کد خبر: ۲۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل خانه مطبوعات کرمان نحوه عضویت در خانه مطبوعات را تشریح کرد
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان از آغاز عضوگیری الکترونیک در خانه مطبوعات خبر داد و از اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات خواست هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام الکترونیک اقدام نمایند.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان از آغاز عضوگیری الکترونیک در خانه مطبوعات خبر داد و از اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات خواست هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام الکترونیک اقدام نمایند.

محمدرضا نژادحیدری در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، با اعلام این خبر گفت: به منظور بهبود وضعیت عضوگیری و نگهداری سوابق اعضای خانه مطبوعات سامانه ای به صورت سراسری تهیه شده که فرآیند عضویت را تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات در اسفندماه از طریق سایت و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود تنها کسانی می‌توانند در انتخابات نامزد شوند یا رای دهند که در سامانه خانه مطبوعات درخواست عضویت داده باشند و عضویت آنها تایید شده باشد.

وی تاکید کرد: همه اعضای فعلی خانه مطبوعات اعم از اعضای اصلی و افتخاری و همچنین متقاضیان عضویت باید از طریق سایت درخواست عضویت خود را ثبت نمایند.

نژادحیدری با اشاره به تغییرات اساسنامه و شرایط عضویت گفت: برخی از بندهای اساسنامه خانه مطبوعات به پیشنهاد معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تغییر کرده است که بخشی از آنها مربوط به شرایط عضویت در خانه مطبوعات است.

وی با بیان اینکه تغییرات جدید اساسنامه در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده خانه مطبوعات مورد تصویب قرار گرفت به شرایط عضویت در خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: یکی از شروط عضویت در خانه مطبوعات ارائه برگه عدم سوءپیشینه و نداشتن محكومیت كیفری موثر است.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با بیان اینکه متقاضیان قبل از عضویت در خانه بایستی از طریق شعب پلیس به +10 اقدام به اخذ گواهی عدم سوءپیشینه نمایند، افزود: صاحبان امتیاز، مدیران مسوول، سرپرستان نشریات سراسری که پیش از این مبادرت به ارسال گواهی عدم سوءپیشینه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نموده‌اند از ارائه این گواهی مستثنی می‌باشند.

نژادحیدری یادآور شد: اطلاعات صاحبان امتیاز، مدیران مسوول و سرپرستان نشریات سراسری و خبرنگارانی که عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور هستند در سامانه خانه مطبوعات وجود دارد؛ اما لازم است این افراد نیز در سایت ثبت نام نمایند.

مدیرعامل خانه مطبوعات دیگر شرط عضویت در خانه مطبوعات را داشتن حداقل یک سال سابقه بیمه رسانه عنوان کرد و گفت: البته اساسنامه استثناهایی نیز برای این موضوع قائل شده است که از آن جمله می‌توان به مستثنی شدن صاحبان امتیاز و مدیران مسوول از داشتن سابقه بیمه رسانه اشاره کرد.

وی افزود: از روزنامه‌ها 6 نفر، دفاتر نشریات سراسری،خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و هفته نامه‌ها 4 نفر و سایر نشریات نیز 2 نفر از کسانی که بیمه غیر رسانه‌ای دارند می‌توانند عضو خانه مطبوعات شوند.

نژادحیدری با بیان اینکه این سهمیه‌ها در اساسنامه جدید افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: آنچه از اساسنامه برداشت می‌شود این است که اعضای خانه مطبوعات ضرورتا بایستی دارای سابقه بیمه باشند و افرادی که بیمه نیستند نمی‌توانند عضو خانه مطبوعات شوند.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات تاکید کرد: لازم است متقاضیان عضویت از طریق سامانه تامین اجتماعی نسبت به تهیه سابقه بیمه خود اقدام و آن را در سامانه خانه مطبوعات کشور بارگذاری نمایند.

نژادحیدری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه کسانی می‌توانند عضو خانه مطبوعات شوند گفت: مطابق ماده 43 اساسنامه کلیه شاغلان مطبوعات، پایگاه‌های خبری و نمایندگیها و سرپرستی‌های روزنامههای سراسری و خبرگزاریها که در بخش تحریریه و در قالب شغل اصلی و مستمر فعالیت می‌کنند به شرط دارا بودن شرایط لازم می‌توانند عضو خانه مطبوعات شوند.

وی در تشریح سایر شرایط عضویت در خانه مطبوعات گفت: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛ تدین به یكی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی؛ پایبندی به قانون اساسی بویژه اصول بنیادین آن؛ عدم اشتهار به فساد اخلاقی؛ داشتن حداقل مدرك کارشناسی یا معادل آن؛ اقامت داشتن در حوزه فعالیت خانه مطبوعات یا واقع بودن دفتر مركزی رسانه متبوع در آن محل؛ارایه پروانه فعالیت دفتر برای نمایندگی یا سرپرستی رسانههای سراسری؛ ارایه برگه عدم سوءپیشینه و نداشتن محكومیت كیفری موثر از جمله مهمترین شرایط عضویت در خانه مطبوعات است.

نژادحیدری تاکید کرد: از اصحاب رسانه و مطبوعات درخواست می‌شود نسبت به عضویت در خانه مطبوعات تسریع کنند تا بتوانند در انتخابات خانه مطبوعات که اواسط اسفندماه برگزار می‌شود شرکت نمایند.

وی آدرس سایت خانه مطبوعات کشور را به نشانی  http://khanehmatbooat.ir/ اعلام کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
کاری ندارم که این سایت خود آقای نژاده. اما خداییش این ادم خیلی زحمت می کشه. هر جایی که باشه. خیلی هم آدم سالم و بی حاشیه ای است. خدا برای اصلاحات حفظش کنه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)