کد خبر: ۱۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون فرهنگی دادگستری کرمان:
حضور حقوقدانان مجرب در مساجد بر اساس اعلام نیاز از سوی مساجد انجام می شود تا با توجه به نوع نیاز هر منطقه، آموزش های حقوقی به مردم ارائه شود.

 معاون فرهنگی دادگستری استان کرمان گفت: حضور حقوقدانان مجرب در مساجد بر اساس اعلام نیاز از سوی مساجد انجام می شود تا با توجه به نوع نیاز هر منطقه، آموزش های حقوقی به مردم ارائه شود.

حجت الاسلام عباس اسدی روز پنجشنبه در همایش روحانیون و ائمه جماعات شهر کرمان با موضوع هر مسجد یک حقوقدان افزود: طرح هر مسجد یک حقوقدان با همکاری بسیج حقوقدانان استان کرمان اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 35 تا 40 قاضی برای اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان دعوت به همکاری شده اند که بیش از 30 قاضی برای همکاری در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند.
حجت الاسلام اسدی گفت: آمادگی خوبی در دستگاه قضایی برای اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان کرمان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه طرح هر مسجد یک حقوقدان در گذشته به صورت آزمایشی در 20 مسجد کرمان اجرا شده است گفت: این طرح نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در این طرح درصددیم اطلاعات لازم درباره روابط حقوقی به مردم ارائه شود تا نیازی به مراجعه آنها به دستگاه قضایی وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: ارتقای سطح فرهنگ حقوقی مردم یکی از مهمترین اهداف طرح هر مسجد یک حقوقدان است و روحانیون همواره فرصتی بعد از نماز را در مساجد حضور خواهند داشت تا مشکلات و درخواست های مردم را شنیده و برای رفع آن اقدام کنند.

معاون دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مردم در زمینه ناآگاهی از مسائل حقوقی است اظهار کرد: گاهی اشک مومنان و متدینین را در مراجع قضایی شاهد بوده ایم که به دلیل نداشتن آگاهی از مسائل حقوقی با مشکل مواجه شده اند.

وی بیان کرد: باید راهکارهای حقوقی در انجام معاملات، اسناد تجاری، دیه جراحت و مسائل حقوقی را به مردم آموزش دهیم تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود و ارائه این آموزش ها در مساجد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام اسدی به لزوم آموزش مهارت های زندگی در جامعه اشاره و عنوان کرد: روحانیون باید با فراگیری ابعاد آموزشی مهارت های زندگی و تطبیق آن با موارد مطرح شده در دین و شرع، در راستای تحکیم بنیان خانواده ها اقدام کنند.

وی یادآورشد: گاهی خانواده های متدین نیز به دنبال یک اشتباه فرزند خود با مشکلات متعددی روبرو می شوند که با نظارت دقیق بر رفتار فرزندان این مشکلات کاهش می یابد.

وی بیان کرد: حوادث ناشی از کار یکی دیگر از مواردی است که بی اطلاعی افراد از قانون کار موجب می شود که مشکلات بعدی برای آنها ایجاد شود.

وی اعتیاد، ضعف باورهای دینی، مسائل جنسی و مواردی از این دست را از عوامل بروز مشکلات خانوادگی برشمرد و گفت: وجود شبکه های ماهواره ای و اینترنتی موجب بروز بلوغ زودرس در فرزندان می شود که بی اطلاعی خانواده ها از این موضوع نیز مشکلات بعدی را ایجاد می کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان نیز با اشاره به اینکه 255 مسجد در این شهرستان اقامه نماز جماعت دارند از طرح هر مسجد یک حقوقدان به عنوان طرحی مفید یاد کرد و ادامه داد: در این طرح با استفاده از نظر کارشناسان حقوقی زمینه ای فراهم می شود تا از بروز مشکلات حقوقی برای مردم و مراجعه آنها به دستگاه قضایی جلوگیری شود.

حجت الاسلام علی جلالی یادآور شد: بیش از 10 هزار معتکف طی سال جاری در شهرستان کرمان داشته ایم که 6 هزار و 400 نفر در شهر کرمان معتکف شده اند و این ظرفیت بزرگی است که باید از آن به بهترین شکل برای انجام کارهای فرهنگی استفاده کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)