجلس بر عدم مصرف محصولات تراریخته و ممنوعیت واردات آن است، افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس تاکنون بارها در خصوص این محصولات و سلامت یا عدم سلامت آن ها جلساتی را با مسئولان مربوطه برگزار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تحقیقات لازم در خصوص محصولات تراریخته انجام شود، تصریح کرد: نمی توان با حدس و گمال سلامت مردم را به خطر انداخت.

مردم در بیم و امید سلامت یا عدم سلامت محصولات تراریخته هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مردم در بیم و امید سلامت یا عدم سلامت محصولات تراریخته هستند، گفت: دستگاه های مسئول باید هرچه سریع تر واقعیت ها در خصوص این نوع محصولات را به اطلاع مردم برسانند.

وی ادامه داد: کمیسیون کشاورزی مجلس نسبت به محصولات تراریخته و تبعات احتمالی آن حساس بوده و بررسی های خود را تا حصول نتیجه ادامه خواهد داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، دعوت از مسئولان و کارشناسان امر برای بررسی کارشناسانه سلامت محصولات تراریخته در این کمیسیون ادامه خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)