کد خبر: ۱۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی،کارگاه تولیدی خوراک دام و طیور درشهرستان زرند راه اندازی شد.
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری زرند حبیب ا...خنجری فرمانداروجمعی از مسئولین اجرایی ضمن بازدید از این کارگاه،3 درجریان نحوه تولید خوراک دام وطیور قرار گرفتند.

 خنجری با بیان این مطلب که تاثیر ونقش اینگونه پروژه ها در بحث اشتغالزایی برکسی پوشیده نیست اظهار امیدواری کرد: راه اندازی چنین کارگاه هایی در شهرستان نقش موثری درتوسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت.

  نماینده عالی دولت با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اولویت دولت در پیگیری مسائل ومشکلات و رفع موانع در واحدهای تولیدی می باشد ودراین راستا از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت همه جانبه ای صورت می گیرد.

در ادامه این بازدید دکتر عربنژاد مدیر اجرایی این پروژه ضمن تقدیر از توجه و حمایت فرماندار زرند گفت : ایران وارد کننده پری بیوتیک و اسید فایر در صنعت دام و طیور است که هر دوی آنها قابلیت تولید از ضایعات خرما را در کشور دارد .ما با تلاش و آزمایشات فراوان این ماده را از ضایعات خرما استخراج کرده و در حال تولید این مواد می باشیم که با همکاری  مرکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی، آزمایشاتی در خصوص اثر بخشی این مکمل پری بیوتیکی  طیور انجام داده ایم و با تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیدیم که این مکمل، هم می تواند ارزش غذایی طیور را بالا ببرد و هم در کاهش استفاده از آنتی بیوتیک نقش بسیار زیادی داشته باشد..

وی گفت:این محصول در جشنواره ایده های برتر که در دبی برگزار شد جزو پنج طرح برتر شناخته شده است که حتی با پیشنهاداتی از کشورهای عربی جهت ساخت این محصول در دبی روبرو شدیم ولی با توجه به علاقه ای که به سرمایه گذاری در ایران داشتم این طرح را در روستای شهید پرور حمیدیه اجرا نمودم.

عربنژاد با اشاره به اینکه این محصولات باعث افزایش سیستم ایمنی مرغ می شود افزود: بهبود ضریب تبدیل ،کاهش کلسترل، کاهش مصرف آنتی بیوتیک و تولید مرغ سبز،کاهش مصرف خوراک دام از دیگر خواص این محصولات می باشد که علاوه بر کمک به محصول ارگانیک به بهره وری واحد های تولید مرغ هم کمک شایانی خواهد کرد.
وی این طرح را به طور کامل در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این طرح علاوه بر جلوگیری از ضایعات و تولید  ارزش افزوده ، قابلیت توسعه برای صادرات را نیز داراست  که در صورت حمایت می تواند به توسعه اشتغال در این منطقه کمک شایانی نماید.

دکتر عربنژاد همچنین از تولید نوشیدنی گازدار پری بیوتیک از خرمای وارده در این کارگاه به عنوان یک نوشیدنی مناسب برای انسان خبر داد و افزود: این نوشیدنی برخلاف نوشیدنی های صنعتی که نتیجه آن حداقل پوکی استخوان است خواص بسیاری برای انسان دارد که از مهمترین آنها میتوان: بهبود میکروفلور روده، کمک به سنتز ویتامین و افزایش جذب مواد مغذی، جذب کلسیم ،افزایش سیستم ایمنی انسان وبهبود سیستم گوارش بدن را نام برد.
وی همچنین تصریح کرد: ایده نوشیدنی پری بیوتیکی گازدار از این طرح اقنباس شده و در حال انجام مراحل قانونی جهت کسب مجوزهای بهداشت است.
حاصل تحقیقات مشترک این طرح که با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی صورت گرفت، ارائه مقاله علمی بود که در دو دانشگاه کرمان و گیلان پذیرفته شد.
شایان ذکر است،  این کارگاه به همت دکتر محمدمهدی عرب نژاد و همسرشان خانم طاهره عرب نژاد در روستای حمیدیه احداث گردیده و در حال حاضر برای 4 نفر اشتغال ایجاد نموده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)