کد خبر: ۱۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از جلسه شورای شهر کرمان
رئيس کميسيون فرهنگى شوراى شهر گفت: به دليل کم کارى در انعکاس فعاليت هاى شورا و شهردارى، عملکرد شورا و شهردارى به اسم دستگاه هاى ديگر مصادره شده است.
گفتارنو/ گروه شهر: 

جلسه علنی شورای شهر کرمان در حالی دیروز آغاز شد که مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان به دعوت رویا دیوان‌بیگی کرمانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان مهمان شورا بود. 

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام ربانی از طرف اعضاى شوراى شهر کرمان سالروز حادثه تلخ بم را تسليت گفت و در گذشت پدر ياسين پنجعلى زاده عضو شوراى شهر کرمان که در زلزله بم جان باخته بود را به وی تسليت گفت. 

در ادامه جلسه  مدیرکل صدا و سیما مرکز کرمان گفت: ما موافق نيستيم اخبار منفى منتشر شود و قلبا راضى نيستيم پخش شود و به سراسر ايران از این طريق مخابره شود. علیرمضانیادامه داد: کارهاى خوبتان را بياييد و بگوييد که به نام خودتان پخش شود. وی همچنین بر روی این نکته تاکید کرد که هرچه به انتخابات نزديک تر مى شويم، محدودتر مى شويم.


مشرفی: دور بعد هم هستیم

علی اکبر مشرفی در واکنش به اظهارات علیرمضانی گفت: مثل اينکه ما کمى دير خدمت رسيديم (با خنده) ولى دور بعد هم درخدمت شما هستيم. 
سپس هرکدام از اعضای شورا ضمن گلایه از صدا و سیما به دلیل عدم پوشش اخبار شورا به بیان نکاتی پرداختند. مهنوش مومنی، رئیس کمیسیون پسماند شورای شهر گفت: عدم اقدام درمورد فرهنگ‌سازی در زمینه پسماند از سازمان صدا وسیما جالب است و این درحالی است که طی یک تفاهم نامه با رئیس اسبق سازمان صدا و سیما قرار بر این شد تا این سازمان وظیفه فرهنگ سازی در زمینه پسماند را بر عهده بگیرد ولی تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

دیوان بیگی: عملکرد شورا مصادره شده است
رويا ديوان بيگ کرمانى، رئيس کميسيون فرهنگى شوراى شهر نیز گفت: بايد در صدا و سيما روى مسائل فرهنگى بيشتر کار شود تا شاهد حوادثى مثل حادثه فهرج نباشيم. او افزود: به دليل کم کارى در انعکاس فعاليت هاى شورا و شهردارى، عملکرد شورا و شهردارى به اسم دستگاه هاى ديگر مصادره شده است.

منصوری: از ما هم پول نگیرید
منصورى، عضو دیگر شوراى شهر کرمان نیز بر این موضوع تاکید و خطاب به مديرکل صدا و سيما عنوان کرد: از بعضى ها که فعاليت هاى شورا را مصادره کرده اند، پول نمى گيريد پس از ما هم پول نگيريد و اين چنين شده که کارهاى شورا ديده نمى شود.

علیرمضانی: برنامه هایتان ضعیف بود اما پخش شد
سپس احمد عليرمضانى مديرکل صدا و سيما کرمان با بیان این که خواهش مى کنم راديو را بشنويد و تلويزيون را ببينيد، گفت: برنامه هايي که براى پسماند ساخته شده و فرستاده بوديد، على رغم اين که ضعيف بود ولى پخش شد. او با اشاره به این که برنامه داريم دوربين هاى نيروى انتظامى را به آنتن زنده صداو سيما متصل کنيم، اظهار داشت: استان کرمان اوضاع خوبى در بحث شاخص هاى مربوط به آسيب هاى اجتماعى ندارد. علیرمضانی در پایان سخنانش گفت: يک روز بدون صدا و سيما باعث مى شود که اخبار کذب شبکه هاى اجتماعى، جامعه را به هم مى ريزد. سپس مدير کل صدا و سيما زمان حضورش در جلسه شوراى شهر پايان يافت و صحن شورا  را ترک  کرد.

بعد از علیرمضانی، اشرف گنجویی مدیرعامل کشتارگاه کرمان وارد صحن شورا شد و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کشتارگاه گفت: کشتارگاه 4 ميليون و چهارصد هزار تومان سود داشته است. او با بیان این که کشتارگاه کرمان رتبه بندى خوبى دارد و دامپزشکى هم اين موضوع را تاييد کرده است، اظهار داشت: کشتارگاه کرمان از کشتارگاه هاى تهرانى بهتر است. 

صحیح نیست تعزیرات ما را صد میلیون جریمه کند
اشرف گنجویی ضمن گلایه از بعضی دستگاه‌ها تصریح کرد: من به خاطر بهداشت و سلامت گوشت، تلاش زيادى مى کنم ولى اين صحيح نيست که تعزيرات ما را صد ميليون جریمه کند. او همچنین گفت: من در ماه بيشترين عوارض کشتار را مى دهم و نقدى هم مى پردازم. گنجويي همچنین خواستار افزايش قيمت کشتار دام شد که مشرفی اعلام کرد مصوب شده است و ادامه داد: يک شيوه نامه براى کشتارگاه هاى سراسر ايران تنظيم شده که بهتر است از آن تبعيت شود. ربانى هم در این خصوص اظهار داشت: يکى از دلايلى که شهردارى کشتارگاه را واگذار کرد، ضررده بودنش بود. 

چک دوم قرارداد خاتم پرداخت شد
شهردار کرمان نیز در پایان این نشست گفت: هم‌اکنون، 90 پروژه‌ی عمرانی در شهر کرمان در دست اجراست. او ادامه داد: در شهر کرمان با 13 هزار مترمربع مساحت و سرانه‌ی جمعیتی کم، شهرداری باید آن‌قدر خدمت ارایه کند، تا به چشم مردم بیاید.
بابایی افزود: تمام کارهایی که توسط شهرداری انجام می‌شود، براساس مصوبات شورای اسلامی شهر و حاصل هم‌اندیشی اعضای شوراست.
شهردار کرمان با اشاره به مشکلات اقتصادی و کم‌بود منابع در شهرداری گفت: علی‌رغم مشکلات زیادی که در این دوره با آن روبه‌رو بوده‌ایم، از جمله رکود اقتصادی؛ با کمک و هم‌اندیشی اعضای شورا سعی کرده‌ایم منابع مالی جدید تعریف و پروژه‌های مختلف را اجرا کنیم. بابایی همچنین گفت: چک دوم قرارداد خاتم پرداخت شد و شهردارى در هرحال حاضر به اين قرارگاه تعهدى ندارد.

استانداری هفت و نیم میلیارد باید بپردازد
مشرفی نیز در مورد موضوع جلسه آینده شورای شهر اظهار داشت: براى خانه شهر کرمان استاندارى بايد هفت و نيم ميليارد تومان به حساب ما واريز کند که هنوز پولى واريز نشده و جلسه هفته آينده شورا به اين موضوع خواهد پرداخت

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)