کد خبر: ۱۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
اما متاسفانه علی مطهری دارای یکسری خصلت هایی است که نمی تواند در راستای نقد سالم موثر باشد، بلکه ایشان بیشتر به دنبال مرز شکنی ها و هنجار شکنی هاهستند و از آنجا که ایشان در صحبت هایشان برخی از حدود را رعایت نمی کنند به نظر بنده حضورشان در یک استان می تواند چالش ها وحواشی را ایجاد کند که به نفع نظام نخواهدبود.

گفتارنو/ گروه سیاست:

در حالیکه قرار است علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی روز دانشجو میهمان دانشجویان دانشگاه شهید باهنر باشد؛ رییس شورای اصولگرایان کرمان؛ امام جمعه موقت؛ رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان و مشاور استاندار به مخالفت با سخنرانی علی مطهری در کرمان پرداخته است. 
 
به گزارش گفتارنو حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان ورئیس شورای اصولگرایی کرمان در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری کرمان خبر در آستانه سفر علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به کرمان و سخنرانی به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: نکته ای که در این میان حائزاهمیت است اینست که مردم ما هیچگاه مخالف آزادی بیان وانتقاد های سازنده نیستند و در نظام مردم سالاری دینی افراد میتوانند با رعایت حدود وحفظ حرمت ها انتقادات خودشان را نسبت به جریان های کشور داشته باشند، البته باید توجه داشت که نقد هم باید بجا منصفانه و سازنده باشد.

وی افزود: اما متاسفانه علی مطهری دارای یکسری خصلت هایی است که نمی تواند در راستای نقد سالم موثر باشد، بلکه ایشان بیشتر به دنبال مرز شکنی ها و هنجار شکنی هاهستند و از آنجا که ایشان در صحبت هایشان برخی از حدود را رعایت نمی کنند به نظر بنده حضورشان در یک استان می تواند چالش ها وحواشی را ایجاد کند که به نفع نظام نخواهدبود.

عربپور تصریح کرد: نظر ما براین است که ایشان عاقلانه و دراین شرایط خاص پس از حواشی مشهد برای حفظ وحدت بین مردم در سخنرانی های ازاین دست شرکت نکنند، و کسانی هم که دعوت کنند ایشان بوده اند قطعا برای رضای خدا این کار را نکرده اند و به دنبال حاشیه سازی وجریان سازی های خاصی هستند که بهتر است از این امر منصرف شوند.

وی گفت: چرا دربین این همه سخنران مطرح در کشور دانشگاه باید از یک چهره ای دعوت کند که روی یکسری مسائل که حتی در شورای امنیت ملی هم نسبت به خط قرمز بودن انها توافق دارد مانور بدهد.

رئیس شورای اصولگرایان کرمان بااشاره به نبود چالش سیاسی آنچنانی در کرمان عنوان کرد: استان کرمان در حالت اعتدال قرار دارد باید از هرگونه جنجال وحاشیه ای دور باشد و تمام تلاش خود را متمرکز مسئله اقتصاد مقاومتی کند، بنابراین حضور ایشان در استان نه تنها به صلاح نیست بلکه ممکن است باعث ایجاد چالش و دردسرهایی برای مسئولین استانی باشد.

امام جمعه موقت کرمان در خصوص حواشی اخیر مشهد و لغو سخنرانی علی مطهری عنوان کرد: بنظر بنده اتفاق خاصی نیفتاده بود لغو یک سخنرانی همانند دیگر سخنرانی هایی که از چهره ها وشخصیت ها در سالیان متمادی لغوشده مسئله انچنان مهمی نیست که این حواشی را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: کن فیکون که نشده است که آقایان بخاطر لغو یک سخنرانی اظهار تاسف وشرمساری می کنند و اینهمه نامه در این میان رد وبدل می شود، مسلما مسئولین امنیتی در مشهد هم به این نتیجه رسیده اند که صحبت اقای مطهری به صلاح نبوده است.

 شایان ذکر است حجت الاسلام عرب پور مشاور فرهنگی استاندار کرمان می باشد. سخنان عرب پور در حالی مطرح می شود که وزیر کشور به عنوان رییس شورای امنیت کشور اعلام کرد که هیچ دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مانند نیروی انتظامی یا اداره کل اطلاعات با سخنرانی علی مطهری مخالف نبوده و پیش بینی تنش و درگیری نیز نکرده است.

فضلا و طلاب: سخنرانی مطهری در کرمان را لغو کنید
در همین حال و در ادامه فضاسازی ها که با هدف لغو سخنرانی علی مطهری در کرمان صورت می گیرد، بیانیه ای تهدید آمیز به نام فضلا و طلاب کرمانی در فضای مجازی منتشر شده که خواستار لغو سخنرانی علی مطهری در کرمان شده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

همانطور که مسؤولین مربوطه شهرستان کرمان به ویژه شورای تامین مستحضرند به مناسبت روز دانشجو از یکی از افراد مسأله‎دار و چالش‎برانگیز برای سخنرانی در کرمان دعوت شده است، از آنجا که تأمین امنیت از وظایف ذاتی آن مسؤولین محترم می‎باشد لذا لازم است جهت پیشگیری از عوارض قابل پیش‌بینی حضور سخنران مذکور(علی مطهری) چند نکته تذکر داده شود:

رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده‌اند که مجالس سخنرانی نباید به تشنج و درگیری منجر شوند و باید تلاش کرد که شاهد حوادث ناگوار و درگیری‎های گروه‌ها نباشیم و از سوی دیگر باید دقت کرد که عواطف و احساسات نیروهای انقلابی نیز تحریک نشود و از هر جلسه ای که موجب تحریک عواطف و احساسات جوانان انقلابی می‌شود باید پیش‌گیری نمود.

مواضع خاص آقای علی مطهری در ایام فتنه، سخنان جسارت‌آمیز وی نسبت به ساحت مقدس حضرت ثامن‎الائمه (ع) که موجب تألم و تأثّر مؤمنین و محبّین آن امام عظیم‌الشان گردید، اهانت به نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس و مواردی از این قبیل موجب حساسیت ویژه مومنین و نیروهای انقلابی نسبت به این فرد شده است به طوری که حضور وی در شهرستان‌ها باعث تحریک احساسات آنان می‌شود.

جریانی که در این 3 سال متاسفانه دستاورد خاصی برای نظام و مردم نداشته است اکنون به دنبال سرپوش گذاردن بر ناکامی‌های خود می‌باشد لذا برای انحراف افکار عمومی، مسائل فرعی را بزرگنمایی نموده و آنها را تبدیل به مسائل اصلی و موضوعات روز کشور می‌کند. دستور بررسی فوری علل لغو سخنرانی آقای مطهری در مشهد مقدس و اصرار بر سخنرانی این فرد در شهرهای دیگر در همین چارچوب می‌گنجد.

حیات برخی جریان‌ها به دو قطبی کردن فضا و ایجاد التهاب در جامعه است و برای آن برنامه‌ریزی کرده اند، یکی از این برنامه‌ها برگزاری مستمر مراسم و جلساتی است که منجر به التهاب فضای جامعه شود و جناب آقای مطهری به دلیل خصوصیت‌های فردی، قابلیت تحقق این امر را دارد و متاسفانه از او به راحتی سوء استفاده می‌شود.

با توجه به موارد گفته شده، ما جمعی از طلاب و اساتید کرمانی حوزه علمیه قم بیان می‌داریم؛ حضور سخنران مذکور در شهر ولایتمدار و شهیدپرور کرمان برای ایراد سخنرانی، که ابزار دست عده‌ای قرار گرفته و منافع آنان را تأمین می‌کند، و طرح سخنان خاص را، ایجاد هزینه برای نظام می‌دانیم لذا از مسوولین مربوطه و شورای محترم تأمین شهرستان کرمان خواستاریم اقدامات مقتضی جهت ممانعت از سخنرانی وی به عمل آورند و فرد دیگری را برای مراسم روز دانشجو جایگزین نمایند.

بدیهی است که ترجیح مصالح نظام بر مصالح افراد و گروه‌ها و حفظ اصل نظام و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب بر همه مسؤولین نظام جمهوری اسلامی لازم است.

من الله التوفیق

جمعی از طلاب، فضلاء و اساتید کرمانی حوزه علمیه قم


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
3
چرا باید سخنرانی لغو شود روزی احمدی نژاد آمد اون روز کرمان درحالت تعادل نبود مابا لغو سخنرانی مخالفيم
نیما پور صالح
|
United States
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
3
جناب حجت الاسلام عرب پور بخاطر توانایی هایی که دارد سال ها است که چندین نقش را همزمان در عرصه مدیریت وفرهنگ وسیاست و مشاورت به دوش می کشد زحمات و حسن خلق وی قابل لایق تقدیر استا اما این تنوع نقش ها گاهی موجت تعارض و موضع گیری های خارج ازا نتظار جامعه میشود و در خواست ایشان در خصوص لغو سخنرانی دکتر مطهری درکرمان نمونه روشنی است که از چند با نقش وی در تعارض اشکار است 1 ایشان رئیس شورای سیاست گذاری اصولگرایان است.بدیهی است که در عالم رقابت افراد نمی توانند رقیبان را از فعالیت های سیاسی منع کنند،چون منع رقیب از فعالیت های سیاسی ممکن است نتیجه دلخواه را داشته باشد اما عاری از شیرینیست 2 آقای عرب پور نقش مشاور استاندار را در دولت اعتدال بر عهده دارد و رئیس این دولت جلوگیری از سخنرانی فعالان سیاسی را شرم آور میخواند ممکن است به لحاظ شخصی آقای عرب پور این گزینه را قبول نداشته باشد اما چیزی از مسئولیت ایشان به عنوان مشاور و وظایف استاندار محترم در برگذاری سالم سخنرانی آقای مطهری کم نمی کند بلکه جامعه به وِیژه دانشگاهیان که میزبان اقای مطهری هستند انتظار دارند که آقایون محترم زمینه را برای برگذاری چنین مراسمی که از الزامات مردم سالاری دینی و ویژگی های دولت اعتدال است به شایستگی فراهم آورند
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
2
به نظر من رفتارهای خوب وپسندیده هم در بعضی از مقامات وصاحبنظران استانهای دیگر وجود دارد که جناب حجة الاسلام عربپور میتوانند از این رفتار الگو بگیرند که بسیارپسندیده است،اما خدمت ایشان عرض کنم که لغو سخنرانی یک فرد برجسته پارلمانی چه آقای مطهری باشد چه آقای کوچک زاده کاری پسندیده نیست،وچه بسا که آقای مطهری پشتوانه و ریشه اش در انقلاب ونظام مشخص است ومطمئنا لغو سخنرانی جوری توهین به رای کسانی است که ایشان رابعنوان نماینده مجلس انتخاب کردندونیز توهین به رای اکثریتی است که ایشان رابعنوان نایب رئیسی مجلس برگزیدند،انشالله که جناب عربپور از این پس الگوهای مناسبتری را برای خود برگزیند،یاحق
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
2
سلام
وای به حال کشوری که نایب رئیس قوه مقننه اون نمیتونه تو کشور خودش سخنرانی کنه .
تفسیر یه عده از دیکتاتوری چیه ؟؟؟
لطفا عنایت فرموده ما رو راهنمایی فرمایید تکلیفمون با خودمون روشن بشه !
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
3
از اصولگرایان مخصوصا رئیس انها در کرمان خواهشمندیم نظرات شخصی خود را سعی نکنند به عنوان قانون به جامعه تفهیم کنند . . . . دکتر علی مطهری از سرمایه های نظام و فرزند شهید مطهری باید بیشتر از اینها مورد احترام باشد . . .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
2
از جناب آقای عرب پور انتظار نداشتیم که از نیت دعوت کنندگان آگاه باشند که دعوت برای رضای خدا نیست. آقای عرب پور امام جمعه موقت هم هستند لذا بهتر است نقش پدرانه داشته باشند تا نقش مخالف نقد سازنده را
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
2
من مانده این آقای مطهری به دنبال چی می گردد. در دولت قبل همه حساسیتش روی ساپورت و لباس تهرانی ها بود و در این دولت هم سپر بلای عده ای شده است تا از وجودش برای مقابله با قطب مخالف بهره ببرند.
سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
1
مگه جناب عربپور مشاور استاندار نیستند . چرا مواضعشان با استانداری هماهنگ نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)