کد خبر: ۱۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: 560 میلیارد ریال کالای قاچاق طی 9 ماه امسال توسط نیروی انتظامی این استان کشف شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش داشته است.
 ایرنا نوشت:
 سردار رضا بنی اسدی فر روز دوشنبه در نشست خبری افزود: کشفیات تجهیزات پزشکی قاچاق در استان کرمان طی 9 ماه سال جاری 171 درصد، مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق 70 درصد وسایط نقلیه قاچاق سه هزار درصد، و گوشی همراه قاچاق نیز 51 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: میزان کشف سوخت قاچاق در کرمان 58 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و میزان کشفیات دام قاچاق در استان کرمان طی سال جاری پنج درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به وقوع حوادث رانندگی در محورهای درون شهری و برون شهری این استان اشاره کرد و گفت: در 9 ماه امسال 151 تصادف فوتی و 6 هزار و 728 مورد تصادف در حوزه درون شهری رخ داده که در این حوادث هشت هزار و 177 نفر مجروح شده و 167 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. 
وی عنوان کرد: حوادث رانندگی در محورهای برون شهری کرمان در سال جاری 13 درصد و تعداد کشته های حوادث رانندگی در محورهای درون شهری و برون شهری این استان 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: 40 درصد از مجموع سرقت های استان کرمان جز سرقت های مهم است که این سرقت ها در 9 ماه امسال هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی به افزایش سه درصدی کشف سرقت ها در کرمان اشاره و بیان کرد: 73 درصد سرقت های مهم این استان کشف شده که میانگین کشوری در این زمینه 60 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: سرقت های عادی نیز در 9 ماه امسال 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش کشف داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان یادآور شد: در سال جاری خوشبختانه هیچ موردی از سرقت بانک را در استان کرمان وجود نداشته است.
وی با اشاره به پهناوری کرمان و همجواری این استان با استان های مرزی کشور گفت: استان کرمان به ناچار در کریدور قاچاق مواد مخدر قرار گرفته و این در حالی است که بخش عمده ای از این مواد به استان های مرکزی و غربی و نیز در مواردی به سایر کشورها قاچاق می شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 76 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: مجموع دستگیری ها 61 درصد مربوط به اتباع خارجی و 41 درصد مربوط به اتباع ایرانی است و دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در 9 ماه امسال سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: وضعیت نابسامان زندگی در افغانستان موجب شده که افرادی مخاطرات عبور غیرمجاز و سختی شریط انتقال را تحمل کنند و بخشی از این افرد در استان کرمان دستگیر شده و از کشور طرد می شوند.
وی تاکید کرد: نیروی انتظامی با اتباع بیگانه غیرمجاز به صورت جدی و مقتدرانه برخورد می کند.
فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه به جرایم فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری 467 مورد جرم در فضای مجازی رخ داده که 464 مورد منجر به کشف و در مجموع 99.36 درصد این موارد کشف شده است.

وی به اولویت جرایم در فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: برداشت غیرقانونی و غیرمجاز از حساب های بانکی 25 درصد کل جرایم مجازی را به خود اختصاص داده و در سال جاری 117 مورد از این جرم در استان کرمان رخ داده است.
وی افزود: کلاهبرداری اینترنتی با 75 مورد وقوع، مزاحمت اینترنتی با 58 مورد وقوع و هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 43 مورد وقوع در اولویت جرایم فضای مجازی است.
وی به اقدامات حوزه اجتماعی و فرهنگی پلیس نیز اشاره و بیان کرد: در سال جاری یک هزار و 300 جلسه آموزشی در مساجد و مدارس استان کرمان برگزار شده است.
وی به ارائه خدمات مشاوره ای به سه هزار و 236 نفر از سوی نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: 60 درصد پرونده های مراجع قضایی در مراکز مشاوره نیروی انتظامی منتج به مصالحه شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان یادآور شد: در سال جاری 50 هزار نسخه کتاب و بروشور آموزشی از سوی نیروی انتظامی چاپ و منشر شده است و در 9 ماه امسال 9 هزار و 468 نفر در مقاطع عادی دیپلم و فارغ التحصیلان به خدمت مقدس سربازی اعزام شده اند. 
سردار بنی اسدی فر به اقدامات حوزه علمی و پژوهشی پلیس اشاره و بیان کرد: در 9 ماه امسال 17 مورد اجرای طرح های تحقیقاتی غیرصنعتی و کسر خدمت انجام شده است.
وی به چاپ و انتشار 19 جلد کتاب در سال جاری اشاره و عنوان کرد: در 9 ماه امسال 21 جلد کتاب از سوی نیروی انتظامی تالیف شده است.
وی گفت: 25 مورد گردهمایی علمی، سخنرانی و کارگاه آموزشی نیز در 9 ماه امسال برگزار شده است.
وی به برگزاری 64 جلسه اندیشه ورزی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: 14 مورد پایان نامه های دانشجویی در حوزه نظم و امنیت نیز در سال جاری در استان کرمان مورد حمایت قرار گرفته اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: درصد قابل توجهی از جرایم در جامعه امنیتی نیست و ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.
وی خاطرنشان کرد: رسانه ها علاوه بر اطلاع رسانی وقایع باید به آسیب شناسی، ریشه یابی موضوعات و تحلیل مسائل توجه ویژه ای داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: دیدگاه ما این است که بسیاری از دستگاه ها که در حوزه اجتماعی و فرهنگی وظیفه دارند متناسب با حوزه جرایم اجتماعی و بر مبنای مواردی که منجر به تشکیل پرونده در مراجع انتظامی و قضایی می شود در راستای پیشگیری اقدام کنند تا از وقوع اتفاقات بغرنج در جامعه جلوگیری شود.
وی به قتل در فهرج نیز اشاره و بیان کرد: بعد از دستگیری این فرد موضوع آسیب شناس این موضوع که چه فرایندی منجر به این اتفاق شده است، مورد بی توجهی قرار گرفته است.
وی افزود: علل فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مترتب در این حوزه باید توسط دستگاه هایی که وظیفه قانونی دارند رصد، تحلیل و ریشه یابی شود تا نسخه پیشگیرانه به دستگاه های متولی ارائه شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در 9 ماه امسال بیش از 16 هزار و 737 نزاع فردی در مراجع انتظامی این استان ثبت شده که پرونده مربوط به عمده آنها در رده کلانتری ها و پاسگاه ها تشکیل شده و معمولا با اقدامات مشاوره ای در نیروی انتظامی بالای 60 درصد به مصالحه ختم شده است.
وی افزود: در سال جاری 277 مورد نزاع دسته جمعی نیز در استان کرمان گزارش شده است.
وی یادآور شد: خشونت به عنوان یک مسئله جدی در حال افزایش است که تبعات اجتماعی، خانوادگی و امنیتی مانند قتل، همسرآزاری، فرار از منزل، کاهش احساس امنیت و از هم گسیختگی خانواده را به دنبال دارد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: باید دید که در ارتباط با پدیده خشونت چه سازمان ها و نهادهایی باید پاسخگو باشند، یا این سازمانها به وظایف خود عمل می کنند، چه کسی باید مطالبه گر این موضوعات باشد و رسانه ها به عنوان یکی از ارکان مهم دموکراسی در دنیای نوین و دهکده جهانی چه رسالت وظیفه ای را بر عهده دارند؟
وی یادآور شد: در سال جاری 87 مورد قتل در استان کرمان رخ داده که بدترین آنها در شهرستان فهرج بوده است.
وی با تاکید بر اینکه 75 درصد قتل های استان کرمان امنیتی نیست گفت: قتل بیشترین تاثیر را بر احساس ناامنی در جامعه می گذرد و منجر به کاهش اعتماد و امنیت عمومی جامعه می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند است که سازمان ها، ارگان ها و نهادهای مسئول مورد مطالبه گری قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه علل قتل در فهرج در سه سطح خرد، میانه و کلان مورد بررسی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در سطح فردی این فرد فاقد توانایی در کنترل خشم، ناتوان از حل مسئله و تصمیم گیری نابجا و دارای احساس بی عدالتی، سطح تحصیلات پائین، سازگاری پائین، دارای شخصیت ضداجتماعی و اختلال سلوک بوده است.
وی یادآور شد: این فرد خانواده آشفته ای داشته که سرپرست مناسبی نداشته، وابستگی مناسبی به خانواده برای وی ایجاد نشده بود، این فرد در خانواده به دلیل نبود سرپرست مورد تحقیر قرار گرفته و از حمایت های عاطفی خانوادگی نیز محروم بوده و سرپرستان این فرد نتوانسته اند به وظیفه اخلاقی خود به نحو احسن عمل کنند.

وی عدم حمایت اجتماعی از این افراد، ارتباط با گروه های مجرم، عدم شرایط مناسب برای ادامه تحصیل، بیکاری و فقر، احساس محرومیت و بی عدالتی و تعصبات قومی و قبیله ای را از علل وقوع قتل فهرج دانست.
وی بیان کرد: در سطح کلان نیز روح فرهنگ فردگرایی و بی توجهی یا کم توجهی مسئولان به آسیب های اجتماعی از دلایل بروز این حادثه اسفناک بوده است.
وی خاطرنشان کرد: نهادهای آموزش، مذهب، مدریتی و برنامه ریزی و تبلیغاتی و پرورشی در رابطه با قتل فهرج موثر بوده اند که اگر به درستی به وظایف خود عمل می کردند شاید این اتفاق رخ نمی داد.

فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با ارتباط بین پلیس و مجموعه رسانه ها می توان در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم و حفظ امنیت عمومی جامعه تلاش کرد.
وی تصریح کرد: اطلاع داشتن از وقایعی که در جامعه رخ می دهد، حق مردم است و این وظیفه مهم بر عهده رسانه ها قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه باید وضعیت امنیتی جامعه را قدر بدانیم گفت: امنیت موجود در کشور یک نعمت بزرگ خداوندی است که باید همواره قدردان آن باشیم.
وی افزود: استان کرمان مفتخر است که حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرزندان این مرز و بوم طلایه دار مبارزه با گروه های تکفیری در منطقه و جهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)