کد خبر: ۱۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر
در حال حاضر از بهترین اساتید استان برای تدریس دروس عملی و تئوری استفاده می‌شود اساتیدی از سازمان صدا و سیما و آموزشگاه‌های خصوصی جهت تدریس با مرکز همکاری می‌کنند.
استقامت نوشت:

مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر حدودا دو سال است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان راه‌ افتاده‌است و در حال حاضر در رشته‌های موسیقی، سینما (فیلم‌سازی)، بازیگری، عکاسی، تبلیغات، معماری داخلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌گیرد و در رشته‌های امور فرهنگی و روابط عمومی فعال می‌باشد. هم اکنون مدیر مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر رویا آزادآور است که از اردیبهشت، این سمت را در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر عهده‌دار شده‌است.

رویا آزاد آور متولد سال ۴۸ در جیرفت است؛ او پیش از این و در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴ تهران که ریاست آن را برادرش دکتر آزاداور بر عهده داشته به مدت ۱۰ سال ناظر تام الاختیار مالی و آموزشی بوده و دو سال نیز در سمت رییس این مرکز فعالیت نموده‌است؛ بنابراین آزادآور از تجربه‌ی‌نسبتا خوبی در زمینه‌ی مدیریت دانشگاهی با رشته‌های هنری برخوردار است.

شاید همین مساله باعث شده که مدیران ارشاد کرمان علی‌رغم سکونتش در تهران از او بخواهند تا برای مدتی سکان کشتی مرکز علمی کاربری در کرمان را به دست بگیرد و او نیز که از نزدیک شاهد سختی والدین کرمانی و فرزندانشان برای رفت و آمد به تهران برای درس خواندن در رشته‌های هنری بوده، به دور از خانه و خانواده‌اش اکنون مدتی است که در کرمان و در این مرکز علمی کاربردی امور را در دست گرفته‌است.

برای آشنایی بیشتر اهالی فرهنگ و هنر کرمان که اکنون خیلی از آنها دانشجوی این مرکز هستند، با رویا آزادآور گفت و گوی کوتاهی انجام دادم که در ادامه می‌خوانید:

 

 خانم آزادآور! اول از همه دوست دارم پاسخ شما به این سوال را بدانم که دانشگاه‌های علمی و کاربردی چه تفاوت عمده‌ای با دیگر دانشگاه‌ها دارند؟

هدف دانشگاه جامع فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور می‌باشد به نحوی که دانش آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب کنند.

 با توجه به اینکه دانشگاه باهنر کرمان در رشته‌هایی که در دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر تدریس می‌شود هیچ وقت دانشجو و بنابراین فارغ التحصیل نداشته می‌خواهم بدانم اساتید این رشته‌ها به چه شکل تامین شدند؟

در حال حاضر از بهترین اساتید استان برای تدریس دروس عملی و تئوری استفاده می‌شود اساتیدی از سازمان صدا و سیما و آموزشگاه‌های خصوصی جهت تدریس با مرکز همکاری می‌کنند.

 آیا همه‌ی این اساتید در رشته‌های مورد نظر مدرک دانشگاهی دارند؟ سابقه‌ی تدریس در دانشگاه چطور؟

ببینید واحدهای درسی رشته‌های مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر، به دو گروه عمده‌ی عملی و تئوری تقسیم می‌شود؛ اساتیدی که درس‌های عملی را تدریس می‌کنند مدرک فوق لیسانس به بالا دارند اما اساتیدی که درس‌های عملی را تدریس می‌کنند مهم این است که در حوزه‌ی آن رشته، صاحب تجربه باشند؛ مثلا در موسیقی آقای توحیدی و در عکاسی آقای اسلامی در کرمان برای خودشان وزنه‌هایی هستند که در مرکز فرهنگ و هنر از اساتید درس‌های عملی هستند.

این نکته را هم بگویم که در مراکز علمی کاربری همان طور که از نامش پیداست روی فن و مهارت کار می‌شود و برای درس‌های عملی، استفاده از اساتید تجربی که ۱۵ سال سابقه‌ی کار دارند کاملا مجاز است.

 ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر به چه شکل است؟

ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر هیچ پیش شرط و شرط لازمی ندارد و تمامی دیپلمه‌ها در همه‌ی رشته‌ها می‌توانند برای کاردانی در هر رشته‌ای که دوست دارند ثبت نام کنند. همین طور همه‌ی کاردانی‌ها در همه‌ی رشته‌ها می‌توانند برای کارشناسی در هر رشته‌ای که دوست دارند ثبت نام کنند؛ در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی نیاز به گذراندن هیچ نوع آزمونی نیست.

 در جریان هستم که یکی از مهم‌ترین اهداف اداره ارشاد برای راه اندازی چنین مرکزی تعلیم نیروهای خود آن اداره بود؛ با در نظر گرفتن این ضرورت چه درصدی از دانشجویان شما از کارمندان مراکز مرتبط با این رشته‌ها هستند؟

راستش آمار دقیقی در این مورد بخصوص ندارم؛ اما می‌دانم که بیشتر دانشجویان ما کارمندان صدا و سیما، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعضی از آنها نیز هنرمندان کرمان هستند و گروهی نیز کسانی هستند که به شکل عملی به حرفه‌ای مثل عکاسی مشغول هستند و حالا تصمیم گرفته‌اند که در این رشته ادامه‌ی تحصیل
بدهند.

 خانم آزادآور! به عنوان آخرین سوال می‌خواهم از شما بپرسم از اینکه به کرمان آمدید پشیمان نیستید؟

خیر. من تجربه‌ی چندین ساله‌ام در مدیریت یک مرکز علمی کاربردی هنری را مستقیما وارد مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر کرمان کرده‌ام و از زمانی که وارد این مرکز شده‌ام آمار دانشجو تغییرات شگرفی داشته‌است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)