کد خبر: ۱۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
حمید ملانوری در پیامی آورده است، با تأسف و اندوه خبر درگذشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب و رهبری، سردار بزرگ سازندگی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمه الله علیه را دریافت کردم، ایشان مریدی صدیق برای امام راحل (ره)، برادری همدل و همزبان برای رهبر معظم انقلاب و خدمتگزاری پایدار و سخت کوش برای انقلاب بودند.

فرماندار رفسنجان طی پیامی ارتحال آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار امام و رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان، حمید ملانوری در پیامی آورده است، با تأسف و اندوه خبر درگذشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب و رهبری، سردار بزرگ سازندگی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمه الله علیه را دریافت کردم، ایشان مریدی صدیق برای امام راحل (ره)، برادری همدل و همزبان برای رهبر معظم انقلاب و خدمتگزاری پایدار و سخت کوش برای انقلاب بودند. 

این پیام می افزاید، از نخستین طلیعه های مبارزات نهضت اسلامی، شاهد حضور شجاعانه و اثرگذار این روحانی محترم در عرصه های پرخطر و قبول دشواری های آن بود و این حضور صریح و صادقانه تا آخرین روزهای مبارزات ملت ایران ادامه یافت، پس از انقلاب، اعتماد امام بزرگوار و خدمات صادقانه ایشان در زمان بعد انقلاب، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و تا به امروز خود فصل دیگری از زندگی این خادم انقلاب و نظام و بوده است. 

فرماندار رفسنجان در این پیام آورده است، امروز با شنیدن این خبر تأسف بار ایران اسلامی، استان کرمان، خاصه شهرستان رفسنجان عزادار ارتحال این عالم مجاهد شد. 

وی می افزاید، اینجانب درگذشت این عالم بزرگوار یار امام و رهبری را به تمامی همشهریان بزرگوارش به ویِژه خاندان مکرم و بازماندگان ایشان صمیمانه تسلیت عرض می کنم و صبر و اجر برای آنان مسئلت می نمایم.

ستاد ارتحال آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی در شهر بهرمان در شهرستان رفسنجان تشکیل شد.

در این ستاد که نخستین جلسه اش شامگاه یکشنبه با حضور امام جمعه، رئیس و اعضای شورای اسلامی بهرمان، ستاد نماز جمعه بهرمان و شهردار این شهر برگزار شد، چگونگی نحوه اطلاع رسانی به مردم و آماده سازی فضای شهر برای حضور در مراسم تشییع آن مرحوم تصمیماتی گرفته شد.

مردم بهرمان بعد از شنیدن این خبر برای عرض تسلیت، مقابل منزل خواهربزرگ مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمیان (طیبه هاشمیان مادر شهید محسن شریفیان) در شهر بهرمان جمع شدند.
همچنین تلاوت قرآن در مساجد، 2 میدان اصلی شهر بهرمان و بخش نوق با همکاری شورای بخش ها از امروز انجام و شهر بهرمان نیز سیاه پوش شد.

شهر بهرمان زادگاه این عالم مجاهد و یار امام و رهبری است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت.

او یار دیرین امام و رهبری، عضو شورای انقلاب، جانشین امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، 2 دوره رییس جمهوری، سه دوره رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و سال ها رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و یکی از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به شمار می رود.

حضرت آیت الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، ارتحال رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی را تسلیت گفتند.

هیات دولت نیز در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام (ره) و رهبری، طی بیانیه ای، سه روز عزای عمومی و سه شنبه را تعطیل عمومی اعلام کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)