کد خبر: ۱۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
تازه‌ترین موضع استانداری؛
معاون عمرانی استاندار کرمان در پاسخ به فردای‌کرمان تصریح کرد که برای اجرای یک طرح خوب در میدان مشتاق، استانداری مذاکرات خود را با شورای شهر ادامه خواهد داد؛ احتمالا قصد دارند شورا را متقاعد کنند.

فردای کرمان نوشت:

 معاون عمرانی استاندار کرمان در پاسخ به فردای‌کرمان تصریح کرد که برای اجرای یک طرح خوب در میدان مشتاق، استانداری مذاکرات خود را با شورای شهر ادامه خواهد داد؛ احتمالا قصد دارند شورا را متقاعد کنند.

حدود یک ماه است که برای اجرای یک طرح جدید در فلکه‌ی مشتاق شهر کرمان، بین استانداری و شورای شهر از طریق رسانه‌ها گفت‌وگو و جدال در گرفته است. شورای شهر علاوه بر این‌که تمایلی به شروع پروژه‌ی جدید ندارد، طرحی را هم که از سوی شرکت مهندسین مشاور آمودان‌کرمان برای فلکه‌ی مشتاق ارایه شده را نمی‌پسندد.

 این طرح که ضمن پیاده‌راه کردن بخشی از محدوده‌ی فلکه‌ی مشتاق، قصد دارد زیر زمین فلکه را هم تجاری‌ کند، یکه‌تاز نیست. شهرداری کرمان به گروه معماری «درشوند فکر» هم سفارش تهیه‌ی طرحی را داده است که در آن، نگاه فرهنگی بر نگاه تجاری غلبه دارد. استانداری اما برای تامین مالی این پروژه، تاکید دارد که زیر زمین تجاری بشود تا از محل پیش‌فروش آن، هزینه‌های پروژه تامین بشود. شنبه‌ی همین هفته استقامت در گزارشی مفصل، مواضع ۱۱ عضو شورای شهر را درباره‌ی طرح جدید میدان مشتاق منتشر کرد که اغلب هم مخالف بودند.

ابوالقاسم سیف‌الهی ظهر روز دوشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران پس از توضیحاتی که درباره‌ی نام‌گذاری بلوار آیت‌الله رفسنجانی داد، اشاره‌ای نیز به طرح میدان مشتاق کرد.

وی با بیان این‌که سال گذشته برای بهسازی و زیباسازی این محدوده یک پروژه آغاز شد، گفت: «آقای آدینه می‌خواست کنار پایانه، پروژه‌ی شش دروازه را اجرا کند. ما گفتیم چرا آنجا؟ بیاییم در مشتاق این کار را انجام بدهیم. طرح ارایه شد، با حمایت آقای استاندار شروع شد و شورای شهر هم انصافا به‌خوبی حمایت کرد. اواخر سال گذشته، آقای استاندار پیشنهاد دیگری دادند مبنی بر این‌که زیر زمین هم یک مجتمع تجاری احداث بشود که با آن موافقت نشد».

معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: «دکتر مسعودی که سال‌ها قبل طرح خیابان ناصری را داده، پیشنهاد پیاده‌راه کردن بخشی از این محدوده را نیز داده است. ضمن این‌که ما طرح‌های بالادستی از جمله طرح ترافیک، طرح بافت کهن و طرح تفصیلی را نیز داریم».

وی ادامه داد: «امسال مجدد بحث ساماندهی این محدوده مطرح شد؛ یک طرحی را شهرداری آورد که آقای ناصری از استادان دانشگاه آن را تهیه کرده است. طرح دیگری نیز از سوی آقای افضلی تهیه شد. در طرح اول، ایجاد یک فضای فرهنگی در محدوده‌ی فلکه‌ی مشتاق دیده شده، در طرح آقای افضلی، ضمن ایجاد فضای فرهنگی، تعدادی واحد تجاری هم دیده شده تا از طریق آن، هزینه‌های اجرای پروژه تامین بشود».

سیف‌الهی گفت: «به هرحال طرحی که ارایه شده، قابل اصلاح است. ممکن است کسی بگوید واحد تجاری ساخته نشود، خوب نمی‌سازیم. اما این‌که ساماندهی این محدوده صورت بگیرد، مساله‌ی مهمی است که همه بر آن تاکید دارند».

وی سپس در پاسخ به فردای‌کرمان در خصوص این‌که با توجه به عدم تمایل شورای شهر، استانداری برای شروع پروژه‌ی جدید مشتاق چه تصمیمی دارد؟ توضیح داد: «به نظر من شورای شهر خودش به این نتیجه می‌رسد که یک طرح مناسب باید در این محل اجرا بشود. تغییر وضعیت فلکه‌ی مشتاق یک اصل مورد توافق است».

معاون عمرانی استاندار در پاسخ به سوال دیگر فردای‌کرمان مبنی بر این‌که آیا شما شخصا مدافع طرح آمودان هستید؟ گفت: «طرح آمودان طرح خوبی است. ساخت تعدادی واحد تجاری در این محل، اگر در حد معقول باشد، منطقی است».

سیف‌الهی ادامه داد: «ساخت واحد تجاری جدید در این محل، بر بازار کرمان تاثیر نمی‌گذارد؛ ما اینجا نمی‌خواهیم میوه‌فروشی و قصابی باز کنیم. می‌خواهیم واحدهای لوکس تجاری ایجاد بشود. در شهر کرمان هرکس یک گاراژ داشته آن را به واحد تجاری تبدیل کرده است در صورتی‌که واحد تجاری تعریف خاص خود را دارد و اینها واحد تجاری نیست!».

وی در پاسخ به سوال دیگر فردای‌کرمان تصریح کرد: «در خصوص طرح مشتاق، با آقایان مویدی و مشرفی صحبت کرده‌ام. قطعا مذاکره با شورای شهر را ادامه خواهیم داد و با دیگر اعضای شورا رایزنی می‌کنیم؛ اجرای این طرح در مشتاق قطعا به صلاح شهر است».

سیف‌الهی در پاسخ به این سوال فردای‌کرمان که سرمایه‌گذار پروژه‌ای که قصد دارند اجرا کنند کیست؟ افزود: «اگر شورای شهر و شهرداری سرمایه‌گذاری را مدنظر داشته باشند، مذاکره صورت می‌گیرد. اگر نه، سازمان همیاری شهرداری‌های استان را به عنوان سرمایه‌گذار خواهیم آورد. باز هم اگر نشد، از شرکت‌های بزرگی مثل مس و گل‌گهر کمک خواهیم گرفت».

وی در مورد این‌که آیا ضوابط میراث اجازه‌ی گودبرداری برای ساخت مجتمع تجاری در حریم مسجد جامع و گنبد مشتاقیه و دیگر بناهای تاریخی این محدوده را می‌دهد؟ به فردای‌کرمان گفت: «از نظر میراث فرهنگی، محدودیتی نداریم. گودبرداری نهایت شش متر خواهد بود».

معاون عمرانی استاندار کرمان در پاسخ به این سوال که چرا طرح جدید میدان مشتاق را به مسابقه نگذاشته‌اند؟ اظهار کرد: «شهرداری این روش را در مورد المان میدان آزادی در پیش گرفته و کار بسیار به‌کندی پیش می‌رود و زمان‌بر شده است».سیف‌الهی افزود: «در مورد طرح جدید مشتاق، هرکس ایده‌ و طرحی دارد، بیاورد. هیچ‌کدام از این‌ها مانعی برای شروع این پروژه نیست». وی گفت: «برخی گفته‌اند به‌خاطر انتخابات می‌خواهیم این پروژه را شروع کنیم و شهر را به هم بریزیم. این حرف‌ها کم‌لطفی است. ما بر اساس مسوولیتی که داریم، تا آخرین روز فعالیت دولت یازدهم، هیچ کاری را تعطیل نخواهیم کرد».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)