کد خبر: ۱۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره

ایسکانیوز نوشت:
رییس اتاق اصناف ایران، گفت: حدود 2700 تا 2800 نیروی کار با توجه به این حادثه بیکار شدند و نیازمند کمک هستند.

علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران در گفت و گو با ایسکانیوز ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار عزیزانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند گفت: خسارت های پیس آمده در پی این حادثه را می بایست از چند جنبه می بایست مورد بررسی قرار داد بنابراین اکنون در این خصوص نمیتوان با قاطعیت سخن گفت.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از ضررهای ایجاد شده در این حادثه از بین رفتن محل کار افراد است که باید گفت برخی از افراد در این ساختمان سرمایه گذار و برخی دیگر مستاجر بودند بنابراین در این مورد هم اطلاع دقیقی را نمی توان ارائه داد.

فاضلی گفت: در حال حاضر کمیته ای را جهت بررسی میزان کالاهای تولید شده و مواد اولیه موجود در انبارها را تشکیل دادیم تا بتوانیم از این طریق نیز میزان دقیق خسارت را اعلام کنیم.

رییس اتاق اصناف با بیان اینکه بخشی از انبارها جهت توزیع کالا در نظر گرفته شده بود، گفت: نزدیک به 2 طبقه از این ساختمان در اختیار اتحادیه پوشاک و کش بافت ها و بقیه واحد ها را در اختیار تولیدی ها بود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمی توان میزان خسارت را برآورد کرد، اظهار داشت: براساس اظهارات اتحادیه ها می توان گفت که مجموعه اماکن، مواد اولیه و ماشین آلات مستقر در این ساختمان و میزان سرمایه ای که در این مجموعه بود بالای هزار میلیارد برآورد شده است.

وی درباره واحدهایی که تحت پوشش بیمه نبودند، گفت: در کمیته ای که فردا صبح تشکیل می شود بسیاری از آمارهای دقیق ارائه خواهد شد، براساس اطلاعات موجود یک پنجم از واحد ها بیمه بودند اما مابقی آنها نیازمند کمک هستند.

وی بیان کرد: رئیس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص احضار نگرانی و نیز اعلام آمادگی کرد لذا تمام این عوامل بستگی به اطلاعات و آمار دقیق دارد.

فاضلی با بیان اینکه حدود ٢٨٠٠ نیروی کار با توجه به این حادثه بیکار شدند و نیازمند کمک هستند، گفت: مجموعه خسارت وارد شده در اثر این حادثه بسیار بالا است زیرا به دلیل نزدیکی به ایام عید انبار واحدها پر از کالاهای تولید شده برای شب عید بود بنابراین تمام این آسیب ها باید مورد شناسایی قرار گیرد و لازم به ذکر است که اعلام آمار دقیق نیازمند زمان زیادی است و با 24 ساعت نمی توان تمام ضررهای ایجاد شده را مورد شناسایی قرار داد.

وی به کمیته مستقر در اتاق تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کارهای تحقیقاتی در کمیته مستقر در اتاق تهران در حال انجام است و امیدواریم تا فردا بعدازظهر بتوانیم یکسری از اطلاعات اولیه را برای مسئولین به خصوص نظان بانکی ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فردا یک کمیته مجزای مالی از دل این کمیته شکل خواهد گرفت، گفت: کمیته ای در بحث کمک های مردمی به اضافه بحث های بانکی که بتوانیم وام های کم بهره و بی بهره را از دولت برای این عزیزان بگیریم تشکیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط و زمان کنونی بسیار حساس است، عمق فاجعه هم فوق العاده سنگین است اما جای شکر دارد که تمام مسوولین دست به دست هم دادند تا بتوانند براین بحران غلبه کنند.

وی درباره بیمه و نیز معیشت برای خانواده کاسبانی که کار و جان خود را از دست دادند، گفت: چون آمار و اطلاعات دقیقی در این مورد ارائه نشده بنابراین نمیتوان در این مورد صحبت کرد اما به طور قطع تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفتیم.

به گفته فاضلی ، به طور حتم کمیته ای جهت بهتر انجام شدن کارها تشکیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: اکنون من در حال جمع آوری اطلاعات اولیه هستم تا بتوانم میزان بیکارشده ها و میزان خسارتی که بر این 600 بنگاه وارد شده است و نیز برخی از بنگاه هایی که در کنار این مسئله در حال آسیب هستند نوعی سازماندهی و ساماندهی شوند.

وی اظهار داشت: برخی از کسبه نگرانی هایی را در خصوص گاوصندوق هایشان که به طور قطع مشکلاتی را با خود به همرا خواهد داشت دارند اما نیروی انتظامی در این راستا کمک هایی را خواهند کرد.

فاضلی در پایان گفت: من به دوستان 600 واحدی که در این مجموعه هستند با قاطعیت عرض می کنم که تمام نیروهای مسوول در کنار شما هستند و تمام مدارک، مستندات و گاوصندوق هایی که کشف می کنند به بیرون انتقال و در جای امن نگهداری می کنند، لازم به ذکر است هیات امنایی که ما از فردا تشکیل خواهیم داد با کمک دیگر افراد اموالی را که آسیب ندیدند به افراد بازمی گردانند.
برچسب ها: حادثه پلاسکو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)