کد خبر: ۱۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
قائم‌مقام وزیر صنعت و تجارت خواستار شد:
مالیات مشکل بزرگی برای واحدها است و در کشورهایی که با رکود مواجه شدند مالیات اخذشده را به واحدها برگردانده‌اند اما در کشور ما با توجه به اینکه معتقدیم مالیات در این شرایط نباید گرفته شود، اما دولت زمانی که پول ندارد حقوق‌ها را بپردازد به مشکل برمی‌خورد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنایع وابسته به مس در رفسنجان توجیه دارد، گفت: مطالعه ایجاد شهرک تخصصی مس در رفسنجان انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کویر، "رضا رحمانی" امشب 18 دی ماه در جلسه بررسی مشکلات صنعت‌گران و کارآفرینان رفسنجان در مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: مالیات مشکل بزرگی برای واحدها است و در کشورهایی که با رکود مواجه شدند مالیات اخذشده را به واحدها برگردانده‌اند اما در کشور ما با توجه به اینکه معتقدیم مالیات در این شرایط نباید گرفته شود، اما دولت زمانی که پول ندارد حقوق‌ها را بپردازد به مشکل برمی‌خورد.

وی افزود: اخیرا مقرر شد واحدهای صادراتی مالیات بر ارزش‌افزوده‌شان برگردد، همچنین قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برای اصلاح به مجلس رفته است.

مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باغهای پسته رفسنجان در معرض خطر جدی بوده و نمی‌توانند اقتصاد این شهرستان را تأمین کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت مس معین این منطقه است کار مطالعاتی طی مدت یک ‌ماه انجام دهد و ما هزینه این مطالعات را پرداخت می‌کنیم تا صنعتی جایگزین پسته در رفسنجان شود.

رحمانی ادامه داد: هر صنایعی که توجیه اقتصادی داشته باشد ورود کند، مانند صنایع وابسته به مس که به طور طبیعی توجیه اقتصادی دارند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد شهرک تخصصی مس در شهرستان رفسنجان شد و گفت: شهرک‌های تخصصی هم‌افزایی دارند، فعالیت‌های مرتبط با هم جمع می‌شوند و همدیگر را پوشش می‌دهند.

وی موقعیت جغرافیایی و زیرساختها را در رفسنجان مناسب دانست و افزود: تاکنون به 19 هزار و 764 واحد تسهیلات رونق تولید داده ایم اما استان کرمان با وجود اینکه از لحاظ اقتصادی برجستگی‌های زیادی دارد اما آمار پرداختی‌های آن اصلا رضایت‌بخش نیست.

رحمانی خاطرنشان کرد: هر واحد تولیدی که به‌دلیل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی همکاری نمی‌کند خلاف فرمان مقام معظم رهبری عمل کرده است.

به گزارش ایسنا، شاهین حریری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان نیز گفت: از 68 پروژه مصوبه شهرستان در استان تنها بانکها به 8 پروژه تسهیلات پرداخت کرده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)