کد خبر: ۱۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
زمانه بدي است. گاهي سياست‌مان عين ديانت‌مان نيست و گاهي اگر ديانت‌مان مثل سياست‌ورزي‌مان باشد بايد سر در گريبان برد و گريست.
محمد كاظمي نماينده مجلس در اعتماد نوشت:

زمانه بدي است. گاهي سياست‌مان عين ديانت‌مان نيست و گاهي اگر ديانت‌مان مثل سياست‌ورزي‌مان باشد بايد سر در گريبان برد و گريست. ما مي‌خواستيم با انقلاب اخلاق را وارد سياست كنيم و با ديگر سياستمداران دنيا متفاوت باشيم. گويا نيل به مقاصد مطلوب با هر وسيله ممكن براي برخي امري مباح بلكه مستحسن شده است. 

توسل به دروغ و تكيه بر خبر كذب با پس و پيش كردن چند جمله يا تقطيع و وصل كردن چند پاراگراف چنانكه مفهومي به ضد خود مبدل شود و اراده گوينده را عكس كند زرنگي سياسي نام گرفته است و گاهي عاملان به اين شعبده خود افتخار هم مي‌كنند!

اخيرا به وزير محترم امور خارجه سخناني نسبت داده شده در حالي كه نسبت‌دهنده در جلسه كميسيون امنيت ملي حضور نداشته و به قول خودش نوار مذاكرات را گوش داده است. يك عضو كميسيون سخنان مزبور را نادرست خوانده است و سخنگوي وزارت خارجه هم آن را كذب محض دانسته است ولي اين همه براي مخالفان برجام و مهاجمان به آقاي ظريف كفايت نمي‌كند چنانچه غوغا مي‌كنند و تو گويي برگ برنده بي‌همتايي به دست آورده‌اند!  اگرچه چنين رفتاري تازگي ندارد و در سطوح مختلف بر صغير و كبير روا داشته شده است، اگرچه تكذيب‌ها حتي اگر توسط راستگوترين افراد اعلام شده باشد كارگر نمي‌افتد كما اينكه ملاقاتي به آن سيد بزرگوار نسبت داده شد و او صريحا تكذيب كرد ولي همچنان آن دروغ بزرگ را تكرار مي‌كنند و لابد از عقاب خداوند نمي‌ترسند ولي در اين ماجرا مساله چيز ديگريست. 

رفتار كنوني خصوصا پيرامون برجام جلوي چشم دشمنان صورت مي‌گيرد و روشن است كه آنان بيكار نمي‌نشينند و حداكثر استفاده را مي‌برند. واضح است كه دستاورد‌هاي برجام اسراييل و آل سعود را عصباني كرده است، پيداست كه اگر برجام نبود در حال حاضر ما چيزي به‌نام صادرات نفت نداشتيم و با بدهي‌هاي عظيمي كه از دولت گذشته به ارث رسيده است معلوم نبود اوضاع كشور به كجا رسيده بود؟ پس تهاجم بي‌وقفه به برجام و مذاكره‌كنندگان ايراني با چه هدفي صورت مي‌گيرد و چه چيزي را به چه قيمتي دنبال مي‌كند؟

برجامي كه تحريم‌هاي هسته‌اي عليه ايران را لغو كرد، برجامي كه بسياري از خطرات را از كشور دور ساخت و مهم‌تر از همه برجامي كه از طريق انتخابات سال ٩٢ توسط مردم كليد زده شد بايد مخدوش و بي‌ثمر نشان داده شود تا عملكرد دولت پيشين آنچنان كه بود عريان نشود و خدمت بزرگ دولت كنوني كم اهميت جلوه كند! مردم ما در پي تنش‌زدايي با جهانند و نه در حال حاضر كه در طول تاريخ هيچگاه طالب جنگ و منازعه نبوده‌اند. 

مردم ما به خوبي و سختي طعم ماجرا‌جويي‌هاي هزينه ساز و تنش‌زايي‌هاي غير ضرور را چشيده‌اند واگر ظلم و تجاوزي به حقوق‌شان صورت نگيرد آغازگر هيچ جدال و جنگي نيستند و برجام اين پيام عميق و تاريخي را به جهان مخابره كرد. عده‌اي با اين پيام مخالفند و زندگي سياسي خود را در تكرار و استمرار بحران‌ها مي‌دانند. مردم به‌خوبي دريافته‌اند كه از طريق صلح و ثبات و تعادل و گفت‌وگو به آرمان‌هاي خود نزديك‌تر مي‌شوند.

تيغ منازعه و جنگ را كسي بر مي‌كشد كه از منطق انساني خالي است. ملتي با ارزش‌هاي بزرگ و آرمان‌هاي اخلاقي حتي در جهان پر از ستم و تبعيض صداي نافذتري دارد و هنگام دفاع، قدرت و حقانيت و ايمان عظيمي از خود نشان مي‌دهد. 

ما در برجام حقانيت خود را به جهان نشان داديم و در شرايط مبهمي كه در پيش است با تكيه بر سياست‌هاي تنش‌زدايي امكان تعقيب منافع ملي فراهم‌تر است.شجاعت؛ فرياد كشيدن‌هاي بي‌مبنا نيست، شجاعت؛ اعمال عقلانيت و خرد براي فراهم ساختن امنيت پايدار است. حتي اگر در برجام عيب و خللي باشد ما بايد با تمام توان از فرصت آن سود بريم و كساني كه داعيه پاره كردن آن را دارند خلع‌سلاح كنيم. بگذار آنان برجام را پاره كنند تا ما همه اعتبار و منطق و ظاهر‌سازي‌هاي آنان را به آتش بكشيم. تضعيف برجام و مذاكره‌كنندگان صادق ايراني آن هم با روش‌هاي غلط و غير‌اخلاقي و‌ براي تامين منافع جناحي و سياسي، جفاي بزرگ به ملتي است كه سال‌هاست هزينه استقلال و كرامت و انسانيت خود را پرداخت مي‌كنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)