کد خبر: ۱۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
احتمالا انتخابات به دور دوم كشيده مي‌شود و آقاي ميرسليم در مرحله اول انتخابات خواهد ماند.
حمیرضا ترقی عضو شورای مرکزی موتلفه به اعتماد گفت

اگرقبل از ثبت‌نام‌ها نامزد ائتلافي اصولگرايان مشخص شود، آيا باز هم آقاي ميرسليم در انتخابات ثبت نام خواهد كرد؟

احتمالا انتخابات به دور دوم كشيده مي‌شود و آقاي ميرسليم در مرحله اول انتخابات خواهد ماند.

آيا نهايي شده كه اصولگرايان با چند كانديدا وارد انتخابات شوند؟ اگر نامزد واحدي از اصولگرايان نهايي شود، تكليف آقاي ميرسليم چيست؟

چون هنوز هيچ كدام از اين موارد به عنوان استراتژي نهايي اصولگرايان مبني بر اينكه با چند كانديدا وارد شوند يا يك كانديدا، مطرح نشده است، فعلا تصميم بر همين اساس است. تا آن مرحله نامزد موتلفه با جديت كار خود را انجام خواهد داد. مگر اينكه شرايط تغيير كند. مناظره‌هاي انتخاباتي زمينه نظر‌سنجي افكار عمومي را فراهم مي‌كند كه مشخص شود چه كسي از پايگاه اجتماعي بيشتري برخوردار است. آن زمان مناسب‌ترين زمان براي ائتلاف است.

در شرايطي كه نامزد نهايي اصولگرايان غير از آقاي ميرسليم باشد، چه واكنشي خواهيد داشت؟

پيش از ثبت نام بعيد است اصولگرايان به نامزد واحدي برسند. وقتي هنوز شوراي نگهبان نظرش را اعلام نكرده ائتلاف نمي‌شود. معمولا بعد از بررسي صلاحيت‌ها ائتلاف معني پيدا مي‌كند. ائتلاف اصولگرايان بعد از ثبت نام‌ها و بعد از اظهارنظر شوراي نگهبان اتفاق خواهد افتاد.

آيا اين احتمال وجود دارد كه چند كانديدايي در دور اول انتخابات و كشاندن انتخابات به دور دوم استراتژي مورد قبول اصولگرايان باشد؟

بله. يكي از راه‌ها همين است كه چند نامزد در جريان انتخابات فعاليت كنند و بعد در دوم ائتلاف صورت بگيرد.

پيشنهاد و گرايش موتلفه بيشتر به استراتژي چند‌كانديدايي است؟

در مرحله اول گرايش پيشنهاد موتلفه معرفي چند كانديدا است. البته در بررسي جامع در مورد پلن انتخاباتي اصولگرايان بايد در شرايط و زمان خود صورت بگيرد. آن وقت اصولگرايان مي‌توانند تصميم بگيرند كه ائتلاف را چه زماني انجام دهند.

چرا آقاي ميرسليم مي‌تواند كانديداي نهايي اصولگرايان باشد؟

آقاي ميرسليم براي سياستگذاري نظام وقت زيادي گذاشته است و نگاه كلان به مسائل كشور در مجمع تشخيص مصلحت نظام و مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام داشته است. تجربه‌هاي اجرايي متعددي در بحران‌هاي كشور و نهاد رياست‌جمهوري در زمان مقام معظم رهبري داشته است. در وزارت كشور نقش مهمي داشته است. در جبهه و جنگ و نيروي انتظامي سوابق فعاليت رياست و مديريت و فرماندهي داشته است. داراي حاشيه نيست. خودش را هيچگاه در مقام موازي با رهبري يا برتر از رهبري نمي‌داند. به لحاظ اجرايي از سابقه انقلابي بيشتر و مذهبي بيشتري برخوردار است و امتيازات بيشتري دارد كه مي‌تواند به عنوان كانديداي نهايي اصولگرايان انتخاب شود.

در سال ٩٢ هم حزب موتلفه آقاي آل‌اسحاق را به عنوان كانديدا معرفي كرد و او در جريان انتخابات به دلايلي انصراف داد. در سال ٩٦ موتلفه چه تفاوتي نسبت به كنشگري خود در سال ٩٢ خواهد داشت؟

در آن مقطع كنش سياسي موتلفه اين بود كه سعي كرديم ائتلاف زودتر شكل بگيرد و مبتني بر ائتلاف فعاليت كنيم. همه تعهد كردند كه در صورتي كه بزرگان و ريش سفيدان تشخيص دهند، نامزد‌ها به نفع نامزد نهايي كنار بروند ليكن اين فداكاري و ايثارگري را حزب موتلفه انجام داد و آقاي آل اسحاق كنار رفت اما متاسفانه آنها به تعهد خودشان عمل نكردند و نتيجه حاصل نشد. در اين مرحله ما براي نخستين بار است كه به عنوان حزب موتلفه وارد انتخابات مي‌شويم. يعني اين شخص آقاي ميرسليم نيست كه وارد عرصه انتخابات شده است، بلكه حزبي با سابقه ٥٣ ساله است كه در عرصه سياسي كشور با تمام توانمندي‌اش پشت نامزد قرار گرفته است. اين نامزد متكي به توانمندي‌هاي حزبي‌اش مي‌خواهد مسووليت اداره كشور را به عهده بگيرد. امروز موتلفه با تجربه‌اي كه از حزب جمهوري اسلامي بر گرفته مي‌خواهد براي نخستين بار اين حركت مدني را در جامعه شكل دهد و از ظرفيت حزبي براي ورود در رقابت سياسي استفاده كند .

چرا موتلفه در بزنگاه‌هاي سياسي به نفع ديگران كناره گيري مي كند؟

دليل اصلي اين مساله اين بوده است كه حزب موتلفه هميشه سعي كرده خودش را فداي جمع كند. حزب را فداي حركت و ائتلاف جمعي كرده‌ايم و سعي نكرديم حزب واقعا كاركرد اصلي خود را در كشور داشته باشد. براي حفظ وحدت و ائتلاف هميشه از خود گذشتگي كرديم و سعي كرديم به آنچه جمع مي‌خواهد پايبند باشيم. متاسفانه در طول اين مدت هيچ كدام از اين شيوه‌ها پاسخ مثبتي نداشته است. بنابراين امروز حزب موتلفه مي‌خواهد با يك اعتماد به نفس و بر اساس يك باور به حركت و فعاليت حزبي كنش جديدي را در عرصه سياست ورزي دنبال كند كه اين كنش اگر در اين مرحله مورد اقبال نخبگان سياسي كشور قرار گيرد، قطعا مي‌تواند سياست ورزي اصولگرايان را در كشور متحول كند و حركت‌هاي حزبي مي‌تواند ما را از اين حركت‌هاي پوپوليستي نجات دهد.

با توجه به عدم موفقيت استراتژي وحدت اصولگرايان در دو انتخابات پيشين چه توصيه‌اي به همفكران خود به عنوان عضوي از موتلفه داريد؟

اعتقادمان بر اين است كه فعاليت جريان‌ها و جبهه‌هاي سياسي در كشور را بايد آسيب‌شناسي كنيم و بر اساس آن راهكار‌هاي جديد و فرآيند موفق‌تري را در عرصه رقابت سياسي ترسيم كنيم. اين فرآيند بايد همه نيروهاي انقلاب و معتقد به آرمان‌ها را پوشش دهد. نبايد منافع جناحي و گروهي را نسبت به كارآمدي افراد ارجح بدانيم.

چه برنامه‌اي داريد كه نامزد موتلفه نامزد نهايي اصولگرايان باشد؟

قطعا براي همه اين ابعاد برنامه‌ريزي صورت گرفته است كه طبق فرآيندي كه براي انتخابات ترسيم كرديم طي زمانبندي آن را عملي خواهيم كرد.

با جامعه روحانيت مذاكره شده است؟

همه اين موارد در برنامه ما وجود دارد. مذاكراتي تا به حال صورت گرفته و در آينده نيز استمرار خواهد داشت.

حزب موتلفه براي پيروزي به انتخابات مي‌آيد؟

با همين نيت بايد به صورت جدي وارد شد. ما بايد تلاش كنيم كه نامزد موتلفه را براي جامعه و ائتلاف اصولگرايان اثبات كنيم. هدف ما بايد اين باشد كه به پيروزي برسيم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)