کد خبر: ۱۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان:
آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های نظام جمهوری اسلامی، رهبری و در همه دنیاست و نقش هنرمندان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی چشمگیر و تاثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های نظام جمهوری اسلامی، رهبری و در همه دنیاست و نقش هنرمندان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی چشمگیر و تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا محمدرضا علیزاده شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره خشت اول (عکس و پوستر پیشگیری از آسیب های اجتماعی) افزود: این جشنواره چند ویژگی داشت، از جمله اینکه تعدادی از دستگاه ها حول یک موضوع تاثیرگذار گرد هم آمدند و سبب شد تا جشنواره وزینی داشته باشیم.

وی همدلی و همراهی هنرمندان در حوزه های مختلف را ویژگی دیگر این جشنواره ذکر کرد و گفت: امروز ظرفیت بالایی در حوزه هنر وجود دارد و اگر هنرمندان در بحث آسیب های اجتماعی وارد شوند کارهای ارزشمندی می توانند انجام دهند.

وی با بیان اینکه هنرمندان در بحث آسب های اجتماعی دو نقش می توانند ایفا کنند تصریح کرد: یک نقش، ورود ابزار هنری به حوزه آسیب های اجتماعی که مخاطبان خاص خود را دارد و امیدواریم در سالهای آینده دیگر شاخه های هنری مانند فیلم هم وارد شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: نقش دیگر انجام فعالیت های فرهنگی و هنری توسط هنرمندان در سطح جامعه است تا شادی، نشاط و پویایی در جامعه تزریق شود.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی مختص حاشیه نشینان نیست گفت: اگر دیر دست به کار شویم دامنگیر ما می شوند و بحث آسیب های اجتماعی بیرون از خانه ما نیست.

علیزاده اظهار کرد: برخی آثار جشنواره بسیار خوب و قابلیت چاپ و تکثیر را دارد و برگزاری برنامه ها و بخش های جنبی از ویژگی های خوب جشنواره خشت اول بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز در این آیین گفت: نباید به فردی که آسیب می بیند به عنوان یک متهم در جامعه نگاه کنیم و افراد آسیب دیده حاصل نگرش و یک باور در جامعه ما هستند.

حسین چناریان افزود: بحث اعتیاد و مواد اعتیادآور روز به روز پیچیده تر و گسترده تر می شود و با فشار و کار پلیسی نمی توانیم اعتیاد را درمان کنیم.

وی تصریح کرد: باید با یک واقعیت به استقبال آسیب های اجتماعی برویم و آن نگرش صحیح و درست است.

وی با بیان اینکه قریب به چهار هزار شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر داده ایم افزود: یکی از اصولی ترین کارها برای مبارزه با مواد مخدر همین نمونه فعالیت های هنری است که انجام می شود.

چناریان گفت: هنرمندان یکی از گروه هایی هستند که می توانند در نگرش جامعه موثر باشند و امیدواریم در آینده شاهد تبدیل نگرش به باور در جامعه باشیم.

دبیر جشنواره خشت اول نیز گفت: پس از فراخوان جشنواره خشت اول، در حوزه عکس 632 اثر از 150 هنرمند و در بخش پوستر 213 اثر از 75 هنرمند به دبیرخانه جشنواره رسید.

مهدی جعفری افزود: هیات داوران در هر بخش 34 اثر را برگزید و به نمایش گذاشت که امیدواریم این جریان ادامه پیدا کند و آثاری بتوانیم ارائه دهیم که به هدفمان برسیم.

وی بیان کرد: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، نیروی انتظامی و تمامی بخش هایی که ما را در برگزاری این جشنواره یاری کردند تقدیر می کنیم.

به گزارش ایرنا این آیین با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر استان در محل اتاق بازگانی کرمان برگزار شد.

در این آیین از برگزیدگان بخش های عکس و پوستر و همچنین بخش جانبی جشنواره با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)