کد خبر: ۱۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمان هشدار داد:
رییس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمان از وجود بیش از300 آرایشگاه غیر مجاز زنانه در شهر کرمان خبر ونسبت به آسیبها وسوء استفاده هایی که در این اماکن، متوجه خانمهای مراجعه کننده به این آرایشگاه هاست، هشدارداد.

رییس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمان از وجود بیش از300 آرایشگاه غیر مجاز زنانه در شهر کرمان خبر ونسبت به آسیبها وسوء استفاده هایی که در این اماکن، متوجه خانمهای مراجعه کننده به این آرایشگاه هاست، هشدارداد. 

"مینا مرآتی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، با ابراز نگرانی ازناامنی های مختلفی که در آرایشگاههای زنانه غیر مجاز متوجه خانمهای مراجعه کننده به این اماکن است، خواستار برخورد شدید قضایی با این اماکن غیر مجاز شد و گفت: متاسفانه در اکثر آرایشگاههای غیر مجاز شهر کرمان، امنیت فردی، اخلاقی، اجتماعی و بهداشتی خانمهای مراجعه کننده به این اماکن در خطر است.

رییس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمان افزود: خطراتی که در این اماکن در کمین خانمهای مراجعه کننده هست، شاید هرگز قابل جبران نباشد و این رو توصیه ما به بانوان کرمانی و دختر خانم‌های متقاضی دریافت خدمات زیبایی و آرایشگری این است که هرگز به آرایشگاههای بدون مجوز، مراجعه نکنند.

وی با بیان اینکه «در حال حاضر بیش از 300 واحد صنفی آرایشگاه زنانه غیر مجاز در شهر کرمان وجود دارد»،تصریح کرد:  متاسفانه اکثرآنها  به پایگاههای ضد امنیت اخلاقی برای بانوان تبدیل شده اند.

مرآتی تاکید کرد:  امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی بانوان ودختر خانمهایی که برای دریافت خدمات زیبایی و آرایشگری به این اماکن مراجعه می کنند، در خطر جدی است.

رییس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمان اذعان کرد: در برخی از این اماکن حتی مراجعه کنندگان را به مصرف ماده مخدر شیشه  ترغیب و دلیل آنرا زیبایی و تناسب اندام ذکر می کنند.

وی افزود: امنیت بهداشتی خانمهایی که به این آرایشگاههای غیر مجاز مراجعه می کنند نیز در خطر است واستفاده از برخی وسایل غیر استاندارد آرایش دائمی، به راحتی برخی بیماریها از جمله هپاتیت و ایدز را منتقل می کند.
 
مرآتی خاطرنشان کرد: هنگامی که یک خانم وارد این اماکن می شود، ممکن است مسائلی برایش اتفاق بیفتد که حتی تصورش را هم نمی کرده است.

 عضو اتاق اصناف کرمان در پاسخ به این سؤال که تا کنون چه اقداماتی برای برخورد با این اماکن غیر مجاز صورت گرفته است؟، گفت: از طرف بازرسی این اتحادیه تاکنون نسبت به شناسایی و برخورد با واحد های متخلف عملکرد مناسبی به ثبت رسیده ولی  متاسفانه به دلیل اینکه این اماکن، بیشتر در منازل مسکونی افراد هستند و  اداره نظارت براماکن عمومی، حق ورود به منازل مسکونی را ندارد و نمی تواند به صورت مستقیم با آنها برخورد کند.

رییس اتحادیه آرایشگران زنانه کرمان افزود: در این زمینه نیاز به حکم دادستانی است ودرخواست ما از دادستان محترم شهر کرمان این است که یک شعبه ویژه ای برای مقابله و برخورد قانونی با این مراکز آسیب رسان به جامعه زنان، ایجاد کند.

وی گفت: اطلاعات ما در خصوص وضعیت حاکم در آرایشگاههای غیر مجاز زنانه در شهر کرمان، مبتنی بر گزارشهای واصله ی مردمی و بازرسی نامحسوس بازرسان اتحادیه آرایشگاههای زنانه از این اماکن است.

مرآتی با بیان اینکه «در برخی از این آرایشگاه‌های غیر مجاز نیز اتفاقات بدی رخ داده است که ترجیح می دهیم آنها را خبری نکنیم»، تاکید کرد: درخواست ما ورود دادستانی به عنوان مدعی العموم به این موضوع و پلمب تمامی این اماکن تهدید کننده امنیت اخلاقی زنان است.

رییس اتحادیه آراشگران زنانه کرمان بااشاره به وقوع این ناهنجاری در آرایشگاه‌های غیر مجاز، بهترین روش و راه برخورد با این پدیده را همکاری از طرف بانوان عزیز در عدم مراجعه و تحریم این گونه اماکن و ارسال گزارشات مردمی اعلام کرد.

وی افزود: در این راستا به صورت مستمر، بازرسی های محسوس و غیر محسوس از آرایشگاههای زنانه دارای مجوز و رسیدگی به گزارش های مردمی در دستور کار این اتحادیه قرار گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)