کد خبر: ۱۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
ائمه جمعه استان کرمان در خطبه‌های خود چه گفتند؟
مخالفت با سخنرانی علی مطهری در کرمان، پیگیری حقوق های نجومی، حادثه برخورد قطار، قطع برق و گاز در مازندران و لزوم برخورد جدی دولت با آمریکا محورهای اصلی خطبه‌های ائمه جمعه استان کرمان بودند

نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده

موضع جمهوری اسلامی باید در برابر نقض برجام مشخص باشد زیرا برجام یک معاهده بین‌المللی است و درخواست ما این است مسؤولان ما همچنان مقتدرانه اقدام کنند و جلوی خودخواهی و خودکامگی آمریکایی‌ها را بگیرند.

هر جا بسیج ورود می‌کند، کشور موفق است، زیرا بسیج در واقع مردم هستند. 

سیرجان

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی

مردم هنوز منتظر اقدام دولت در برخورد با اشخاصی هستند که حقوق‌های نجومی داشتند و اگر اقدامی هم شده است به‌ اطلاع مردم برسانند.

نقض کنندگان برجام و آمریکا بدانند که ما به تعهدات خود عمل کردیم و امروز تعهدمان از سرگیری غنی‌سازی صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای است که دولت باید با قاطعیت جواب نقض‌کنندگان برجام را بدهد.

زرند

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی

امروز عده‌ای سعی در ایجاد سیاست‌زدگی در مراکز دانشگاهی را دارند و دانشجویان ما باید در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیش از پیش هوشیار و آگاه باشند و دانشگاه‌ها را به مراکز بیداری در مقابل توطئه‌های دشمنان تبدیل کنند.

 مردمی که دولت را انتخاب می‌کنند انتظار دارند دولت کارآمد باشد، گره‌گشا و آینده‌نگر باشند، اما بعضی از مدیران ما غافلگیر می‌شوند.

جیرفت

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور

اگر علی مطهری بیاید و در کرمان سخنرانی کند مردم پی به این مطلب می‌برند که برخی از مسؤولان ما غیرت دینی و اعتقادیشان را از دست داده‌اند. ان‌شاء‌الله تا 16 آذر ماه جاری برخی مسؤولان ما حواسشان را جمع کنند در غیر این‌صورت با مردم انقلابی و در صحنه ما طرف خواهند شد و نمی‌گذارند، چنین اتفاقی رقم بخورد.

اعلام کردند که جامعه روحانیت مبارز جیرفت موافقت خودشان را با سخنرانی این فرد اعلام کرده‌اند که این موضوع خلاف واقع است و چنین چیزی نیست و جامعه روحانیت مبارز جیرفت هیچ موضع مثبتی در رابطه با آمدن این آقا به کرمان ندارد.

 اعتدالی در انتصابات صورت نگرفت و در زمینه شاهد مشکلات زیاد مردم هستیم.

 ناکارآمدی دولت در مسائل اقتصادی مشکلات، رکود، بیکاری و گرانی روز به‌روز بیشتر شد و امروز هم شاهد چالش بازار ارز و نوسان این بازار هستیم.

 موضوع حقوق‌های نجومی و فساد مدیریتی و اقتصادی هم در کشور داریم که مقابله جدی با آن‌ها نشده است که نشان می‌دهد شعار‌های داده شده در عمل اتفاق نیفتاده است

 وزیر راه و شهرسازی به جای اینکه ابتدا از مردم عذرخواهی کند، منت می‌گذارد که سفر خارجی خودم را کنسل کردم، تا کی می‌خواهیم با مردم این‌گونه حرف بزنیم؟

 با ابراز تأسف دولت در رابطه با راهپیمایی اربعین آن هزینه‌ای را که باید، انجام نمی‌دهد.

 گاز و برق مردم شمال سال قبل قطع شد امسال هم شاهد این قضیه بودیم، چرا مسئولان تدبیر نمی‌کنند؟

عنبرآباد

حجت‌الاسلام رضا سالاری

برخی از مسؤولان با مواضع خود فقط روی اعصاب مردمی که مشکلات اقتصادی دارند در حالی که پایبند به نظام نیز هستند، راه می‌روند.

 دستگاه قضایی و دولت در رابطه با مسأله حقوق‌های نجومی کم‌کاری می‌کنند و تاکنون درباره پیگیری حقوق‌های نجومی که دستور رهبر معظم انقلاب است عملا کاری صورت نگرفته در حالی که سازمان بازرسی، مجلس، دولت و قوه قضائیه در این باره ملاحظه‌کاری می‌کنند و این به صلاح نظام نیست.

 مسؤولان سیاست خارجی تاوان اقدامات شتابزده درباره تصویب برجام را می‌دهند

چرا رئیس جمهور باید پیگیر لغو یک سخنرانی که بوی فتنه می‌دهد صدایش در بیاید اما برای سانحه برخورد قطار و جان دادن تعدادی از هموطنانمان سکوت اختیار کند و پیگیری جدی نکند. چنین شخصی حق سخنرانی در استان کرمان را ندارد و باید سخنرانی وی همچون مشهد مقدس لغو شود.

فاریاب

حجت‌الاسلام علی رفیعی

برخی کسانی که در کشور به دانشگاه‌ها می‌روند و سخنرانی می‌کنند و فضای دانشگاه‌ها را مسموم می‌کنند قصد فریب دانشجویان را دارند. دانشجویان متولی انقلاب هستند و فریب افراد حاشیه‌ساز را نمی‌خورند و آنهایی که به استان‌ها سفر می‌کنند و در دانشگا‌ه‌ها جلسه سخنرانی برپا می‌کنند برای انحراف و سردرگمی مردم این کار را می‌کنند. از استاندار و شورای تامین می‌خواهیم در برگزاری سخنرانی این فرد بازنگری و تجدید نظر شود. 

رودبار جنوب

حجت‌الاسلام عباس گروهی

عده‌ای کورکورانه از برجام حمایت می‌کنند در حالی که برجام برای کشور ما هیچ سود و منفعتی نداشته است.

مسؤولی در کشور 200 میلیون تومان حقوق می‌گیرد و درد و ناراحتی اینجا است که سخنگوی دولت می‌گوید، این فرد از ذخائر نظام است و این در حالی است که برخی افراد حتی پول خرید نان خالی را ندارد و دولت هیچ‌ برخوردی نکرد.

قلعهگنج

حجتالاسلام احمد نجنو

بارش برف و قطع آب و برق و گاز مردم در مازندران، سوختن نزدیک به 50 تن از هموطنان در حادثه ناراحت کننده قطار در سمنان فضاى افکار عمومى را به ‏شدت جریحه‌‏دار کرده است و این‏گونه موارد تردیدهایى را نسبت به توانایى دولت در انجام وظایف محوله در اذهان عمومى ایجاد کرده است که باید براى ترمیم آن چاره‌‏اندیشى کرد.

 روز 16 آذر از یک سخنران حاشیه‌ساز در مراسم روز دانشجو در مرکز استان کرمان دعوت به‌عمل آمده که مایه شرمساری است. باید حواسمان به برگزاری اینگونه مراسم در شهری که مردم آن به ولایتمداری زبانزد هستند، باشد و از مسؤولان مربوطه انتظار داریم از خود حساسیت نشان داده و مانع برگزاری این سخنرانی شوند.

انار

حجت‌الاسلام حسن منتظری

نغمه‌های شوم دولت خبیث آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌ها نقض صریح برجام است

 مسؤولان کشور به جای شرمساری از لغو یک سخنرانی در مشهد باید به فکر حل ریشه‌ای این مصائبی مثل شهادت جمعی از زائران اربعین حسینی و حادثه قطار و جان باختن جمعی ار زائران حرم مطهر امام رضا (ع)  باشند و از قصورها و تقصیرهای تکراری جلوگیری کنند.

 یکی از خطراتی که دین و ارزش‌های دینی و انقلابی کشور را تهدید می‌کند همین فضاهای مجازی و سایت‌های اینترنتی است.

بافت

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده

دولت نه‌تنها تمایلی برای مبارزه با بی‌عدالتی و باز پس‌گیری حقوق‌های ملی ندارد، بلکه بر اساس ادعای سخنگوی دولت یکی از حقوق‌بگیران نجومی امانت‌دار و ذخیره نظام معرفی می‌شود. حال کجا این بی‌تدبیری و بی‌عدالتی‌ها در دستگاه اجرایی با شعار تدبیر و امید جمع می‌شود.

تمدید تحریم ها بی‌توجهی به هشدارهای ولی امر مسلمین و نتیجه پیروز خواندن برجام است و مسؤولان ما در این مسأله جدی باشند و با صراحت و روشنی هرچه تمام‌تر به دولت مستکبر آمریکا متذکر بشوند که اگر نقض برجام صورت بگیرد، ایران اسلامی مقابله به مثل خواهد کرد.

 امروز باید مواظب باشیم تا جنبش ضد آمریکایی دانشجو توسط یک عده جریان‌های سیاسی فرصت‌طلب تسخیر نشود.  مسؤولان دانشگاه‌ها بدانند چه کسانی را برای سخنرانی دعوت می‌کنند که شاهد دعوت هتاک به امام رضا (ع) در دانشگاه کرمان هستیم و چرا باید حریم دانشگاه جولانگاه هتاک به امام رضا (ع) و اهانت کننده به ساحت مقدس اهل بیت باشد و انتظار لغو این سخنرانی را داریم.

کوهبنان

حجت‌الاسلام عباس جعفری

شرکت‌های بیمه باید به تعهدات خود عمل کنند و کسانی که بیمه هستند باید به قوانین بیمه متعهد باشند. در حالی که افراد بیمه شده بعد از فوت یا بازنشستگی مستمری‌بگیر بیمه می‌شوند اما شاهدیم برخی از سوء‌استفاده‌ها در استفاده از مستمری‌ها به چشم می‌خورد و کسانی که به واسطه طلاق صوری از این مزایا استفاده می‌کنند که استفاده از این فرصت خلاف شرع است.

 دانشجویان باید همواره بیدار و آگاه باشند و دیگران در امورات این روز دخالت نکنند برخی از مدعیان روز دانشجو کسانی بودند که از آمریکا حمایت می‌کردند و امروز مدعی روز دانشجو هستند.

 خواسته مقام معظم رهبری و مطالبه مردم پیگیری قاطع و انقلابی حقوق‌های نجومی و معرفی کسانی است که میلیاردها تومان پول مردم را دزدیده و به یغما برده‌اند.

منوجان

حجت‌الاسلام امین رضوانی

کار در دانشگاه‌ها، آن است که جوان را انقلابی پرورش دهید و نباید دانشجوی ما نسبت به سرنوشت کشورش بی‌تفاوت باشد.

بسیار کوته‌فکر است کسی که فکر کند مشکلات کشور ایران به دست آمریکا حل می‌شود.

ریگان

حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی

دو دانگ از شهر ریگان وقف است که مردم نسبت به تعین تکلیف اراضی خود به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراجعه و اسناد خود را تنظیم کنند

 بسیاری از روستاهای شهرستان ریگان با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند

 دانشجویان اجازه ندهند تا دانشگاه به باشگاه سیاسی تبدیل شود. دولت با توجه به لغو یک سخنرانی در مشهد تمام ارکان خود را بسیج کرد و برخی‌ها اظهار شرمساری کردند و برخی بی‌گناهان هم متهم شدند و در این موضوع دولت خیلی مانور داد اما در بحث فیش‌های سر به فلک کشیده نجومی‌ هیچ اقدامی انجام نشد.

در بحث برجام عجله شد و ما محکم‌کاری نکردیم و آن‌قدر دولت عجله کرد که از هول حلیم برجام در دیگ تحریم‌های  10 ساله افتاد. 

باغین

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی

بهزیستی شهرستان کرمان هیچ‌گونه خدمات‌دهی به معلولان شهر باغین انجام نمی‌دهد و این وظیفه بهزیستی است که به امورات مربوط به معلولان رسیدگی کند.

بسیج دانشجویی باید در دانشگاه‌ها فعال‌تر از گذشته عمل کند و اجازه ندهند که محیط دانشگاه به صحنه سیاسی، بدحجابی و... آلوده شود.

 حادثه قطار تبریز به مشهد در پی‌تدبیری مسؤولان به وجود آمد و با توجه به عصر ارتباطات هیچ توجیهی در زمینه عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع قابل قبول نیست.

بم

حجت‌الاسلام قاسم دانشی

از مسؤولان شهرستان خواست توجه بیشتری به مناطق محروم شهر بم داشته باشند

با انتقاد از برخورد دوگانه دولت با موضوع لغو سخنرانی مطهری در مشهد و حادثه قطار سمنان از رئیس جمهور خواست یکسان برخورد کند.

در ارتباط با حقوق‌های نجومی شفاف‌سازی شود 

رفسنجان

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور

بعضی بازیچه هستند که بازی افراد فتنه‌گر و ماجراجو را می‌خورند. قبلا به استان هشدار دادیم اجازه ندهند فردی که هتاک به ساحت امام‌ رضا(ع) است، در استان حضور یابد، این فرد به اسم نماینده مجلس حرف‌های گستاخانه می‌زند. ما اجازه نمی‌دهیم اینگونه افراد به شهرمان آمده و هر کس بخواهد جرات به خود دهد با خشم انقلابی فرزندان این شهر مواجه می‌شود و به شورای تأمین و همه دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی می‌گوییم اجازه ندهند این فتنه‌گران را به شهر راه دهند.

 قطع آب، برق و گاز در شمال کشور حاصل بی‌تدبیری است که مردم ساعت‌ها بدون امکانات باشند، همچنین توجه به زائران اربعین لازم بود تدبیر حقیقی و واقعی را می‌طلبید که این مهم سنجشی برای عملکرد دولت نیز محسوب می‌شود.

ملت و رهبری منتظر این پاسخ هستند که چرا دولت در بازگرداندن حقوق نجومی و بیت‌المال اقدامی نمی‌کند، چه مشکلی در کار است که این همه ماه از این موضوع می‌گذرد اما پاسخی نمی‌دهند.

پاسخ قاطع مسؤولان به تمدید تحریم‌ها توسط کنگره آمریکا و مجلس سنا باید از سوی دولت انجام شود، دولت یک بیانیه‌ای صادر کرده است که ما به تیم نظارت بر اجرای برجام گزارش می‌کنیم که این فایده ندارد و جا داشت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ما محکم برخورد کند و از ناراحت شدن آمریکایی‌ها نهراسند.

 

آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)