کد خبر: ۱۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
سیدرضا صالحی امیری: ظرفیت فرهنگی و تمدنی استان کرمان را کم از فارس و اصفهان نیست.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، سیدرضا صالحی امیری صبح شنبه در جلسه رونمایی ازفراخوان همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی و اولین جلسه شورای سیاستگذاری همایش باحضور استاندارکرمان، ریاست دانشگاه آزاد کشور ،حجه الاسلام والمسلمین دعایی وجمعی از اساتید ومسئولین درسازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تهران گفت: استان کرمان به لحاظ اهمیت به مسائل فرهنگی به نسبت سایر استان ها پیشتاز بوده است

وی با اشاره به تدوین دانشنامه بزرگ کرمان ، افزود: این دانشنامه در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید که کار بسیار ارزشمندی می باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت فرهنگی و تمدنی استان کرمان را کم از فارس و اصفهان ندانست و تصریح کرد:اگر کرمان در سطح ملی، منطقه ای و جهانی باز شناخته شود، از مقاصد مهم توریسم داخلی و خارجی خواهد شد.
وی جیرفت را یکی از ده نقطه تمدنی ایران دانست و گفت: با هماهنگی استاندار کرمان و میراث فرهنگی احیای این تمدن کهن شتاب بیشتری خواهد گرفت.

صالحی امیری همچنین جیرفت را یکی از  اصلی ترین تمدن های شناخته شده دانست و بیان داشت: اگر این نظریه ثابت شود جیرفت به عنوان نقطه شروع زندگی بشر معرفی خواهد شد.
وی افزود: در کرمان شخصیت های بزرگی که منشاتحولات عظیم ملی در همه ابعاد و زمینه ها بوده اند، وجود دارد که نمونه آن خواجوی کرمانی است که در ردیف حافظ و سعدی و ... می باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شخصیت خواجوی کرمانی، گفت: از نظر اصحاب شعر و ادب حتی شخصیت حافظ  نیز تحت تاثیر عرفان و اخلاقیات و سلوک وی می باشد.

وی تصریح کرد: بررسی این ظرفیت و شخصیت ادبی نصیب دانشگاه آزاد اسلامی شده و ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و انجمن مفاخر ایران برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن این کنگره تلاش خواهیم نمود.

دانشگاه آزاد پیشگام در توسعه فرهنگی و اقتصادی در سطح استان کرمان

 استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اقدامات توسعه ای دانشگاه آزاد اسلامی ، گفت: دانشگاه آزاد نه تنها در توسعه فرهنگی که در اقتصاد مقاومتی هم پیشگام بوده و مدیریت توسعه شهر کوهبنان را برعهده دارد.

وی همچنین از مسئولان استانی که برای اولین بار در بیست سال قبل کنگره خواجوی کرمانی را بر گزار کرده بودند تشکر کرد و افزود: در ایام برگزاری این کنگره آثار فرهنگی و تاریخی که در حال بازسازی اند مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و نام خواجوی کرمانی بر آثار کرمان خواهد درخشید.

رزم حسینی از آمادگی کامل استان کرمان برای برگزاری این کنگره خبر داد و تصریح کرد: همواره سعی کرده ایم سهمی در شناساندن مفاخر کرمانی در سطح ملی و بین المللی داشته باشیم.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در این نشست که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید طاها هاشمی معاونت فرهنگی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دعائی ، دکتر گلاب زاده، دکتر اسماعیل آذر و رییس هیات علمی کنگره  نیز به بیان نظرات پرداختند.

این کنگره در هفدهم دی ماه سال  آینده همزمان با روز ملی خواجوی کرمانی در استان کرمان بر گزار خواهد شد.
برچسب ها: خواجوی کرمانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)