کد خبر: ۱۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
یک خبرگزاری نزدیک به اصولگرایان و مخالفان دولت که سابقه طولانی در انتشار شبه مصاحبه‌های از پیش تهیه شده از سوی فعالان سیاسی دارد؛ اقدام به انتشار اظهاراتی خلاف واقع دبیر یک حزب اصولگرا در استان کرمان کرد.
یک خبرگزاری نزدیک به اصولگرایان و مخالفان دولت که سابقه طولانی در انتشار شبه مصاحبه‌های از پیش تهیه شده از سوی فعالان سیاسی دارد؛ اقدام به انتشار اظهارات خلاف واقع دبیر یک حزب اصولگرا در استان کرمان کرد.

به گزارش گفتارنو دبیر یک حزب اصولگرا در کرمان در بخشی از این شبه مصاحبه گفته است:

"ظاهراً قرار است علی مطهری 15 آذر ماه در دانشگاه شهید باهنر سخنرانی کند تا جایی که بنده می‌دانم، برای برگزاری اینگونه جلسات باید ابتدا مجوز هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه را اخذ کرده سپس مجوز شورای تأمین شهرستان و فرمانداری گرفته شود که در این مورد ظاهرا هیئت نظارت دانشگاه با سخنرانی مطهری در روز 15 آذرماه مخالفت کرده و مراتب طی نامه‌ای با امضای رییس دانشگاه به تشکل مربوط اعلام شده است.

اما جالب و جای تأمل دارد که پس از تقریبا 9 روز رئیس دانشگاه طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که علت مخالفت با برگزاری جلسه سخنرانی مطهری، میزبان آن بوده، یعنی به این تشکل نمی‌شد، مجوز داد و با تغییر موضع 180 درجه‌ای اعلام کرده که با تغییر میزبان سخنرانی مطهری هیچگونه مخالفتی نداریم.

در حالیکه در نامه مخالفت اولیه هیچ ذکری از میزبان و یا علت آن نشده و این تغییر موضع ناگهانی این شائبه را به وجود می‌آ‌ورد که مطالب ایشان فقط توجیه است و شاید هم در تنگنا قرار دادن وی موجب شده باشد که چنین تغییر موضع 180 درجه‌ای بدهد.

پس از آن مسؤولان استان و فرماندار کرمان هم با وجود اینکه خوب مطلع بودند که تعدادی از نیروهای انقلابی و حتی مسؤولان از جمله امام جمعه موقت کرمان و رئیس شورای اصولگرایی استان کرمان حساسیت نشان داده و توصیه به عدم سفر مطهری به کرمان را کردند، رسما طی مصاحبه‌ای و با لحن خاصی اعلام می‌کنند که مجوز شورای تأمین شهرستان اخذ شده و علی مطهری در روز مقرر در دانشگاه سخنرانی می‌کند.

شایسته بود فرماندار و رییس شورای تأمین به این نظرات مردم، نیروهای انقلابی، مسؤولان و تشکل‌های اصولگرای استان و حساسیت و توصیه آنان اهمیت می‌دادند، بالاخره فرماندار باور داشته باشد که آنها هم بخشی از این جامعه محسوب می‌شوند و شایسته نبود که به توصیه آنان بی‌توجهی می‌کردند.‌"

در حالیکه دبیر یک حزب سیاسی که قصد اظهار نظر در خصوص مسائل کوچک و بزرگ سیاسی را دارد بایستی از محیط پیرامونی خویش آگاه باشد؛ انتشار این مصاحبه نشان می‌دهد این فعال سیاسی از اخبار استان اطلاع درستی ندارد.

آنچه که در اظهارات دبیر این حزب تحت عنوان مخالفت دانشگاه باهنر و رییس آن با سخنرانی علی مطهری عنوان شده است مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان است و نه دانشگاه شهید باهنر. دو تشکل دانشجویی در دو دانشگاه شهید باهنر کرمان و علوم پزشکی کرمان که جهت استحضار دبیر این گروه اصولگرا دو دانشگاه متفاوت می‌باشند! تقاضای سخنرانی دکتر علی مطهری در یک روز  را داشتند که دانشگاه علوم پزشکی با سخنرانی علی مطهری مخالفت کرد.

به نظر می‌رسد دبیر این حزب اصولگرا در کرمان بعد از ملاحظه اخبار مربوط به عدم صدور مجوز سخنرانی علی مطهری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصور کرده سخنرانی او در دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز  مجوز برگزاری ندارد.

با این حال چنانچه همه اظهار نظرهای دبیر این حزب و همفکرانشان با این حساسیت و دقت باشد باید نسبت به آن ابراز تاسف کرد.

جهت اطلاع بیشتر اخبار مرتبط را ملاحظه کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)