کد خبر: ۱۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:
مشکلات مالی نباید مانع کار تولیدکنندگان شود لذا بانک ها نباید نسبت به پرداخت بدهی توسط تولیدکنندگان سخت گیری کند.

 قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیش از پنج هزار و 400 طرح و واحد نیمه تمام صنعتی در کشور وجود دارد، گفت:رفع موانع این واحدها باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا رضا رحمانی عصر شنبه در نشستی با نمایندگان شهرستان های استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افزود: مشکلات مالی نباید مانع کار تولیدکنندگان شود لذا بانک ها نباید نسبت به پرداخت بدهی توسط تولیدکنندگان سخت گیری کند.

وی با اشاره به اینکه استانداران باید تولیدکنندگان را حمایت کنند بیان کرد: اگر واحدهای تولیدی کمبود سرمایه در گردش دارند باید این مشکل رفع شود تا تولیدات داخلی از نظر کمی در بازار بیشتر شود.

رحمانی یکی از ظرفیت های تولیدی کشور را مس عنوان کرد و گفت: نباید این ظرفیت با مشکل مواجه شود و هر کس در حوزه مس فعالیت کند حمایت می شود.

وی خاطرنشان کرد: 33 طرح بزرگ و کلان اقتصادی در کشور وجود دارد که سه طرح از این تعداد در استان کرمان است.

وی رسیدگی و کامل کردن زنجیره مس را از مهمترین فعالیت های بخش صنعت و معدن برشمرد و افزود: استان کرمان باید تاکنون صاحب چند شهرک تخصصی مس بود که ما پیگیر راه اندازی این شرکت ها در کرمان هستیم.

** فروش کالاهای تولیدی پس از برجام رونق گرفته است 

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز گفت: پس از برجام فروش کالاهای تولیدی رونق گرفته و در حوزه مس نیز توانستیم تسهیلات دریافتی از بانکها را بازپرداخت کنیم.

احمد مرادعلیزاده با اشاره به وجود بیش از 50 هزار میلیارد ریال سرمایه در شرکت مس اظهار کرد: به همت شرکت مس نیروگاه 500 مگاواتی سیرجان راه اندازی شده و در حال تولید است.

وی ادامه داد: شرکت مس هیچ بدهی ندارد و از نظر سودآوری جزو 10 شرکت برتر کشور است.

مرادعلیزاده خاطرنشان کرد: شرکت مس ایران بخشی از تولیداتش را پیش فروش کرده و برای فروش تولیداتش به خارج از کشور در سال 96 مبلغ 150میلیون یورو پیش دریافت کرده است.

**لزوم توجه به نیروی انسانی 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم بر لزوم توجه به نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه یک کشور است تأکید کرد و گفت: انتظار داریم شرکت مس به منابع انسانی موجود و نیز جذب بیشتر نیرو توجه بیشتری کند.

احمد انارکی محمدی بیان کرد: بهتر است گردش مالی شرکت مس در استان کرمان در منابع بانکی همین استان باشد تا موجب رونق اقتصادی منطقه شود.

وی به وجود بحران خشکسالی در شهرستان های رفسنجان و انار اشاره و تصریح کرد: 13 درصد سطح زیر کشت در شهرستان رفسنجان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد و باید طرح یکپارچه سازی اراضی در مناطق استان کرمان اجرا شود تا باغ های پسته در این استان از بحران کم آبی نجات پیدا کند.

انارکی محمدی بیان کرد:امسال 31 درصد در کرمان افزایش پرداخت مالیات داشتیم و این استان در این زمینه رتبه نخست کشور را به دست آورده در حالی است که پرداخت این مالیات ها برای تولیدکنندگان دست و پاگیر است.


****شهرک تخصصی مس ایجاد می شود

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات صنعتگران و کارآفرینان رفسنجان گفت: شهرک تخصصی مس در رفسنجان برای کارایی بهتر ایجاد می شود.

وی اظهار کرد که مطالعات ایجاد شهرک تخصصی مس در آینده ای نزدیک آغاز می شود و هزینه مطالعات نیز به وزارت صنعت محول خواهد شد.

رضا رحمانی گفت: خشکسالی های اخیر در رفسنجان بحران هایی را به وجود آورده و مردم نمی توانند اقتصادشان را تأمین کنند و اقتصاد این منطقه به خطر افتاده لذا از آنجایی که شرکت مس سرچشمه معین و کمک کننده در این شهرستان است کار مطالعاتی را به مدت یک ماه در حوزه ایجاد شهرک مس و صنایع وابسته به مس در راستای ایجاد اشتغال و برون رفت از بحران انجام دهد.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات مشکل بزرگی برای واحدهای صنعتی است ادامه داد: معتقدیم مالیات در این شرایط نباید از واحدهای صنعتی گرفته شود، اما دولت زمانی پول ندارد حقوق‌ کارکنان خود را بپردازد به مشکل برمی ‌خورد.

رحمانی خاطرنشان کرد: اخیرا مقرر شد مالیات بر ارزش ‌افزوده‌ واحدهای صادراتی برگردد و قانون مالیات بر ارزش ‌افزوده برای اصلاح به مجلس رفته است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تولیدات باید صادرات‌ محور باشد در غیر این صورت با مشکل روبرو خواهیم شد.

عزیز اکبریان با اشاره به وجود مشکلات در حوزه بسته بندی و تولید تصریح کرد: سودهای بانکی باید کاهش یابد.

وی مشکلات برخی واحدهای تولیدی را قطع برق عنوان و تصریح کرد: به گفته وزیر نیرو این شرکت چهار میلیارد و 500 میلیون‌ تومان از مدارس، نیروهای نظامی، و کارخانه‌ ها و غیره طلب دارد.

مدیر مس منطقه کرمان نیز اظهار کرد: سه چهارم کنستانتره کشور در استان کرمان تولید می شود.

محمد حسنی اظهار کرد: کارخانه مس سرچشمه از ابتدای سال جاری تاکنون 21 میلیون ‌تن و در معدن میدوک 6 هزار و 500 تن سولفور در استخراج کرده است.

وی با اشاره به اینکه کل استخراج در معادن مس در سرچشمه و میدوک 83 میلیون‌ تن بوده و تا پایان سال باید این رقم به 750 هزار تن کنسانتره برسد بیان کرد: مس محتوای کنسانتره به عنوان عامل کلیدی پایش تولید است و تا پایان سال باید 280 هزارتن از این محصول تولید کنیم.

وی ادامه داد: حدود 123 هزار تن مس در سرچشمه و 34 هزار تن مس محتوا در میدوک تولید شده است.

مدیر مس منطقه کرمان خاطرنشان کرد: در سرچشمه و میدوک با شرایط بحران آب مواجه هستیم که در این راستا باید تدابیری اندیشیده شود.

حسنی خاطرنشان کرد: تعدادی از پروژه های توسعه ای در حوزه مس استان کرمان شامل احداث کارخانه تغلیط دره ‌زار، فاز دوم کارخانه تغلیظ سرچشمه، پروژه توسعه ذوب، کارخانه اکسیژن و غیره است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث پالایشگاه خاتون‌ آباد در حال راه ‌اندازی است خاطرنشان کرد: کارخانه اکسیژن با بیش از 205 میلیون‌ یورو اعتبار آماده بهره‌ برداری است.

فرماندار رفسنجان نیز گفت: پرداخت نشدن یارانه صنعت یکی از مشکلات صنعتگران است.

حمید ملانوری با اشاره به اینکه در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان، تعدادی از سرمایه گذاران خارجی مشغول به فعالیت و راه اندازی برخی کارخانه ها هستند تصریح کرد: کارخانه فروکروم در آینده‌ ای نزدیک به بهره‌ برداری خواهد رسید که این کارخانه توسط سرمایه گذاران چینی احداث شده است.

15 هزار و 622 نیروی انسانی در مجموع در مس منطقه کرمان مشغول به کار هستند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)