کد خبر: ۱۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی استان کرمان خبر داد:
مدیرکل بهزیستی استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه های مختلف اجتماعی با «موضوع سلامت» با سپاه ثارالله استان کرمان خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، تفاهم‌نامه کلی در پنج سرفصل و به تناسب نیاز جامعه به امضا برسد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه های مختلف اجتماعی با «موضوع سلامت» با سپاه ثارالله استان کرمان خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، تفاهم‌نامه کلی در پنج سرفصل و به تناسب نیاز جامعه به امضا برسد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، "عباس صادق‌زاده" در نشست بررسی راهکارهای همکاری بهزیستی با سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: همکاری دوجانبه‌ای با سپاه ثارالله در زمینه کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی علاوه بر اینکه از وظایف سازمانی بهزیستی می باشد و  یکی از دغدغه‌‌های مقام معظم رهبری و سپاه پاسداران است افزود: آسیب‌های اجتماعی مختص کشور ما نیست بلکه در همه جوامع وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی موضوع بزرگی نیست که از آن  هراس داشته باشیم، تصریح کرد: همه جوامع و دولت‌ها باید در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌های صحیحی داشته باشند.

صادق‌زاده یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که توانست در مقابل همه دنیا در جنگ هشت ساله ایستادگی کند پس به راحتی می‌توانند در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عملکرد موفقی داشته باشد .

وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سایه تعامل و تجمیع دانش همه دستگاه‌های محقق می‌شود تصریح کرد: براساس رسالت سازمان بهزیستی این امکان وجود دارد که در برنامه‌هایی که سازمان طراحی کرده با مداخله سپاه و بسیج اثربخشی بیشتری پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: براساس تجارب و توان سپاه ثارالله نیز می‌توان در حوزه پیشگیری از اعتیاد اقدامات اثرگذارتری را در مناطق حاشیه‌ای شهر و استان کرمان انجام دهیم.

صادق‌زاده بیان کرد: سپاه نیز همانند سایر دستگاه‌های اجرایی به کم‌کردن دغدغه‌های مردم، عمران، آبادانی وسلامت اجتماعی توجه دارد.

وی از اجرای طرح مدیریت کنترل آسیب‌های اجتماعی در  استان کرمان خبر داد و افزود: این طرح در سطح شهر کرمان در حال اجرا است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه در بسیاری از طرح‌های بهزیستی می‌توان از ظرفیت سپاه و بسیج استفاده کرد؛ تصریح کرد: طرح تنبلی چشم برای کودکان سه تا 6 سال در سال گذشته برای 70 درصد کودکان پوشش داده شد که می‌توان از ظرفیت بسیج برای اجرای 100 درصد آن استفاده و با کمتر‌ین هزینه عوارض ناشی از نقص بینایی را در جامعه از بین برد.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه  سالانه 35 تا 45 هزار معلول در کشور متولد می‌شود که جامعه را متحمل هزینه هایی می کند افزود: برای پیشگیری از معلولیت در دانشگاه‌ علوم پزشکی و ثبت احوال تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر انجام آزمایشات و مشاوره‌های ژنتیک منعقد شد که این طرح در کمیسیون تلفیق به عنوان قانون رأی آورده و به سمت صحن علنی پیش رفته است.

وی بسیاری از اقدامات در حوزه یپشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه را شدنی دانست و گفت: تاکنون در استان کرمان 53 درصد مشاوره‌های ژنتیک و 50 درصد آزمایشات ژنتیک رشد داشته است که این انجام این مشاوره ها و آزمایشات از معلولیت درجامعه پیشگیری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سپاه ثارالله در راستای انجام طرح‌های اجتماع‌محور برای سلامت مردم اثربخشی بیشتری خواهد داشت بیان کرد: بهزیستی استان کرمان آمادگی همکاری با سپاه ثارالله برای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلف را دارد.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود، تفاهم‌نامه کلی در پنج سرفصل و به تناسب نیاز جامعه به امضا برسد خاطرنشان کرد: از ظرفیت اردوهای جهادی بسیج می‌توان در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با دهیاران در زمینه آگاه‌سازی به جامعه هدف در روستاها خبرداد و خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز می‌توان از ظرفیت ائمه جمعه استفاده کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)