کد خبر: ۱۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس شاخه جوانان جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان
رییس شاخه جوانان و دانشجویان جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: متاسفانه هنوز گاها به جوانان نگاهی انتخاباتی می شود و آنجا که قرار است انتخاباتی برگزار شود جوانان را وارد عرصه می کنندو بعد از آن ارتباط گروه های سیاسی با توده جوانان قطع می شود و این آفتی بزرگ در جریان سیاسی و محکوم است.
رییس شاخه جوانان و دانشجویان جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: متاسفانه هنوز گاها به جوانان نگاهی انتخاباتی می شود و آنجا که قرار است انتخاباتی برگزار شود جوانان را وارد عرصه می کنندو بعد از آن ارتباط گروه های سیاسی با توده جوانان قطع می شود و این آفتی بزرگ در جریان سیاسی و محکوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ سینا رحیم پور شب گذشته در جمع اعضاى جمعیت توسعه و آزادی در جیرفت  با اشاره به نقش جوانان در فضای سیاسی کشور گفت: در سال های اخیر هر کجا که تغییری در جامعه رقم خورد جوانان در صف اول قرار داشتند.

او با اشاره به انتخابات سال 92 بیان کرد: بعد از تجربه تلخ اختلاف بر سر حضور و یا عدم حضور در انتخابات 90 شاهد بودیم که جوانان در سال 92 در کنار بزرگان خود ایستاند و به عنوان صحنه گردان انتخابات 92 پیروزی عقلانیت بر افراط را رقم زدند.

عضو شورای مرکزی جمعیت توسعه و آزادی استان با بیان اینکه اسفند 94 ادامه راه موفق سال 92 بود، گفت: استراتژی وحدت بخش اصلاح طلبان در سال 92 و حمایت از حسن روحانی به خوبی ثابت کرد که راه پیروزی مردم برای رسیدن به اصلاحات در چارچوب قانون با اتحاد میسر است و در همین راستا اصلاح طلبان استراتژی سال 92 خود را در سال 94 تکرار کردند و توانستند دست به تغییری بزرگ بزنند و مجلس را از بند تندروی ها رها کنند.

او نگاه انتخاباتی به جوانان را آفت سیاست در ایران دانست و گفت: متاسفانه هنوز گاها به جوانان نگاهی انتخاباتی می شود و آنجا که قرار است انتخاباتی برگزار شود جوانان را وارد عرصه می کنند و بعد از آن ارتباط گروه های سیاسی با توده جوانان قطع می شود و این آفتی بزرگ در جریان سیاسی است.

این فعال سیاسی ادامه داد: البته یک طرف غلبه این نوع نگاه به جوانان در عرصه سیاست خود جوانان هستند و باید با فعال شدن در احزاب و از سویی بالابردن توان و تجربه تشکیلاتی خود در احزاب جلو استفاده های موسمی از جوانان را بگیریم.

رحیم پور ادامه داد: خوشبختانه به طور رسمی از یکسال پیش مجموعه اصلاح طلبان استان با تکیه بر تجربه گذشته و از سویی بررسی فضای سیاسی در استان مجموعه ای را تحت عنوان جمعیت توسعه و آزادی تشکیل دادند که به دور از شعار زدگی هدفش برقراری ارتباط مستمر بین پیشکسوتان و جوانان اصلاح طلب استان است.

او با اشاره به اهمیت جوانگرایی در جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: ارکان این مجموعه  به خوبی به اهمیت جوانگرایی در فضای سیاسی پی برده اند و امروز شاهدیم که صحنه گردانان اصلی این جمعیت جوانان هستند و با تکیه بر تجربه پیشکسوتان برنامه های متنوعی برای پیشبرد اهداف اصلاح طلبانه برای رسیدن به توسعه سیاسی در چارچوب قانون تدوین شده است.

رییس شاخه جوانان و دانشجویان جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان از راه اندازی شاخه جوانان در همه شهرستان های استان کرمان خبر داد و گفت: به زودی و همزمان با راه اندازی شوراهای شهرستانی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان شاخه جوانان و دانشجویان این تشکیلات در همه شهرستان ها راه اندازی خواهد شد.

 او در ادامه با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای حضور در انتخابات سال آینده گفت: شاهدیم که رقیب با بد اخلاقی سعی در دستاورد های مردم و دولت برآمده از مردم داردو برای رسیدن به مقاصدش از هر تریبونی برای رسیدن به هدفش استفاده می کند و جوانان از هم اکنون باید نسبت به آنچه که با تلاش خود در سال های اخیر به دست آوردند حساس باشند و برای حفظش تلاش کنند.

رحیم پور با اشاره به حواشی سخنرانی علی مطهری در کرمان اظهار داشت: نایب رییس مجلس شورای اسلامی به دعوت جمعی از جوانان بنای سفر برکرمان را داشت و متاسفانه مخالفان سیاسی وی به خود اجازه دادند از هر تریبونی با سخنرانی قانونی وی مخالفت کنند این در حالیست که در همین جیرفت فردی به صورت غیر قانونی به سخنرانی پرداخت و همین افراد نه تنها صدایشان در نیامد بلکه در صف اول استقبال کنندگان این فرد بودند.

او ادامه داد: خوشبختانه با وحدت اصلاح طلبان و حمایت از برنامه قانونی دکتر مطهری در کرمان و از سویی عزم دولت از مرکز برای برگزاری جلسات قانونی، مخالفان بد اخلاق نتوانستند به اهداف سیاسی خود برسند.

رحیم پور در پایان تحزب گرایی را لازمه توسعه دانست و گفت: اگر می خواهیم رقیب به قانون نگاه ماورایی نداشته باشد و از سویی فعالیت سیاسی فصلی و انتخاباتی نداشته باشیم ما مستلزم به تحزب گرایی و دعوت از مردم برای حضور در احزاب برای پایه گذاری مقدمات توسعه سیاسی که خود بخشی از توسعه کشور است هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)