کد خبر: ۱۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در بازدید از واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی بخش ماهان گفت: باید انرژی دستگاه های مربوطه با استفاده از ظرفیت های موجود و جدید بر راه اندازی واحدهای تولیدی غیرفعال در استان متمرکز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در بازدید از واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی بخش ماهان گفت: باید انرژی دستگاه های مربوطه با استفاده از ظرفیت های موجود و جدید بر راه اندازی واحدهای تولیدی غیرفعال در استان متمرکز شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدرضا فتوت صبح دوشنبه ضمن بازدید از واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی بخش ماهان، در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی و کمیته رفع موانع تولید بخش ماهان حضور یافت و افزود: باید انرژی دستگاه های مربوطه با استفاده از ظرفیت های موجود و جدید بر راه اندازی واحدهای تولیدی غیرفعال در استان متمرکز شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت ها در ناحیه صنعتی بخش ماهان فراهم است، یادآورشد: همه واحدهای تولیدی در این بخش به جز دو مورد با مشکل مواجه هستند که از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انتظار می رود این واحدها را تعیین و تکلیف نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در بخش ماهان دو نوع است که باید در جهت مرتفع ساختن این مشکلات هفمکری شده و راهکار ارائه شود، تصریح کرد: در مرحله اول واحدهایی بودند که از نظر مدیریتی خوب پیش رفته و از طرح های حمایتی دولت استفاده نموده اند و در مرحله دوم نیز واحدهایی بودند که با مشکل مدیریتی مواجه هستند.

فتوت با اشاره به گسترده بودن حوزه استحفاظی شهرستان کرمان، بر راه اندازی نمایندگی از سوی دو سازمان صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان کرمان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بیشترین حجم مراجعات به این دو سازمان مربوطه به شهرستان کرمان است.

وی بر تقویت واحدهای تولیدی استان از لحاظ مدیریتی، علمی و ... تاکید کرد و گفت: بحث کیفی سازی محصولات کشاورزی در شهرستان کرمان باید دستور کار قرار بگیرد که در این راستا جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان کرمان در هفته آتی به میزبانی بخش ماهان برگزار می گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به پژوهش های صورت گرفته در خصوص پتانسیل های بخش ماهان از جمله ظرفیت استفاده از انرژی های پاک خورشیدی، افزود: راه اندازی نیروگاه های انرژی پاک خورشیدی ظرفیت خوبی است که کارهای عملیاتی آن در بخش ماهان در حال انجام است.

فتوت یادآورشد: با هماهنگی دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان باید برای راه اندازی واحدهای تولیدی در استان در قالب طرح رونق تولید در بانکها تسهیلات مناسب ارائه شود.
 
مجموعه پلاسمای خون در بخش ماهان آماده کلنگ زنی است
بخشدار ماهان نیز در ادامه این جلسه با اشاره ظرفیت های این بخش در حوزه گردشگری، از اعطای مجوز فعالیت به 40 باغ رستوران، 202 واحد صنفی، دو مجتمع خدمات-رفاهی در بخش ماهان خبر داد و تصریح کرد: 12 خانه بوم گردی در این بخش مجوز فعالیت دریافت نموده اند که از این مجموع تنها 4 خانه بوم گردی فعال می باشد.

زهرودی با تاکید براینکه مجموعه پلاسما خون در بخش ماهان نیز آماده کلنگ زنی است، گفت: تمام کارهای راه اندازی دهکده سلامت در بخش ماهان انجام پذیرفته و مشکلات زیست محیطی آن نیز مرتفع شده است.

وی با اشاره به اینکه شش نیروگاه انرژی پاک خورشیدی در بخش ماهان مجوز فعالیت دریافت نموده اند که عملیات اجرایی احداث تنها دو نیروگاه در حال انجام است، افزود: بخش ماهان با وجود 60 هزار دام سبک و 80 هزار دام سنگین ظرفیت خوبی برای احداث دامداری دارد که می تواند مورد توجه قرار گیرد.
 
صنایع غذایی آدینه سبز کرمان از سال 93 تعطیل است

شرکت صنایع غذایی آدینه سبز کرمان با طرح تولید و بسته بندی آبمیوه، رب و سس کچاپ، اولین واحد تولیدی بود که مورد بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان قرار گرفت.
عملیات احداث این واحد تولیدی از سال 88 آغاز و سال 90 به بهره برداری رسید اما افزایش نرخ ارز طی سالهای گذشته و عدم نقدینگی موجب شد تا این واحد آبان سال 93 تعطیل شود؛ در این راستا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان از مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری درخواست کرد تا این واحد با یکی از شرکت های متقاضی فعالیت در استان با این واحد تولیدی لینک و راه اندازی شود.
 
صنایع غذایی و محصولات فرآوری خرمایی گاز ندارد
مجتمع صنایع غذایی و محصولات فرآوری خرمایی با طرح تولید و بسته بندی کیک و کلوچه با طعم خرما که در سال 91 به عنوان طرح برتر مطرح شد، دومین واحدی بود که مورد بازدید قرار گرفت.
این واحد توانسته است برای 20 نفر بخه صورت مستقیم در یک شیفت اشتغالزایی نماید، این واحد که قرار بود در شش فاز به بهره برداری برسد هم اکنون در یک فاز فعالیت خود را با تولید دو هزار و پانصد عدد کیک و کلوچه در روز آغاز کرده است.
این واحد به دلیل کمبود نقدینگی، دو روز در هفته فعالیت می نماید؛ در این بازدید تنها مشکل این واحد نبود گاز عنوان شد که طی تماس تلفنی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با مدیرعامل شرکت گاز مقرر گردید این مشکل طی دو هفته آینده مرتفع شود.
 
تولید و بسته بندی خیار شور و رب گوجه فرنگی  سرمایه در گردش ندارد

واحد تولید و بسته بندی خیار شور و رب گوجه فرنگی نیز در مورد بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان قرار گرفت.
این واحد تاکنون از تسهیلات بانکی استفاده نکرده است و این درحالیست که عدم نقدینگی موجب شده تا این واحد طی یکسال گذشته به بهره برداری نرسد.
با توجه به اینکه راه اندازی این واحد می تواند زمینه اتشغالزایی بیش از 35 نفر به طور مستقیم در یک شیفت را فراهم نماید، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان از دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان درخواست کرد برای راه اندازی این واحد، تسهیلات بانکی در قالب طرح رونق تولید در بانکها واگذار شود.
 
تولید غذای آماده سالم به بهره برداری نرسیده 
معاون استاندار کرمان در ادامه از واحد تولید غذای آماده سالم با ظرفیت تولید روزانه 30 هزار عدد و عرضه 30 نمونه غذای آماده در مدارس، ادارات و ... بازدید کرد.
این واحد نیز با مرتفع شدن مشکل گازرسانی طی هفته های آتی به بهره برداری می رسد.
 
مشکل بیمه کارگری داریم
واحد تولید و بسته بندی انواع سبزیجات خشک و منجمدشده آماده طبخ با اشتغالزایی برای 20 نفر در یک شیفت و تولید روزانه هزار و 500 کیلو نیز مورد بازدید قرار گرفت.
این واحد 4 سال گذشته به بهره برداری رسیده است و بیمه کارگری یکی از مشکلات این واحد بود که طی دستور معاون استاندار مورد بررسی قرار گرفت.
 
آب معدنی تسهیلات می‌خواهد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در ادامه از واحد تولید آب معدنی با ظرفیت تولید بیش از 20 هزار بطری آب معدنی و اشتغالزایی برای 20 نفر به صورت مستقیم در یک شیفت کاری و حجم سرمایه گذاری 4 میلیارد تومانی بازدید کرد.
این واحد برای توسعه و تولید بیش از 60 هزار بطری آب معدنی نیازمند دریافت تسهیلات بانکی بود که مقرر گردید در شورای رفع موانع تولید بررسی گردد.
 
نوشمک سرمایه در گردش می خواهد
واحد تولید و فرآوری صنایع غذایی (نوشمک و ژله) نیز مورد بازدید قرار گرفت.
برای راه اندازی این واحد تولیدی تاکنون یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است بگونه ای که می تواند به طور مستقیم برای 25 نفر در دو شیفت اشتغالزایی کند اما این واحد بدلیل سرمایه در گردش و نبود نقدینگی به بهره برداری نرسیده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان طی برقراری تماس تلفنی با مدیرعامل بانک کشاورزی درخواست کرد که واگذاری تسهیلات به این بانک در دستور کار قرار گیرد بگونه ای که این واحد در 22 بهمن امسال به بهره برداری برسد.
 
کارخانه تولید آرد تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد
کارخانه تولید آرد نیز در ادامه بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان از ناحیه صنعتی بخش ماهان مورد بازدید قرار گرفت.
این واحد پس از بهره برداری ظرفیت تولید بیش از 400 تن در روز را دارد که از مجموع 18 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری، تاکنون بیش از 12 میلیارد تومان هزینه شده است و با نصب دستگاه های این واحد طی دو ماه آینده، این واحد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
کارخانه تولید آرد ناحیه صنعتی بخش ماهان در 5 طبقه احداث شده که 20 سیلوی گندم با ظرفیت 2 هزار تن را در خود جای داده است.
 
کارخانه تولید و فرآوری لبنیات و یخ مصادره شود
کارخانه تولید و فرآوری لبنیات و یخ بخش ماهان نیز بیش از 4 سال است و نبود نقدینگی موجب شد تا این واحد تنها 5 ماه نخست فعالیت نماید بنابراین این واحد هم اکنون با بدهی بانکی روبروست و امکان تملیک آن از سوی بانک مربوطه وجود دارد.
هم اکنون کارخانه تولید یخ این واحد فعال می باشد، طی دستور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان مقرر گردید این مسئله در شورای رفع موانع تولید استان مطرح و این موضوع به طور جد بررسی و تعیین و تکلیف گردد.
 
مشکل مدیریتی سد راه بسته بندی قارچ
واحد پرورش و بسته بندی قارچ که روزگاری به عنوان بزرگترین واحد تولید و پرورش قارچ در استان کرمان با 14 سالن و اشتغالزایی برای 26 نفر و تولید بیش از یک تن فعالیت می کرد، امروز بدلیل مشکلات نقدینگی تنها دو سالن آن فعال است و 200 کیلو محصول برداشت می کند.
این واحد بدلیل مشکلات مدیریتی، توان رقابت در بازار ندارد و همین امر موجب شده تا تولید آن به حداقل برسد.
 
پروانه نداریم
مجموعه نان بی بی گندم بخش ماهان آخرین واحد تولیدی بود که مورد بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان قرار گرفت.
این مجموعه ابتدا با هدف اشتغالزایی در سال 92 فعالیت خود را با تولید نان سنتی آغاز کرد و از آنجایی که این نان توانست جای خود را در بازار باز کند، شعبه دوم ان در کرمان راه اندازی شد و در همان روزهای آغازین در قالب طرح نان سالم، از سوی استاندارکرمان رتبه طلایی دریافت نمود.
این واحد تولیدی توانسته است برای بیش از 40 نفر به صورت مستقیم در یک شیفت و برای 30 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی نماید.
متاسفانه زمین این واحد تولیدی شش دونگ مشاع است و همین امر موجب شده تا این واحد نتواند از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پروانه دریافت نماید که در این راستا مقرر گردید با حضور صاحبین ملک، مسئول واحد تولیدی، فرماندار، امام جمعه و بخشدار ماهان جلسه ای برگزار و در این خصوص تعیین و تکلیف شود.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، فرماندار کرمان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل شهرک های صنعتی استان، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، دبیر شورای هماهنگی بانک های استان، بخشدار و جمعی از مسئولین بخش ماهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در این بازدیدها همراهی نمودند.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)